netvista 160watt + nvidia 6200 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 17:24
Zou iemand me kunnen vertellen of een gefore 6200 in een netvista 6790-21g past qua stroomverbruik? - De kaart moet passen, echter zit er in de netvista een 160(!)watt voeding. Volgens de specificaties van de videokaart is er een minimum van 350watt nodig wat me ietwat overdreven lijkt voor een passief gekoelde videokaart.

Overigens zit er nu ook een passief gekoelde low profile agp vga kaart in, een nvidia Vanta.

De vraag is dan ook of het de gok waard is of dat ik de huidige combinatie maar meteen moet vergeten en of het ding verkopen, of tevens een nieuwe passende voeding zoeken.

Ik bedenk me net dat ik het huidige stroomverbruik van de netvista nog wel zou kunnen controleren, ware het niet dat de huidige pc achter de watt-meter zit :)

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:01

charlie7

pr0

Denk dat dat makkelijk moet lukken, een 6200 trekt volgens mij nauwlijks wat.

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Denk dat het ook wel moet kunnen !

Als je pc toch achter een watt meter hangt kijk dan eens hoeveel je PC nu gebruikt en post dit eens :)

Als ik trouwens Dit PDF'je Bekijk dan zie ik dat de kaart onder volle belasting maar 21 Watt gebruikt :)

Moet denk ik dus niet zo'n heel groot probleem gaan opleveren :)

Verwijderd

HUmm waar word het voor gebruikt?
Trouwens een agp versie ? (volgende link een p4.18g zal het wel een agp zijn)
Anders ben je beter af met een s3 kaartje van 5euro voor beeld en maar 5watt geloof ik.

• Edoll
Thanks voor alle replies, ik zal morgen die watt-meter er even aanhangen. 21 Watt lijkt me prima te doen. Raar dat ze daar een 350watt voeding voor adviseren.. aan de safe side zitten lijkt me goed maar overdrijven is ook een vak.

De netvista is inderdaad AGP, de bedoeling is dat er een dx9 compliant videokaart in gaat. De Vanta kaart die er nu in zit heeft geen (nieuwe) drivers waar mediacenter mee overweg kan. Wat resulteert in het feit dat ik geen video's kan afspelen omdat een of andere dx9 overlay mode niet ondersteund wordt.

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 23:40
Edoll schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:03:
Thanks voor alle replies, ik zal morgen die watt-meter er even aanhangen. 21 Watt lijkt me prima te doen. Raar dat ze daar een 350watt voeding voor adviseren.. aan de safe side zitten lijkt me goed maar overdrijven is ook een vak.

De netvista is inderdaad AGP, de bedoeling is dat er een dx9 compliant videokaart in gaat. De Vanta kaart die er nu in zit heeft geen (nieuwe) drivers waar mediacenter mee overweg kan. Wat resulteert in het feit dat ik geen video's kan afspelen omdat een of andere dx9 overlay mode niet ondersteund wordt.
Die 350W is waarschijnlijk wel bedoelt voor 'normale' systemen met hardware die meer gebruikt dan jouw systeem. Dan kom je misschien wél aan die 350W. (Echter lijkt mij 300W ook wel goed)

PHILIPS Motional Feedback 544

• Edoll
Even voor de volledigheid mochti emand anders dezelde vraag nog hebben. Ik heb de xfx nvicia 6200 (een fanless kaart) gekocht en heb nog geen problemen ondervonden met de computer. Ik doe er neits anders mee dan mediacenter draaien, en ik moet ook bekennen dat ik nog geen stroommeting gedaan heb. Zodra ik niet vergeet dit te doen zal ik ook even posten hoeveel de netvista maximaal verbruikt met de kaart erin.

Verwijderd

Mijn 7900GT (game-kaart) met een aardig zwaar systeem heeft een piek van 280Watt. De fabrikanten raden je meer watt aan, omdat sommige voedingen minder leveren (slechte merken)
Pagina: 1