Toon posts:

[Waterpomp]Enheim 1046 -

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als opvolgend OC'Contest via Animocheck GPU Overclock Contest! ben ik van plan een 2de radiator (2x120MM + Fans) op m'n bestaande setup te koppelen. Omdat ik met een Tec van 180watts of hoger wil gaan werken, vermoed ik dat m'n bestaande rad de warmte waarschijnlijk niet af kan werken (180Watts + CPU (65w, zwaar oc'ed :P ) + videokaart (x1650XT)).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ec4266c5e27f87e4342d2e7a28afee30/full.jpg
1337 paint skills

Ivm de koudere dagen lijkt het me een prima plan om zo'n radiator vol op het balkon te leggen, en te genieten van het koudere weer 8) Nu kamp ik met 2 issues: Is m'n pomp hier wel sterk genoeg voor? Ding doet 5 liter de uur als ik het goed heb (Enheim 1046), en ten tweede mocht het 10 graden zijn buiten ga ik daarvan condens in m'n systeemkast op aantreffen?

Het gaat om een OC' contest waar een x1650XT zover mogelijk overgeklokt moet worden, en natuurlijk de beste koeling gebruiken kan. Gaat dit werken? Overigens moet de afstand van mijn radiator tot de 2de radiator gemiddeld een meter of 4 worden (8 meter slang).

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Voor wat ik weet van waterkoeling (niet veel dus), maakt het niet veel uit hoe lang je slangen zijn, omdat het water weinig weerstand heeft in de slagen. Wat wel van belang is, is het hoogteverschil wat je creëert als je de radiator buiten legt.

btw: krijg je niet te maken met roest als je de radiator buiten legt?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De pomp doet 5 liter per minuut :)

Maar waarom niet een sterkere pomp, daar heb je veel meer aan denk ik om de afstanden mee te over bruggen. En vooral als er veel hoogte verschil zit want dan krijgt de pomp het extra zwaar.

En al kan het 10 graden buiten zijn. als de zon er op schijnt kan het nog wel extra opwarmen ( hoeveel het invloed heeft kan ik niet zeggen ).

En condens kan een probleem worden als er een te groot temperatuur verschil ontstaat.

Verwijderd

Topicstarter
btw: krijg je niet te maken met roest als je de radiator buiten legt?
Het is maar voor 1 avond / nacht ;) Hoogteverschil zou er nauwelijks moeten zijn, maar het kan altijd. Ik denk voornamelijk dat bij het vullen er nonstop gevuld moet blijven worden want als er 1 onderbreking bij het vullen optreedt dat je setup dan niet meer lopen wilt (vaker gehad bij hervullen).

Ik wacht eigenlijk het koude weer meer af en stem daar mijn oc' op af :D