Toon posts:

[XP] ernstig muisprobleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn muis werkt helemaal niet meer.
Dit gebeurde nadat ik mijn externe harde schijf had aangesloten en deze benaderde via de Verkenner. Ik wilde een image aanklikken waarna de muis het neit meer deed.
Vervolgens andere muizen geprobeerd, PS2, USB, scroll muis of optische muis, maakt niet uit.
Via configuratiescherm is de muis inmiddels ook zoek. Maar ook nadat is nieuwe draadloze muis had geinstallleerd werkte de muis nog steeds niet.
Daarna een oudere back-up terug geplaatst, muis werkte heel even en begaf het daarna.
Schijf geformatteerd, muis werkte nog steeds niet, dus daarna maar weer oude back up terug geplaatst. Nu werk ik met het numerieke toetsenbord als muis, wat een grote bron van irritatie is.
Ik heb er niet veel verstand van.
Wie weet raad? Alvast bedankt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 18:06

Sebazzz

3dp

Uhh... Al wat gezocht? Het internet is groot, weet je :)
En je mag ook wel wat info geven zoals wat je OS is, je moederbord, en je muis.
Misschien ook de versie van X.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Verkenner, configuratiescherm.

Weet je zeker dat je in het goede forum zit? Het klinkt erg Windows.

En heb je ook geprobeerd je externe harde schijf weer eraf te halen om te kijken wat er gebeurt?

petersmit.eu

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik gok dat dit een Windows probleem is --> WOS

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Pim. schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:52:
Ik gok dat dit een Windows probleem is --> WOS
Moet je hem natuurlijk wel moven :P

Maar misschien is het handig om eens een Ubuntu live cd te proberen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS? Misgeklikt, ik kaats het even door naar Windows Clients :P Als je je topic hebt teruggevonden en je hebt aangegeven welk OS je precies hebt pas ik of een collega-mod even de topictitel aan, omdat 'ernstig muisprobleem' zo weinig zegt (behalve als er tientallen je kabels aan het doorknagen zijn) ;)

Wat zegt je event log en wat zie je in je apparaatbeheer?

Maar ik zou een hardwareprobleem niet uitsluiten. Gaat het goed als je bijv. Knoppix start vanaf CD?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

pc uit, stekker er uit. power knop 5 sec indrukken. stekker er weer in. pc weer aan. en verder muizen.
of als dat niet helpt onder windows even alle usb devices en hoofdhubs verwijderen en weer laten installeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Hubert op 23-09-2007 21:03 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb het hier met mijn Wacom ook. Vista lijkt na een tijdje, het muisklik gedrag niet meer te herkennen.

Wat zich bij mij als volgende uit. Als ik eebn venster wil oppaken en verslepen, dan maximaliseerd het, als ik dubbel geklikt zou hebben. Als ik een dropmenu wil openen, dan sluit het zich weer, alsof ik dubbel geklikt zou hebben.

Ik zette mijn muisklik snelheid helemaal omlaag. Maar dat maakte géén verschil. Daarna heb ik in mapoties het dubbelklik gedrag weer terug gezet op standaard. Dus één keer klikken "selecteren", twee keer klikken "openen." Maar wederom had dat totaal géén invloed op het wazige muisklik gedrag.

Het is zéér lastig, wanneer je alles wat je wilt doen eerst een paar keer moet proberen, voordat je het eindelijk geopend krijgt. Het is ook zéér lastig wanneer je een venster wegklikt, en het ook een klik veroorzaakt op de pagina daar onder, waardoor je vaak onbedoeld op allerlij reclames klikt van de onderliggende website.

Ik heb de allerlaatste Vista 64 bit drivers voor mijn Wacom tablet. Het kan óf daarin veroorzaakt worden, óf in Vista zelf. Maar ik hoop dat men wél snel met een update komt voor deze zéér vervelende bug.

[ Voor 9% gewijzigd door Phaerion op 23-09-2007 21:52 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 18:06

Sebazzz

3dp

Ik heb ook zoiets gehad, ik heb het niet meer. Als ik me gamepad connecte in Vista, dan deed mijn linkermuisknop het niet helemaal goed meer, die reageerde niet altijd, en mijn rechterknop gaf dan helemaal geen reactie. En op mijn Ubuntu installatie heb ik geen problemen hiermee.

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 24-09-2007 09:19 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. ik heb inderdaad een windows systeem. Zonder muis is het lastig doorklikken, dus ik was al blij dat ik tot hier ben gekomen. Het is Windows XP. Onder apparaatbeheer komt de muis niet terug. Als ik een andere draadloze muis installeer komt ie er wel weer in voor, maar dan werk ie nog niet.
Pagina: 1