Toon posts:

2 ADSL lijnen naast elkaar ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zit met een " uitdaging " . Ik ben zelf een gamer, en ik hem nog en broer die constant loopt te streamen. daar heb ik last van en nu zat ik te denken van ik neem zelf een eigen internet lijn. Maar is het mogelijk om naast de ADSL lijn die er nu licht om er nog 1 naast te leggen ?? Of moet ik dan een kabel internet verbinding hebben ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als je nog een extra telefoonlijn aan laat leggen, dan kan dat wel ja. Is die mogelijkheid er niet, dan kan het niet, want er kan maar één ADSL-verbinding per telefoonlijn/nummer worden gegeven.

The devil is in the details.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
Is doorgaans mogelijk, maar dan moet je wel een 2e telefoonlijn aanvragen. (Wat vanzelfsprekend een aardig zakcentje kost)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Er kunnen geen 2 ADSL signalen over 1 kabel.
Je zult dus de 2de ADSL abbo moeten afsluiten op een 2de lijn.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat kan, maar dan betaal je eenmalig aansluitkosten voor een tweede lijn en nog eens een telefoonabonnement van een tientje (of ruim 9 euro voor kaal koper) per maand.

Ik zou voor de kabeloplossing gaan ;)

offtopic:
Hoe bedoel je, spuit 11... :+

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 23-09-2007 20:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Dan moet je contact opnemen met KPN om een NLS uit te laten voeren. Er wordt dan een nieuwe telefoonlijn aangelegd met een eigen telefoonnummer waarop je vervolgens een ADSL abonnement kan aanvragen.

Je zit daarmee dus wel met dubbele abonnementskosten.

edit: spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door sPENKMAN op 23-09-2007 20:43 ]

Eve char: Warock <TEST>

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
Waarom stuur je niet gewoon een mailtje naar de betreffende ADSL aanbieder?

Verwijderd

Kan je niet je broer zijn maximale snelheid limiteren naar 50% en jezelf de rest geven ofzo? In sommige routers kan dat...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 20:45 ]

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-02 12:49
Gebruik een goede QoS configuratie. Er zijn speciale "gamers" routers die game verkeer voorrang kunnen geven op de rest van het verkeer.

Kopen met Bitcoin

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha , Lol. Mijn pa wil mij de router wacht woord niet geven, en ik heb ook geen "back door" gevonden om er in te komen. en in die KLOTE experia box van kpn kan je dus niet 50% aan me zelf geven. helaas. Maar iig bedankt voor de snelle reacties van jullie !!

[off topic] Welke kabel maatschappij is wel goed en niet al te duur ? {/off topic]

edit: ik heb ook geen zin in dubbele kosten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 21:10 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:09:
Hahaha , Lol. Mijn pa wil mij de router wacht woord niet geven, en ik heb ook geen "back door" gevonden om er in te komen. en in die KLOTE experia box van kpn kan je dus niet 50% aan me zelf geven. helaas. Maar iig bedankt voor de snelle reacties van jullie !!

[off topic] Welke kabel maatschappij is wel goed en niet al te duur ? {/off topic]

edit: ik hrb ook geen zin in dubbele kosten
Je mag niet het routerwachtwoord hebben, maar wel een tweede internetverbinding aanvragen?

En je bent gebonden aan je lokale kabelleverancier, bijvoorbeeld Casema.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:09:
Om van kabelaanbieder te kunnen wisselen moet je verhuizen.
edit: ik hrb ook geen zin in dubbele kosten
Uh, bij twee abonnementen moet je 2x betalen. Dubbel is het dus altijd.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:11:
[...]

Je mag niet het routerwachtwoord hebben, maar wel een tweede internetverbinding aanvragen?

En je bent gebonden aan je lokale kabelleverancier, bijvoorbeeld Casema.
ik mag idd wel een internet verbinding aanvragen. en ik mag neit eens het wachtwoord hebben.. Raar hea ( ps: ben een ICT'er in opleiding ) dan is het nog raarder dat ik het wachtwoord niet mag.. 8)7

En daarom wil ik ook een eigen verbinding

We hebben nu KPN ADSL. Das telefoon geen kabel.
Gizz schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:11:
[...]

Om van kabelaanbieder te kunnen wisselen moet je verhuizen.

[...]

Uh, bij twee abonnementen moet je 2x betalen. Dubbel is het dus altijd.
Hoezo verhuizen ?

En als ik kabel aanvraag dan hoef ik tog niet dubbel te betalen. Ik betaal alleen die kabel aansluiting

• Nijn
Het is natuurlijk niet zo dat je gewoon kunt kiezen uit kabelproviders. Ik woon in het Casema gebied dus ik zit vast aan Casema Internet. Dan betaal je dus evt de kabelaansluiting als jullie die nog niet hebben, met daar bovenop het internetabbonoment.

Als je ADSL wilt dan betaal je inderdaad de telefoonlijn en een internetabbonoment. Dan kun je wel kiezen uit providers (tenminste, de providers die bij jouw thuis kunnen leveren).

offtopic:
Al lezende begin ik begrip te krijgen voor vader's standpunt

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verhuizen, omdat kabel aanbieders nogaltijd een monopoly hebben in hun eigen gebied (netwerk). Als bij jou in de omgeving de kabel van Casema is dan kun je alleen bij Casema terecht voor internet via de kabel. Dit geldt ook b.v. voor Essent =@home, etc

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een 2e router die het echte werk doet een oplossing ? daar een beetje qos op gooien

anders gewoon met je broertje de boel delen 50/50 upload en 50/50 download
ene beide een proggie instaleren die het bijhoud

en idd bij adsl is het een 2e lijn abbo + adsl
bij kabel is het een bestannde kabel abbo+een internet uitbreidinkie. waarchijnlijk goedkoper
(bij vookuer eentje die sneller om je broertej te narren)

ict'r in opleiding ... hahah dan zou ik juist het pwd niet geven dan loop ej de hele tijd te kloten :P

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 23-09-2007 21:37 ]

Iperf

Verwijderd

Je kan ook gewoon de router resetten en dan met het standaard wachtwoord inloggen... Kijken hoe snel je pa bij jou om het wachtwoord komt zeuren...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:20

TommyGun

Stik er maar in!

Installeer gewoon NetLimiter @ je broer's pc. (Uiteraard wel met hem bespreken ;)).
Nijn schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:29:
offtopic:
offtopic:
Inderdaad :'(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Misschien eens een goed gesprek aangaan met je vader? ;)
Beetje erg vreemde situatie dat je wel een lijn mag aanvragen, maar geen wachtwoord mag om bijv. extra porten te forwarden voor een nieuwe game?

Streamen is meestal download, je kan ook je bestaande adsl verbinding upgraden en ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit.
Aangezien jij als OER gamert natuurlijk geen genoegen neemt met de eerste de beste budget lijn, kan een 2e lijn ook een duur grapje worden. ;)

Je kan ook altijd nog je broer z'n pc softwarematig saboteren met een snelheidlimiter of er een keer 's nachts op uittrekken om je router te resetten naar fabrieksinstellingen, dan heb je ook het wachtwoord :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ragna rökr schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:42:
Je kan ook gewoon de router resetten en dan met het standaard wachtwoord inloggen... Kijken hoe snel je pa bij jou om het wachtwoord komt zeuren...
das weer tamelijk lomp .. dat ding hoooooooogst is waarchijnlijk van zijn ouders
als hij (of jij) dat mij zou flikken zou ik zijn/jouw computer het raam uitflikkeren .. dat is echt een kutinstelling

(en weer het modem terug resetten)

zoek dan zelf maar uit hoe dan het internet opkomt ....

Iperf

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Je kunt ook gewoon de internetverbinding 'splitsen' zodat je allebei de helft van de bandbreedte krijgt ;)

http://www.netlimiter.com/

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 23-09-2007 21:51 ]

• Nijn
leonpwner1 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:49:
Je kunt ook gewoon de internetverbinding 'splitsen' zodat je allebei de helft van de bandbreedte krijgt ;)
Je meent het

Verwijderd

Topicstarter
Ragna rökr schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:42:
Maar dan zit ik weer met in inlog gegevens van KPN en die heb ik niet :(
TommyGun schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:42:
Installeer gewoon NetLimiter @ je broer's pc. (Uiteraard wel met hem bespreken ;)).

[...]

offtopic:
Inderdaad :'(
Waarom vragen ? Gewoon hidden installen en dan klaar tog :D ?
Nijn schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:29:
Het is natuurlijk niet zo dat je gewoon kunt kiezen uit kabelproviders. Ik woon in het Casema gebied dus ik zit vast aan Casema Internet. Dan betaal je dus evt de kabelaansluiting als jullie die nog niet hebben, met daar bovenop het internetabbonoment.

Als je ADSL wilt dan betaal je inderdaad de telefoonlijn en een internetabbonoment. Dan kun je wel kiezen uit providers (tenminste, de providers die bij jouw thuis kunnen leveren).

offtopic:
We hebben al kabel gehad op deze locatie van Chello ( UPC ) alleen dat is een ramp geweest hier...

offtopic:
Welkstand punt ? van mijn pa

• Avalaxy
Excuses dat ik probeerde te helpen :$

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:52:
[...]

Excuses dat ik probeerde te helpen :$
Je heb je best gedaan !
Maar iig bedankt :) Leon

Verwijderd

Je moet je broer zijn upload even wat verlagen, want ik kan prima gamen als ik vollop download, alleen als de upload niet gelimiteerd is dan krijg ik pas lag, probeer dit eerst eens!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:56:
Je moet je broer zijn upload even wat verlagen, want ik kan prima gamen als ik vollop download, alleen als de upload niet gelimiteerd is dan krijg ik pas lag, probeer dit eerst eens!
Kortom: netlimiter 8)

• Osxy
  • Laatst online: 20:22

Osxy

Holy crap on a cracker

Wat dacht je van even gesprek met je broer aangaan? Wel zo sociaal, heb zo vermoeden dat hij het niet erg vind dat je zijn verbinding klein beetje knijpt.
Je hebt voor gamen nou niet bepaald veel bandbreedte nodig.

@ hierbeneden,
Haha ja ben het met je eens hier beheers ik ook het netwerk bevalt prima :P

[ Voor 18% gewijzigd door Osxy op 23-09-2007 22:21 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
Ik ben blij dat mijn vader echt geen jota van al dat gedoe snapt. Ik beheer gelukkig alles thuis :)
Heeft natuurlijk wel als nadeel dat ik ALTIJD in fout ben als er iets niet meer werkt, maar ja... :)
Pagina: 1