Toon posts:

3 beeldschermen opstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een vraagje ivm IT..

Ik heb een laptop (resolutie 1440x900) met daarop een Samsung SyncMaster 215TW (resolutie 1600x1050) daarnaast een CRT (resolutio 1024x800) maar die zal vervangen worden. Wat ik nu graag zou willen is een configuratie met 3 schermen (Laptop - Samsung - CRT ---- later : Scherm - Samsung - Scherm).

Op die drie schermen heb je dan natuurlijk een groter bureaublad , zeer handig voor photoshop enz. (dit doe ik nu al op 2 schermen). Maar gamen op 2 schermen gaat helaas niet omdat uw crosshair in het midden van uw scherm komt te staan. Dit probleem heb je natuurlijk niet met 3 schermen.
Je middenste scherm toont de game normaal zoals je met 1 scherm zou spelen, de 2 zijschermen tonen dan extra ruimte..
Nu 2 schermen aansluiten op een laptop is helaas niet mogelijk.. Daarom vraag ik u nu hoe het wél mogelijk is. Ik heb al lang rond gekeken en 1 oplossing is de Triplehead2go , helaas kost dit veel en kan je maar een maximum resolutie van 1280x1024 per scherm. Is er nog een andere oplossing waar m'n Samsung met een resolutie met 1600x1050 optimaal benut kan worden? Via usb een extra (S?)VGA of DVI aansluiting creëren om daar een extra scherm op aan te sluiten? Maar dan krijg je waarschijnlijk een kwaliteitsdaling en dus niet mogelijk om te gamen. Of een VGA of DVI kabel waarop 2 VGA/DVI uitgangen op zitten om een extra scherm aan te sluiten? En hier kwaliteitsverlies of niet? Nog een andere mogelijkheid: via PCMIA een extra uitgang,..

Helaas weet ik echt niet meer wat ik moet kopen..

edit: Staat 't hier juist? heeft wel te maken met beeldschermen en graka's maar 'ook niet'

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 10:54

Raphaelo

boeiend!!

Dit kan niet omdat USB lang niet genoeg bandbreedte geeft daarvoor, zelf met hogere resoluties krijg je al problemen, 3d versnelling kan je dus vergeten op zo een monitor of usb videokaart
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:54:
of een VGA of DVI kabel waarop 2 VGA/DVI uitgangen op zitten om een extra scherm aan te sluiten?
dan krijg je op 2 monitoren hetzelfde beeld, ook niet handig.
Dit is nog duurder dan de Triplehead2Go, en geeft lage performance vergeleken met de kosten ervoor.

De dualhead2go of de triplehead2go is volgens mij de beste oplossing.

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:12
en via de Express card? Die heeft best wel wat bandbreedte...

Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt. Wil je met 3 schermen nog hevig gamen of wil je dan simpel internetten?

Verwijderd

Als je wilt gamen, dan heb je een TripleHead2Go nodig. Een (directx) game draait namelijk maar op 1 scherm. Met de TripleHead2Go simuleer je richting je computer namelijk maar 1 scherm.
Ik vraag mij trouwens wel af of een laptop voldoende "power" heeft om een game in 3840x1024 te draaien.

Verwijderd

Als je Laptop - Samsung - LCD/CRT wil gaan doen, heb je maar een dualhead2go nodig, want het display van je laptop zit intern al aangesloten...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 19:59 . Reden: Layout ]

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:58:
Als je Laptop - Samsung - LCD/CRT wil gaan doen, heb je maar een dualhead2go nodig, want het display van je laptop zit intern al aangesloten...
of jou post klopt niet of die van Arvades.1 niet, want hij geeft aan dat directX niet werkt op 2 of meer schermen. In het geval van een dualhead2go gebruik je dus 2 schermen split je 1 weer in 2en wat een totaal van 3 schermen maakt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Raphaelo schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:22:
[...]

Dit kan niet omdat USB lang niet genoeg bandbreedte geeft daarvoor, zelf met hogere resoluties krijg je al problemen, 3d versnelling kan je dus vergeten op zo een monitor of usb videokaart
kan wel ....
maar gamed zal idd ronduit ruk zijn

http://www.overclockers.com.au/article.php?id=334086

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/articles/334086/unit_small.jpg

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Videoplanken & Beeldkanonnen horen daar :o

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ja m'n laptop kan het aan, en ja kwil het inderdaad gebruiken om te gamen :(

En het is wel degelijk 3 schermen Laptopscherm - Samsung - CRT

Dus skyowners post klopt? en kwa gaming?

mvg
Pagina: 1