[Vista x64] Vobsub werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Topicstarter
Ik heb vista x64 Components geinstalleerd. Ook de ondertiteling heb ik hiermee goed werkend gekregen, alleen kan ik de timing niet aanpassen! Volgens mij is het menu hetzelfde als in ffdshow, dus met dat progje kunnen te timings blijkbaar ook niet worden aangepast.

Daarom heb ik Vobsub geprobeerd te installeren, omdat die ook een tray-icon geeft waarin je de timing van de momenteel gebruikte subtitle kunt aanpassen. Maar...er komt geen tray icon, evenals de ondertiteling blijft achterwege. Dus ik kan de timing niet aanpassen.

Is er een manier om deze alsnog aan te kunnen passen (misschien met een ander tooltje, dus niet vobsub)

overigens heb ik de link in program files al gewijzigt naar syswow64 (C:\WINDOWS[b]SysWOW64[/b]\rundll32.exe vobsub.dll,Configure), maar dat helpt dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 23-09-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand?
Misschien moet ik het wat eenvoudiger vragen :)

Wie heeft in Vista 64-bit het voor elkaar gekregen om de timings (dus het later of eerder verschijnen) van subtitles aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Smijt al die codecs eraf, en installeer eigenhandig deze:

Xvid, DivX, en VobSub. Geen gezever met die codec-packs, als iets niet speelt, dan gebruik je VLC player ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij werken die niet op 64-bit. Of praat ik onzin nu? Ik meende dat die problemen gaven in Vista MCE (accepteerde de 32 bit codecs geloof ik niet). Dat is ook de reden geweest dat ik destijds x64 Components heb geïnstalleerd (=codec pack idd).

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 24-09-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 86536 schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:08:
Volgens mij werken die niet op 64-bit. Of praat ik onzin nu? Ik meende dat die problemen gaven in Vista MCE (accepteerde de 32 bit codecs geloof ik niet). Dat is ook de reden geweest dat ik destijds x64 Components heb geïnstalleerd (=codec pack idd).
Een codec != driver, hier werkten de voorgenoemde codecs perfect iig :) En ik kijk ook veel avi's+srt's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snake schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:10:
[...]

Een codec != driver, hier werkten de voorgenoemde codecs perfect iig :) En ik kijk ook veel avi's+srt's :)
Ook in MCE/Vista 64 Bit?

naja ik probeer het sowiso ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 86536 schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:30:
[...]

Ook in MCE/Vista 64 Bit?

naja ik probeer het sowiso ff :)
Yup, vergeten te schrijven, Vista Ultimate x64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snake schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:32:
[...]

Yup, vergeten te schrijven, Vista Ultimate x64 :)
Hm dat werkt dus niet. Ik heb eerst DivX, toen Xvid en daarna vobsub geinstalleerd, maar geen enkele video speelt af. Wel geluid.

EDIT:
Ik denk de oorzaak van het probleem zo'n beetje gevonden te hebben. Ik heb de 64-bit versie van WMP als standaard ingesteld, maar die wordt door de decoder niet herkend, en ook niet door vobsub.
Wel door x64 Components, maar daar kun je de timings dus weer niet in aanpassen.

Wat ik als workaround dan maar gebruik, is naast de 32 bits-codecs ook "x64 components" erover heen gooien, zodat ik in vista toch nog video's kan bekijken met ondertiteling. Mocht het nodig zijn bij een film de timings van de subtitles aan te passen, gebruik ik de 32-bit versie van WMP.
Zover ik weet kun je MCE niet als 32-bit openen, omdat bij de 64-bits versie van Vista simpelweg alleen de 64-bits versie van MCE wordt meegeleverd (itt WMP en IE, waarbij wel beide versies aanwezig zijn).

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 24-09-2007 17:24 ]

Pagina: 1