[Vista] files deleten gaat niet goed*

Pagina: 1
Acties:
  • 4.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:52

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
ben momenteel bezig om vista uit te proberen. Tot nu toe niks anders als ellende gezien. Eindelijk werkt alles weer zon beetje heb ik voor de zoveelste keer de volgende fout tijdens het verwijderen van een map met vob bestanden: u bent niet gemachtigd deze bewerking uit te voeren.

het resultaat is een half verwijderde map. De ruimte word ook niet vrijgegeven door vista. Blijf wel lekker zitten met files die ik niet kan deleten. Zeer frustrerend. Heb het alleen nog maar gehad met vob bestanden. Ongeveer 50% van de mappen met vob's geeft deze fout. Als ik vervolgens mijn pc opnieuw opstart kan ik de files wel verwijderen. Maar ik wil mijn pc helemaal niet opnieuw opstarten, ik wil gewoon die map met files weg hebben zodat ik weer ruimte heb. Als ik zoek in google naar:

vob u bent niet gemachtigd deze bewerking uit te voeren vista, krijg ik maar 1 hit zonder dat de goeie oplossing word gegeven.

Ik noem dit niet eens een bug meer maar een megablunder. Op mijn andere pc met vista heb ik er ook last van. Zowel op vista ultimate 32 als 64 bit. Ben bang dat ik vista over ga slaan vanwege zulk soort megablunders.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

stuur het op naar MS :) dan lossen ze het op en ben je er vanaf ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:00
Dit heeft niets met Vista te maken, je hebt gewoon de rechten niet. Zorg even dat je rechten krijgt op de folder waar de Vob's instaan en je kan rustig wissen.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Er is op dat moment dan een programma (of meerdere) die een filehandle op een van die bestanden open heeft.
Als je reboot is die vanzelfsprekend weg.

Je moet het dus in de geinstalleerde software zoeken.
Ik heb het weleens met VLC en WinDVD bijv.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Archie_T schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:35:
Dit heeft niets met Vista te maken, je hebt gewoon de rechten niet. Zorg even dat je rechten krijgt op de folder waar de Vob's instaan en je kan rustig wissen.
Dat is nu net het leuke: vista ziet niet wie de rechten heeft en kan deze ook niet veranderen. Ook kun je de alleen lezen knopje niet uitzetten. Ook geweigerd. Heeft dus wel degelijk met vista te maken.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
SH4D3H schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:35:
Er is op dat moment dan een programma (of meerdere) die een filehandle op een van die bestanden open heeft.
Als je reboot is die vanzelfsprekend weg.

Je moet het dus in de geinstalleerde software zoeken.
Ik heb het weleens met VLC en WinDVD bijv.
Zeker een filehandle met meer als 30 vob's tegelijk. Heb die vob's nog niet eens geopend gehad.

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Feeling frustrated! Try the new TweakUAC and Windows Vista will operate pretty much like Windows XP does when you login to its administrator’s account!

Werkte bij mij iig! :)

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Calvin&Hobbes schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:37:
Feeling frustrated! Try the new TweakUAC and Windows Vista will operate pretty much like Windows XP does when you login to its administrator’s account!

Ooj ja werkelijk elke beveiliging staat uit ook UAC. Ik zal eens even kijken.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
azerty1234 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:37:
[...]
Zeker een filehandle met meer als 30 vob's tegelijk. Heb die vob's nog niet eens geopend gehad.
Maar je ziet wel een preview?
Als dat zo is zijn ze dus wel open geweest ;)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij zijn bestanden die niet met de verkenner weg te halen zijn wel eens weg te halen met Total Commander. Die heeft blijkbaar toch een andere manier van bestanden aanspreken dan Vista zelf. Lijkt me ook wel het proberen waard iig.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
SH4D3H schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:41:
[...]

Maar je ziet wel een preview?
Als dat zo is zijn ze dus wel open geweest ;)
Ook niet ik werk in detail en open de map niet eens. Ik gooi gewoon de hoofdmap weg. Nog een probleem. Als ik een map deel kan een andere netwerkgebruiker er niet inkomen. Soms deel ik een map en kan een netwerkgebruiker er wel inkomen. Eerst pc opniew opstarten en dan werkt het pas. Machtigingen stel ik in op Iedereen. Onder XP had ik geen problemen met beide problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 23-09-2007 21:46 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32

mace

Sapere Aude

Calvin&Hobbes schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:37:

Maar, wat heeft UAC nog voor zin als er toch overal volmondig JA op wordt gezegd, dan kan je toch beter UAC uitzetten? Ik zie even het verschil niet.

Verwijderd

Archie_T schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:35:
En Vista is toch degene die de rechten uitdeelt? :?

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
zelfs total commander werkt niet. Die zeurt ook over die rechten die er niet zijn.

• Archie_T
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:47:
[...]

En Vista is toch degene die de rechten uitdeelt? :?
Ja daar heb je gelijk in, alleen is het zo dat Vista standaard alles dicht gooit, dus wil je wissen neem je ownership en wis je de files.
Ontopic: Werkt het wel in de commandprompt?

• mace

mace

Sapere Aude

Probeer dit tooltje eens: http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Die heeft bij mij een zeer hardnekkige map verwijderd.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Archie_T schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:56:
[...]

Ja daar heb je gelijk in, alleen is het zo dat Vista standaard alles dicht gooit, dus wil je wissen neem je ownership en wis je de files.
Ontopic: Werkt het wel in de commandprompt?
nee

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
MaCe1337 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:03:
Probeer dit tooltje eens: http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Die heeft bij mij een zeer hardnekkige map verwijderd.
helaas dat tooltje lukt het ook niet. Want hij vond geen lock.

• Archie_T
Ok, omdat ik zelf altijd wel gek ben van commandprompt:
http://www.ocmodshop.com/ocmodshop.aspx?a=851
Hier zie je dus een mogelijkheid om vanuit de command prompt ownership en rechten te zetten op files in vista. Probeer dit eens kijk of het werkt.
Het is mogelijk vanuit de explorer:
(Even gekopieerd vanaf de Windows site:)
To take ownership of a folder

1.Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click Properties.
2.Click the Security tab, click Advanced, and then click the Owner tab.
3.Click Edit. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
4.Click the name of the person you want to give ownership to.
5.If you want that person to be the owner of files and subfolders in this folder, select the Replace owner on subcontainers and objects check box.
6.Click OK.
Dan kan je volgens mij alles doen wat je wilt met een file.. Ik zit nu even niet achter mijn Vista laptop dus kan het even niet testen, maar volgens mij is dit het probleem.

Je hebt niet toevallig McAfee 8.0 draaien hoop ik:
http://www-1.ibm.com/supp...dy&rs=984&uid=swg21188215

En je geeft aan dat dit alleen met VOB files gebeurt, kan je deze wel renamen naar wat anders en dan nog een keer testen? als dat namelijk wel werkt is de kans groot dat een third party program een preview probeert te maken.

Hoop dat dit je wat helpt!

• mace

mace

Sapere Aude

azerty1234 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:07:
[...]

helaas dat tooltje lukt het ook niet. Want hij vond geen lock.
Dat deed hij bij mij niet, maar dan moet je in dat keuzemenu delete kiezen en dan op OK drukken.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Archie_T schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:15:
[...]

Ok, omdat ik zelf altijd wel gek ben van commandprompt:
http://www.ocmodshop.com/ocmodshop.aspx?a=851
Hier zie je dus een mogelijkheid om vanuit de command prompt ownership en rechten te zetten op files in vista. Probeer dit eens kijk of het werkt.
Het is mogelijk vanuit de explorer:
(Even gekopieerd vanaf de Windows site:)
To take ownership of a folder

1.Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click Properties.
2.Click the Security tab, click Advanced, and then click the Owner tab.
3.Click Edit. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
4.Click the name of the person you want to give ownership to.
5.If you want that person to be the owner of files and subfolders in this folder, select the Replace owner on subcontainers and objects check box.
6.Click OK.
Dan kan je volgens mij alles doen wat je wilt met een file.. Ik zit nu even niet achter mijn Vista laptop dus kan het even niet testen, maar volgens mij is dit het probleem.

Je hebt niet toevallig McAfee 8.0 draaien hoop ik:
http://www-1.ibm.com/supp...dy&rs=984&uid=swg21188215

En je geeft aan dat dit alleen met VOB files gebeurt, kan je deze wel renamen naar wat anders en dan nog een keer testen? als dat namelijk wel werkt is de kans groot dat een third party program een preview probeert te maken.

Hoop dat dit je wat helpt!
Helaas dat werkt ook niet. Ook weer een error. Heb wel de juiste rechten op de mappen maar niet op de bestanden. Renamen mag ook niet heb niet de juiste machtiging.
link naar foto foto

heb geen beveiligingen aan staan dus ook geen mcafee

laat ik het zo zeggen heb alleen nog maar deze problemen gehad met vob's.

[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 23-09-2007 22:24 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Probeer anders een bootCD met NTFSDOS. (google maar even naar UBCD)

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
MaCe1337 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:25:
Wat heb ik eraan, dan zal het wel weer werken todat ik weer andere vob's tegenkom. En wil mijn pc niet restarten.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
MaCe1337 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:18:
[...]

Dat deed hij bij mij niet, maar dan moet je in dat keuzemenu delete kiezen en dan op OK drukken.
Dan gaat ie nog niet weg todat ik de pc opnieuw opstart.

• Archie_T
azerty1234 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:20:
[...]

Helaas dat werkt ook niet. Ook weer een error. Heb wel de juiste rechten op de mappen maar niet op de bestanden. Renamen mag ook niet heb niet de juiste machtiging.
link naar foto foto

heb geen beveiligingen aan staan dus ook geen mcafee

laat ik het zo zeggen heb alleen nog maar deze problemen gehad met vob's.
In XP zit er nog een vinkje voor inherentance onder advance. Volgens mij kan je dat ook onder Vista doen.. Het is duidelijk een rechten probleem aangezien je geen rechten hebt op de VOB. Heb je ook problemen met nieuwe VOB's die je net aanmaakt?

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Archie_T schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:34:
[...]

In XP zit er nog een vinkje voor inherentance onder advance. Volgens mij kan je dat ook onder Vista doen.. Het is duidelijk een rechten probleem aangezien je geen rechten hebt op de VOB. Heb je ook problemen met nieuwe VOB's die je net aanmaakt?
Jep

Ook als ik een dvd kopieer naar de pc. Gooi ze daarna weer weg maar kan niet elke file verwijderen. Soms kan die geeneen vob verwijderen soms maar enkele niet. Het zijn alleen vob's die niet lukken. Ifo/bup gaan nooit fout.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

azerty1234 schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:40:
[...]

Jep

Ook als ik een dvd kopieer naar de pc. Gooi ze daarna weer weg maar kan niet elke file verwijderen. Soms kan die geeneen vob verwijderen soms maar enkele niet. Het zijn alleen vob's die niet lukken. Ifo/bup gaan nooit fout.
Dan verwacht ik dat het fout gaat bij het maken van een preview, niet zozeer bij de rechten. Als een bestand in gebruik is kan je het ook niet weghalen (ook niet met Total Commander). Een fout bestand is moeilijker uit te lezen, waardoor het programma dat dat wil doen (of dat nou explorer.exe of een ander proces is) dat bestand 'in gebruik' heeft en het dus niet weggehaald kan worden.
Een tussenoplossing voor niet opnieuw opstarten: kill het proces explorer.exe en probeer dan het bestand te verwijderen met Total Commander. Dan weet je in ieder geval zeker dat explorer er geen preview van wil maken. Vervolgens doe je nieuwe taak: explorer.exe en je taakbalk is terug.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 14:06
Download eens met processexplorer :

http://www.microsoft.com/...eads/processexplorer.mspx

Opstarten en kijken welk proces 1 (of meerdere) .VOB files open heeft (ergens onder de menu-optie "handle" an dan "find"). Eventueel kan je hiermee de files ook geforceerd sluiten. Maar in ieder geval zie je welk proces de file(s) open heeft.

En doe ook eens een chkdsk /f , misschien zijn er wat security-descriptors corrupt geraakt.

Whatever

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Sloompie schreef op maandag 24 september 2007 @ 07:29:
Download eens met processexplorer :

http://www.microsoft.com/...eads/processexplorer.mspx

Opstarten en kijken welk proces 1 (of meerdere) .VOB files open heeft (ergens onder de menu-optie "handle" an dan "find"). Eventueel kan je hiermee de files ook geforceerd sluiten. Maar in ieder geval zie je welk proces de file(s) open heeft.

En doe ook eens een chkdsk /f , misschien zijn er wat security-descriptors corrupt geraakt.
met process explorer heb ik gevonden dat explorer.exe eenzelfde file soms wel 4x gehandled heeft. In xp heb ik hier nog nooit last van gehad. Vind het wel degelijk een vista blunder.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb de titel even wat aangepast.
Het scheelt namelijk als je ook weet waar je over praat als je gefundeerd wil ranten over UAC ;)

http://technet2.microsoft...70e-b18ff918c2811033.mspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GerardH
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-02 19:59
Ik heb dezelfde fout wanneer ik een map met vob's probeer te verwijderen.
Soms druk ik op delete en verwdijnt de map niet,
Soms meldt Vista: "You need to confirm this operation" en als ik dan Continue druk "You need permission to perform this action".
Nou die heb ik echt wel. Ik heb die files notabene er zelf opgezet!
Ik heb het idee dat Vista met die file bezig is, want na herstart lukt het soms(!!) wel.
Als ik de vob zelf selecteer en dan delete druk, dan verdwijnt de file uit explorer,
maar dan even terug en heen navigeren, en daar staat ie weer.
Erg frustrerend.
Welke joker heeft dat getest? En wat is dat voor implementatie? Erg slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door GerardH op 25-03-2008 22:20 ]

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 14:49
mace schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:25:
Ik heb hem gedownload en een boot CD gemaakt. Opstarten gaat prima, maar heb je nog een suggestie welke tool ik kan gebruiken om een paar folders te verwijderen, waar ik als administrator in Vista geen rechten toe heb? Ik zie zoveel tooltjes en sommige zien er uit alsof ze ook een hoop zaken kunnen waar ik niet blij mee ben.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
stelling schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:14:
[...]

Ik heb hem gedownload en een boot CD gemaakt. Opstarten gaat prima, maar heb je nog een suggestie welke tool ik kan gebruiken om een paar folders te verwijderen, waar ik als administrator in Vista geen rechten toe heb? Ik zie zoveel tooltjes en sommige zien er uit alsof ze ook een hoop zaken kunnen waar ik niet blij mee ben.
processexplorer werkt best goed. Eerst alle handles op dat bestand verbreken en je bestand is weer te verwijderen

• stelling
Twazerty schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:38:
[...]

processexplorer werkt best goed. Eerst alle handles op dat bestand verbreken en je bestand is weer te verwijderen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb, maar het probleem is dat het 2 folders zijn met diverse subfolders met ieder tig duizenden bestanden, want het zijn mislukte installaties van Vista. Nog andere suggesties?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En als ge eens cmd opent als Administrator (run as...) en dan ergens explorer c:\linknaarmap intikt ?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• mace

mace

Sapere Aude

stelling schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:14:
[...]

Ik zei toch NTFSDOS? Waarom zou NTFSDOS niet werken? :)

Je kan toch met dos omgaan niet?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58
Unlocker al geprobeerd?
Lijkt me stukje makkelijker dan met bootcd's te moeten klooien..

my bad, niet goed gelezen...

@mace: klopt ja, lag half te pitten toen ik dat typte |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Occy74 op 22-04-2008 09:28 ]

Systeem Specs

• mace

mace

Sapere Aude

Occy74 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 01:26:
Unlocker al geprobeerd?
Lijkt me stukje makkelijker dan met bootcd's te moeten klooien..
Anders lees je het topic eventjes voordat je wat post. :Z

• stelling
mace schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 01:20:
[...]

Ik zei toch NTFSDOS? Waarom zou NTFSDOS niet werken? :)

Je kan toch met dos omgaan niet?
Ik kan wel met DOS omgaan, echter kan ik de tool NTFSDOS niet vinden in het menu. Als ik het menu verlaat krijg ik wel een DOS variant, alleen dan is mijn C-schijf niet gemouted. Vandaar mijn vraag om een suggestie.

Edit: gevonden, inderdaad met de neus gekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door stelling op 22-04-2008 22:42 ]

Pagina: 1