Ik heb de macbook nog niet 1 week of ik heb er al een probleem mee. Sinds ik Software Update heb gedraaid blijft de fan continue op volle toeren (boven de 6000 rpm) draaien. Volgens iStatpro is alles onder de 34 graden en ik kan dat beamen; de laptop voelt zeer koud aan.
Gezien ik het niet vertrouwde heb ik Apple Hardware Test gedraaid. Zowel normal als extended tests gedraaid en het resultaat is hetzelfde: 4MOT/1/40000003: Exhaust
Ik heb de luchtuitlaat gechecked en niks zit in de weg imho. Tevens heb ik de SMC gereset (accu uit en stroom eraf, powerknop 5 sec ingedrukt houden, alles terug zetten en aanzetten), maar dat bleek niet de oplossing te wezen.
Misschien totaal overbodig, maar om er toch zeker van te zijn had ik ook de harddisk eruit gehaald om te checken of het niet aan OSX lag. Ook dat was niet het geval want de fan gaat op volle toeren zodra de laptop aangaat. Echter als de laptop op standby gaat gaat de fan ook op "standby"-geluidsvolume.
Iemand dicht zich hier in herkend?
Hardware Overview:
Model Name: Mac
Model Identifier: MacBook2,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache (per processor): 4 MB
Memory: 1 GB
Bus Speed: 667 MHz
Boot ROM Version: MB21.00A5.B06
SMC Version: 1.17f0
Gezien ik het niet vertrouwde heb ik Apple Hardware Test gedraaid. Zowel normal als extended tests gedraaid en het resultaat is hetzelfde: 4MOT/1/40000003: Exhaust
Ik heb de luchtuitlaat gechecked en niks zit in de weg imho. Tevens heb ik de SMC gereset (accu uit en stroom eraf, powerknop 5 sec ingedrukt houden, alles terug zetten en aanzetten), maar dat bleek niet de oplossing te wezen.
Misschien totaal overbodig, maar om er toch zeker van te zijn had ik ook de harddisk eruit gehaald om te checken of het niet aan OSX lag. Ook dat was niet het geval want de fan gaat op volle toeren zodra de laptop aangaat. Echter als de laptop op standby gaat gaat de fan ook op "standby"-geluidsvolume.
Iemand dicht zich hier in herkend?
Hardware Overview:
Model Name: Mac
Model Identifier: MacBook2,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache (per processor): 4 MB
Memory: 1 GB
Bus Speed: 667 MHz
Boot ROM Version: MB21.00A5.B06