Nu moet ik voor school dus een rekenmachine maken in PHP met een HTML formulier. Grandioos gammel en onveilige funties en weetikwat niet meer dus, maar dat maakt hier even niets uit, mocht iemand daar nog tips over hebben 
Ik forceer de formulier input naar "double" & controleer of het van niet leeg was of er alleen text in stond/een nul. Helaas wil het berekenen niet goed gaan, er blijft alleen een string uitkomen en ik snap niet wat het probleem is!
"wat" is een "+" "-" "*" of "/" vanaf het HTML form en zou dus samen met de getallen een berekening moeten vormen (regel 11)
Maar $uitkomst blijft gewoon een string.. waar ik de haakjes ook omheen zet!
Ik forceer de formulier input naar "double" & controleer of het van niet leeg was of er alleen text in stond/een nul. Helaas wil het berekenen niet goed gaan, er blijft alleen een string uitkomen en ik snap niet wat het probleem is!
"wat" is een "+" "-" "*" of "/" vanaf het HTML form en zou dus samen met de getallen een berekening moeten vormen (regel 11)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <html> <head> <? $getal1 = (double)$_GET["getal1"]; echo "Getal 1 is: $getal1"; ?> <br /> <? $getal2 = (double)$_GET["getal2"]; echo "Getal 2 is: $getal2"; ?> <br /> <? $wat = $_GET["wat"]; echo "Functie is: $wat"; ?> <br /> <br /> <? $uitkomst = $getal1.$wat.$getal2; If ($getal1 == 0 or $getal2 == 0) { echo "Alleen bij de invoer van cijfers gaat dit script iets doen, sorry! (rekenen met een nul heeft weinig zin)"; } Else { echo "$getal1 $wat $getal2=$uitkomst"; } ?> </html> </head> |
Maar $uitkomst blijft gewoon een string.. waar ik de haakjes ook omheen zet!
[ Voor 3% gewijzigd door Cio op 23-09-2007 21:01 ]
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!