PC doet vaag

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-01 15:48
ik weet niet waaraan het ligt maar laatse paar dagen freezed me hele pc, ik kan echt niks doen ook mijn HDD LED knippert niet meer Numlock etc van mn toetsen doet niks echt helemaal niks gewoon, ik hoor niet mijn HDD stoppen met spinnen maar wel stoppen met dat grgrgrg geluid maken.
echt heel vaag
iemand die er iets van weet misschien?

Wat info over mijn pc:
Asus P5N-E SLI
Intel Core2 Duo E6750 2.66ghz niet geOC
2GB DDR2 OCZ PC2-6400 (400MHz) Dual Channel
Nvidia Geforce 7600GT
HDD Seagate Barracuda 250GB SATA 7200RPM

[ Voor 22% gewijzigd door ACC op 23-09-2007 20:47 ]

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 13:59

Maverick2001

Never look back

Dat klinkt niet goed! Omschrijving is mager maar ik heb dit zelf ook wel eens gehad en dat was bij mij een voorteken dat de hardeschijf aan het overlijden is.

Dat je num-lock niet meer brand kan ik niet echt thuisbrengen. Heb je al eens een systeemherstel gedaan?

Het lijkt me ook verstandig een image te maken en die vervolgens terug te zetten op een nieuwe harde schijf.

Pura Vida

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier kan echt niemand iets mee. Je geeft veel te weinig info. Als mijn auto niet meer start kan jij mij dan vertellen waar het probleem zit zonder dat ik verder iets zeg ?

In de volgende FAQ staan een hoop dingen die je kan proberen om tot een oplossing te komen, zoals het geheugen te testen.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Mjah, je harde schijf al eens getest met een van de honderden testtools die er zijn?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 22:56

SaN

Eerst je belangrijke bestanden maar backuppen voordat je allerlei tests uit gaat voeren.

• ACC
als ik meer wist dan had k het verteld ik weet ook niet wat er aan de hand is dit is wat k zie alles freezed gewoon na een heletijd en dan na het resetten van mijn systeem werkt alles weer zonder probleem, zoals k zei het is echt ook vaag voor mij :S
maargoed ik zal ff bepaalde testjes doen

EDIT:

Wat info over mijn pc:
Asus P5N-E SLI
Nvidia Geforce 7600GT

[ Voor 27% gewijzigd door ACC op 23-09-2007 20:47 ]

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 13:59

Maverick2001

Never look back

Tolgatg schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:27:
als ik meer wist dan had k het verteld ik weet ook niet wat er aan de hand is dit is wat k zie alles freezed gewoon na een heletijd en dan na het resetten van mijn systeem werkt alles weer zonder probleem, zoals k zei het is echt ook vaag voor mij :S
maargoed ik zal ff bepaalde testjes doen

EDIT:

Wat info over mijn pc:
Asus P5N-E SLI
Nvidia Geforce 7600GT
Als je harde schijf vage geluiden maakt is het toch wel aannemelijk dat ie kapot gaat. Het kan ook een temperatuur probleem zijn..

Pura Vida

• ACC
Mijn hardeschijf maakt altijd geluid van dat gegrom en mijn pc is toch wel echt heel goed gekoeld en ik check mijn HDD constant op Temperatuur verschillen, ik wil niet zeggen dat het aan mijn HDD ligt het kan ook een CPU probleem zijn maar ik zeg het nog een keer het blijft vaag

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Maak een backup en ga daarna testen.
Beginnend met een HD testje. Want dat lijkt me het meest voor de hand liggende probleem.

• ACC
ok :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
- HD Test
- Memory Test (Memtest 86, bootable iso downloaden van inet en gewoon een nacht laten draaien)
- Controleren of er geen geplofte condensatoren op het moederbord zitten (die tonnetjes die omhoog steken)
- Waardes van je voeding controleren
- Eventlog nakijken

En post de resultaten maar :) dan weten we al een stuk meer!

[ Voor 13% gewijzigd door Mishmash op 24-09-2007 18:12 ]

• ACC
komt voor mekaar :)

1 ding weet ik al zeker en dat is dat al mijn voltages stabiel zijn, k heb namelijk probe2 aanstaan k zou ze constant in de gaten ook mn temps, ben daar wel alert op ;)

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

tis indd aan te raden of de boel effen te backuppen en daarna uitgebreid te testen, maar ik vroeg me af waar jou systeem de +12, +5 en de +3.3 volt lijn vandaan trok ? :+

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zygivt schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:10:
tis indd aan te raden of de boel effen te backuppen en daarna uitgebreid te testen, maar ik vroeg me af waar jou systeem de +12, +5 en de +3.3 volt lijn vandaan trok ? :+
Uit de voeding...? }:O

Verwijderd

probeer idd even het programma van seagate zelf.
SeaTools
Hiermee kwam ik erachter dat mijn hdd in staat van ontbinding was:P.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

no shit sherlock |:(, ik bedoel daarmee te zeggen dat het mischien handig is als hij zijn voeding aan zijn setup toevoegd.

was hij echt zo cryptisch?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Voortaan graag *eerst* doornemen voordat je een topic post, en dan nog, je hebt al vier keer gepost sinds het genoemd werd, maar anderhalve dag later geen je nog 0,0 info eruit. GoT helpt mensen die zichzelf helpen, en zo kunnen wij je niet helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.