Toon posts:

[x1950pro] Dual screen setup crasht na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister een setje 19" IIyama Prolite 1902s binnengekregen en aan mijn computer gebonden. Pc aangezet en beide schermen werken prima via de DVI kabel en mijn Ati 1950 Pro kaart.

Ik mijn bureablad uitgebreid naar 2 monitoren en miste al gelijk stuk taakbalk op 2e scherm. Ik dus even rondgekeken en kwam bij Ultramon uit.

Best handig allemaal.. taakbalk ook netjes op 2e scherm en handige opties om een vak naar 2 schermen te gooien.

Maar toen ik vanochtend de pc weer aanzette, was had minder mooi. Windows had de kleueren op 4 bit gezet en de resolutie op z'n laagste.

Als ik naar de settings ging van mijn beeldschermen dan weigerde hij de laatste tab te openen. Ik dus maar systeem herstel gedaan. Ultramon er opnieuw op. Alles weer netjes.

En net doe ik weer reboot en precies hetzelfde. Nu maar systeemherstel gedaan en Ultramon eraf gelaten.

Maar nu zit ik dus met een probleempje.. Ik wil ultramon er weer op :P En ik wil dat het blijft werken. Dus mijn vraag is of iemand de oplossing weet van dit probleem.

Overige systeem info.... :

Windows XP Pro 32 bit
Ati Catalyst (versie weet ik niet, 4 maanden terug erop gezet.)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Probeer eens met je drivers iets te doen. Met je ATi drivers kan je een hoop zelf ook instellen. Je kan een clone maken, uitgebreid bureaublad en een stretch. Niet veel minder dan Ultramon kan (denk ik :p) Lijkt er dus op dat Ultramon de settings niet onthoud.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

Mojo schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:07:
Probeer eens met je drivers iets te doen. Met je ATi drivers kan je een hoop zelf ook instellen. Je kan een clone maken, uitgebreid bureaublad en een stretch. Niet veel minder dan Ultramon kan (denk ik :p) Lijkt er dus op dat Ultramon de settings niet onthoud.
of met zijn drivers loopt te klooien...

Aan de reviews te zien lijkt het wel op een respectabel progje, en geen vage kneut. Misschien als je je ati-drivers eens update. Dat kan in bijna alle gevallen nooit kwaad.

Even prutsen en spelen, zo komt een tweaker aan zijn trekken :)

succes!

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga straks ff andere drivers erop zetten.... en dan kijken of het een beetje wil lukken

Verwijderd

Topicstarter
Heb net dus even zitten kloten....

Nieuwste Catalyst erop en nieuwste Ultramon... Deed hij weer precies hetzelfde.

Toen kreeg ik een vermoeden dat Catalyst Control Center niet zo lekker omgaat met ultramon, en omdat dat control center van ATI voor mij niet zo boeiend is, heb ik die eraf gekletterd. Dus heb nu alleen de driver geinstalleerd en daarnaast Ultramon. Werkt perfect nu :)

Iig iedereen bedankt
Pagina: 1