Club3d 8800GTS geeft framedrops van nog geen seconde!

Pagina: 1
Acties:

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 09:47

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Hallo Tweakers...

Ik heb sinds kort een club3d 8800GTS 320MB GDDR3, daarbijheb ik dus na ongeveer 20 minuten gamen, framedrops die nog geen sec duren. Dus die schiet van bijv. 60fps naar 49fps en dan weer gelijk terug naar 60. En dan een paar minuten later weer.

Ik ben ten einde raad en zou dus niet weten waar het aan ligt. Ik heb een vermoeden de voeding. Maar mijn voeding is dik in orde en kan 36 ampere leveren in totaal op de 2x 12v lijnen. De voeding heeft een vermogen van 550watt en is van het merk ASUS.

Mijn specs:

Asus P5B-V
C2Quad Q6600 2,4(stock)
3 GB-PC6400(800MHZ)
CLub3d 8800GTS 320MB(stock)
1 x WD 250GB Sata II
Asus 550Watt voeding(2 x 12v lijnen, 18 ampere per lijn.)

De temps zijn dik in orde:

Ik heb een Aerocool extremengin 3T kast waarin zich een super airflow(140MM intake fan/250MM zijkant fan/2 x 80MM Outtake) van binnen afspeelt.

CPU 43 graden(Idle)/55 graden(load)
GPU 53 graden(Idle)/ 60 tot max 70(load)
HD 30 graden
Mobo 30 graden

Hier nog even een overzichtje van speedfan:

http://img212.imageshack.us/my.php?image=speedfanhb3.jpg

Bij voorbaat dank,

[ Voor 18% gewijzigd door H.Boss op 23-09-2007 21:47 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:24
Bij welk spel is dit?, Enemy Territory : Quake wars zeker?, daar is dit "normaal" het schijnt bij de engine te horen die wat schokkerig loopt..

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
eldeegee schreef op maandag 24 september 2007 @ 07:55:
Bij welk spel is dit?, Enemy Territory : Quake wars zeker?, daar is dit "normaal" het schijnt bij de engine te horen die wat schokkerig loopt..
nee niet bij dat spel, ET: Quake wars loopt daarintegen weer perfect met alle details op zijn hoogst en 4xAA/16xAF. Maar bijv. medal of honour airborne, Nfs Carbon, World in Conflict. En zo zijn er nog wel een aantal.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

MrJoker1985 schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:26:
[...]

nee niet bij dat spel, ET: Quake wars loopt daarintegen weer perfect met alle details op zijn hoogst en 4xAA/16xAF. Maar bijv. medal of honour airborne, Nfs Carbon, World in Conflict. En zo zijn er nog wel een aantal.
het zou ook een driverprobleem kunnen zijn. Ik neem aan dat je al verschillende drivers (ook 3rd party) hebt geprobeerd (wel de oude drivers GOED verwijderen)

zeker als je misschien van een ati kaart afkomt moet je zorgen dat je pc helemaal clean is van oude videokaartdrivermeuk.

en verder zou je ff een memtestje kunnen draaien, en een nachtje orthos om zeker te zijn dat het niet je andere hardware is die "problemen heeft".

succes!

-_-

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Dankje! Dat ga ik even proberen.

Maar even een vraag..want ik heb nou bijvoorbeeld speedfan aangezet tijdens het gamen. En dan de grafiek van de voltages. Wat ik merk is dat als ik in windows ben de grafiek constant 11,99 volt aangeeft. En onder het gamen schiet die omlaag, alsof het systeem te weinig voltage krijgt. Kan het dus zo zijn dat mijn voeding te weinig stroom/amperes kan leveren?

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 22:14
MrJoker1985 schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:53:
Dankje! Dat ga ik even proberen.

Maar even een vraag..want ik heb nou bijvoorbeeld speedfan aangezet tijdens het gamen. En dan de grafiek van de voltages. Wat ik merk is dat als ik in windows ben de grafiek constant 11,99 volt aangeeft. En onder het gamen schiet die omlaag, alsof het systeem te weinig voltage krijgt. Kan het dus zo zijn dat mijn voeding te weinig stroom/amperes kan leveren?
het zou idd op een gare voeding kunnen duiden, tot hoever gaan die voltlijnen dan omlaag?

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
sprankel schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:31:
[...]

het zou idd op een gare voeding kunnen duiden, tot hoever gaan die voltlijnen dan omlaag?
Nou ik weet het niet, hij heeft 2 x 12v lijnen die 18 ampere per lijn leveren.Hij schommelt tussen de 11,8 en 11,9 volt onder het gamen. Mijn systeem is ook nooit uitgevallen en heeft ook nooit rare tafarelen getoond. Alleen dan die framedrops. En dat lijkt er gewoon zeer op dat die echt een tekort aan power heeft die die net op dat moment nodig heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door H.Boss op 24-09-2007 10:19 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

MrJoker1985 schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:41:
[...]

Nou ik weet het niet, hij heeft 2 x 12v lijnen die 18 ampere per lijn leveren.Hij schommelt tussen de 11,8 en 11,9 volt onder het gamen. Mijn systeem is ook nooit uitgevallen en heeft ook nooit rare tafarelen getoond. Alleen dan die framedrops. En dat lijkt er gewoon zeer op dat die echt een tekort aan power heeft die die net op dat moment nodig heeft.
dan zit je nog ruim in de green zone. afwijking van 10% is nog te doen in de regel.

daarnaast schoot me ook iets te binnen, misschien is het ook gezellig om je directX te updaten (met name de D3D9_XX.dll bestanden (ff googlen). Soms wil dat ook nog wel helpen. Biosupdates, uhh chipsetdrivers, soundkaartdrivers (het kan ook aan het geluid liggen dat je framedrops krijgt) etc. etc.

maar wel een vaag probleem.

-_-

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
M2M schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:29:
[...]

dan zit je nog ruim in de green zone. afwijking van 10% is nog te doen in de regel.

daarnaast schoot me ook iets te binnen, misschien is het ook gezellig om je directX te updaten (met name de D3D9_XX.dll bestanden (ff googlen). Soms wil dat ook nog wel helpen. Biosupdates, uhh chipsetdrivers, soundkaartdrivers (het kan ook aan het geluid liggen dat je framedrops krijgt) etc. etc.

maar wel een vaag probleem.
Ja, alles is gewoon uptodate als het gaat om sounddrivers, biosupdates, chipsetdrivers en directx.

Hier nog even een printje van speedfan tijdens het gamen:

http://img230.imageshack.us/my.php?image=voltagetj6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door H.Boss op 24-09-2007 13:58 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

MrJoker1985 schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:57:
[...]

Ja, alles is gewoon uptodate als het gaat om sounddrivers, biosupdates, chipsetdrivers en directx.

Hier nog even een printje van speedfan tijdens het gamen:

http://img230.imageshack.us/my.php?image=voltagetj6.jpg
De nieuwste drivers hoeven niet altijd de beste te zijn. probeer dus ook eens wat andere drivers. ;)

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Ik ben er al uit, het bleek dus de voeding te zijn. Nu heb ik dus een nieuwe voeding gekocht. De OCZ gamextreme 600watt voeding. En dat elk onderdeel zijn eigen 12v lijn heeft. Er zijn vier 12v lijnen. En dus ook eentje voor de GPU. En ik merk dat die meer power geeft nu aan de gpu. Dus loopt alles vlekkeloos.

Bedankt voor jullie hulp!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:24
MrJoker1985 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:43:
Ik ben er al uit, het bleek dus de voeding te zijn. Nu heb ik dus een nieuwe voeding gekocht. De OCZ gamextreme 600watt voeding. En dat elk onderdeel zijn eigen 12v lijn heeft. Er zijn vier 12v lijnen. En dus ook eentje voor de GPU. En ik merk dat die meer power geeft nu aan de gpu. Dus loopt alles vlekkeloos.

Bedankt voor jullie hulp!
volgens mij kan een voeding niet zorgen voor fps drops hoor... maar ik kan er naast zitten..
Pagina: 1