[XP] Internet 'hangt' tijdens het ophalen van mail

Pagina: 1
Acties:

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 23:11
Ik gebruik zowel Outlook 2007 als Courier E-Mail omdat ik verscheidene e-mailadressen heb en die zo makkelijk gescheiden heb.

Als ik tijdens het ophalen van mail iets in IE doe dan 'hangt' de hele verbinding, net zo lang tot de e-mail binnen is (en het maakt niet uit of het Courier of Outlook is), dan opeens schiet 'ie weer verder.

Ik heb alle updates van XP en Outlook al binnen. Alleen Outlook of alleen Courier aan in plaats van beide tegelijk helpt niet. E-mailprogramma's beide uit en er is geen probleem meer.

PC is een Q6600, niet overgeclockt, 4GB CL4 DDR2 (waarvan 3.5GB wordt gezien door XP x86), 320GB SATA2 + nog een reeks andere harddisks. Het is dus geen slome bak ofzo, alleen ik heb geen idee waarom dit steeds gebeurt.

Het is Windows XP SP2 met IE7 en dus alle updates.

Ik zie de netwerkverbinding in de systemtray en als dat gebeurt lijkt het of er geen enkel netwerk verkeer is (beide schermpjes blijven zwart, knipperen normaal blauw/zwart).

Iemand een idee/tips?

• RealAlcatraZ
Het probleem is er nog steeds, heeft iemand tips?

• RealAlcatraZ
Het wordt steeds irritanter en ik heb zelf nog niets kunnen vinden, dus hoop ik op toch nog een tip ;)

Verwijderd

Ik denk dat er ergens een conflict tussen beide zit of dat er bij 1 een naar bestandje aan de gang is. Persoonlijk begrijp ik niet waarom je 2 progamma's gebruikt terwijl je meerdere accounts kan maken binnen je Outlook met password of neem een Gmail/MSN live account :)

Maar misschien bij de FAQ of forum van Courier dat je daar wat wijzer word.

http://www.rosecitysoftware.com/courier/faq/

Edit = typo

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

RealAlcatraZ schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:44:
Het wordt steeds irritanter en ik heb zelf nog niets kunnen vinden, dus hoop ik op toch nog een tip ;)
1) Wat heb je zelf al gevonden wat uitgesloten kan worden?

2) Wanneer is het probleem ontstaan en wat is daar aan voorafgegaan?

3) Kijk eens of QoS (Quality of Service) nog wel aanstaat, dat zorgt er voor dat een bepaald proces of protocol/poort (POP/110 in dit geval) niet je hele verbinding leegtrekt.

4) Monitor je netwerkverbinding en kijk welke processen er actief zijn of worden als het probleem zich voordoet.

Had je zelf wel kunnen bedenken toch ;)

Specs

• RealAlcatraZ
Het ligt niet aan Courier an sich, als alleen Courier draait heb ik het, maar ook als alleen Outlook draait.

>>>1) Wat heb je zelf al gevonden wat uitgesloten kan worden?
Dat mijn internetverbinding zelf slecht is

>>>2) Wanneer is het probleem ontstaan en wat is daar aan voorafgegaan?
Uit zichzelf, ik weet niet beter, het valt me alleen niet altijd op omdat ik niet altijd browse

>>>3) Kijk eens of QoS (Quality of Service) nog wel aanstaat, dat zorgt er voor dat een bepaald proces of protocol/poort (POP/110 in dit geval) niet je hele verbinding leegtrekt.
Waar vind ik dat?

4) Monitor je netwerkverbinding en kijk welke processen er actief zijn of worden als het probleem zich voordoet.
Idem, hoe doe ik dit het beste?

• RealAlcatraZ
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:53:
Ik denk dat er ergens een conflict tussen beide zit of dat er bij 1 een naar bestandje aan de gang is. Persoonlijk begrijp ik niet waarom je 2 progamma's gebruikt terwijl je meerdere accounts kan maken binnen je Outlook met password of neem een Gmail/MSN live account :)

Maar misschien bij de FAQ of forum van Courier dat je daar wat wijzer word.

http://www.rosecitysoftware.com/courier/faq/

Edit = typo
Dat is dus niet het probleem.
Outlook is voor privé mail en Courier zakelijk, ik wil dit juist apart houden.
Op beide programma's draaien zo'n 6 accounts.

Ik ga natuurlijk geen @live of @gmail nemen, lekker professioneel ook. Ook privé niet want ik heb 6 domeinen die elk hun eigen mailadressen hebben.

Het probleem ligt niet aan de combinatie tussen de 2 want afzonderlijk is het probleem er ook.

• bvk
  • Nu online

bvk

RealAlcatraZ schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:28:
>>>3) Kijk eens of QoS (Quality of Service) nog wel aanstaat, dat zorgt er voor dat een bepaald proces of protocol/poort (POP/110 in dit geval) niet je hele verbinding leegtrekt.
Waar vind ik dat?

Bij Google natuurlijk!

Idem, hoe doe ik dit het beste?

Idem, maar je zou ook eens respectievelijk bij de eigenschappen van je netwerkverbinding en onder taakbeheer kunnen kijken... ;)

Specs

• RealAlcatraZ
typische tweakers oplossing, googlen. Ja. Als je nou gewoon de naam geeft van een tool die echt goed zijn werk doet dan kan ik wat gerichter proberen het probleem op te lossen in plaats van eerst 30 tools te proberen.

• bvk
  • Nu online

bvk

Ik geef de Google "hint" omdat je zelf niet echt blijk geeft zelf te zoeken of er moeite voor te doen en daar houden Tweakers niet zo van...

Ik geef je daarna het advies om eens onder de eigenschappen van je LAN verbinding te kijken waar je QoS aantreft, wat gewoon een tool van Microsoft zelf is. Als dat uit staat zou het zomaar kunnen dat een bepaald programma je verbinding leegtrekt. QoS voorkomt dat.

En ik geef je het advies om Taakbeheer te gebruiken om te bepalen welke processen actief zijn en je netwerkverbinding gebruiken op het probleem moment.

Is dat nou zo moeilijk? Daar heb je dus helemaal geen 30 verschillende tools voor nodig, zit gewoon in Windows... Dus even Googlen op QoS bijvoorbeeld had jou meteen wijzer gemaakt en mij deze opmerking bespaard ;)

Specs

• RealAlcatraZ
Ik heb er nu opeens weer mega veel last van, dus toch eens gekeken:

QoS heeft altijd aan gestaan
Taakbeheer geeft netwerk van 0% weer (het is gigabit en mijn kabelinternet is 20 mbit) dus daar gebeurt niets, ook niet tijdens het ophalen van mail.
DU Meter geeft 0,2 tot 0,4 KB/sec aan bij het halen van de mail en toch kan ik niet fatsoenlijk een pagina openen, ook duurt het halen van de mail zelf gemiddeld 2 minuten voor een mail van een kilobyte of 50 a 60, soms al bij een mail van maar 2kb.

Het probleem is niet IE specifiek want in Opera gebeurt precies hetzelfde.

Het komt nog steeds voor als ik Outlook of Courier gebruik, maakt niet uit welk van de 2 het is of allebei tegelijk.

Heb je niet de naam van een tool waarbij ik kan zien welk programma wat doet op het netwerk?

[ Voor 5% gewijzigd door RealAlcatraZ op 30-10-2007 18:06 ]

• RealAlcatraZ
Ik had mijn PC opnieuw geïnstalleerd en het probleem was verholpen.
Nu, een paar weken later is het probleem gewoon net zo hard weer terug (sinds gisteren).

Niets gewijzigd gisteren...

Verwijderd

Heb je een virusscanner die als proxy werkt voor email/web verkeer? Zet die anders eens uit...

• RealAlcatraZ
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:26:
Heb je een virusscanner die als proxy werkt voor email/web verkeer? Zet die anders eens uit...
Nee dat niet, maar nu is het probleem opeens weer over, ik ga als het weer voorkomt de virusscanner gewoon uitgooien en kijken of dat helpt, heb hier nog niet eerder aan gedacht.
Pagina: 1