Windows 98 SE met afsluitproblemen door netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:45
Ik heb hier windows 98 SE geinstalleerd en als mijn netwerkkaart niet aan het netwerk hangt, blijft windows hangen in het afsluitscherm. Als ik het netwerkkaartje wel aan het netwerk hang, dan is er niks aan de hand.

Weet iemand hier de oplossing voor, ik heb hier al vaker mee geprutst, maar ik kom er niet uit.
Is hier een patch voor ofzo, of een registersleutel die ik moet veranderen?? ik heb zelf het snel afsluiten al gedisabled, maar dat helpt niet.

Verwijderd

windows update? er is een patch voor een afsluitprobleem

en verder: gewoon aan het netwerk laten zitten ;)

• JeroenTheStig
ik heb ooit al een patch geprobeerd, maar dit helpt ook niet.

En ik heb hier geen hub, maar een crossoverkabel, dus als 1 van de 2 compu's uitstaat, dan hangt 'ie ook :(

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

als die nic ook een bnc aansluiting heeft kun je hem met behulp van een t stuk met 2 terminators ook laten denken dat ie aan het netwerk hangt en zal ie wel afsluiten.
of je zet ff met je setuptooltje van de kaart (mits dat kan/je dat hebt) de poort op UTP vast (TP) (dat wil ook nog wel eens helpen nl)

suc6

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• JeroenTheStig
oke bedankt!

maar is er niemand die weet hoe je deze fout kunt veranderen door iets in windows zelf te veranderen en dus niet bij de netwerkdrivers? Want dit is 1 van de grootste problemen bij windows98 SE.

Verwijderd

Bij mij kwan dat afsluit-probleem door mijn isdn kaart :( die heb ik er toen uit gehaald maar er zit nog wel een netwrkkaart in, en die patch werkte bij mij ook niet :(.

• JeroenTheStig
De patch op www.microsoft.com werkt ook niet eens! :( :(
echt waardeloos.....

Verwijderd

Als je het niet te vaak moet veranderen, de netwerkkaart tijdelijk "Uitschakelen in dit hardwareprofiel" (onder configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, netwerkadapters, eigenschappen).
Jan
Pagina: 1