Firefox opent .zip als plaintext in nieuw tabblad

Pagina: 1
Acties:

• maali
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
ik loop tegen dit euvel op: sommige .zip bestanden (vaak bij directe urls naar ftp://ftp.etc of bijv. rapidshare) openen als plaintext in een nieuw tabblad ipv dat ik een window krijg om het bestand ergens lokaal neer te zetten. Ik heb in de MIME-types binnen firefox gekeken en daar staat .zip nieteens tussen, dus daar kan de fout niet zitten, tevens werkt de directe url bij iemand anders met Firefox (onder Linux weliswaar) wel direct, dus verkeerde MIME-types van de ftp server lijkt het me dan ook niet.

er is een workaround om met downthemall iets te downloaden, veelal download je dan de zipfile als de download.php (o.i.d.) en moet je die renamen naar een .zip .. dat werkt.

iemand dit probleem ook eerder gehad en eruitgekomen hoe dit te fixen valt? (geen 'gebruik gewoon Opera' aub :P) ik had dit op XP, en momenteel op Vista dus weer.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welke tool gebruik je normaal gesproken om zips te openen? Dat standaard windows ding, of 'gewoon' een los programma? Werkt het wel goed als je vanuit de explorer een .zip opent?

Kijk ook eens wat
assoc.zip
oplevert.