Toon posts:

Dreambox Dm7025 Twin Tuner

Pagina: 1
Acties:
  • 1.280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over een paar weken ga ik verhuizen, waarbij ik ook gelijk naar schotel wil gaan :)

Al een paar dagen struin ik rond op google om eens een beetje de indruk te krijgen van de aanbod op de ontvangers. Al snel gaat mijn gevoel uit naar een Dreambox. Simpelweg omdat deze een Ethernetaansluiting heeft, en zo ook meer mogelijkheden biedt.

Mijn bedoeling is dat er straks in mijn nieuwe woning 2 tv's aangesloten en onafhankelijk van elkaar naar zenders kunnen kijken. Tot nu toe heb ik een opstelling in mijn hoofd wat een goede keuze lijkt. Maar er zijn nog zo veel technische kreten waar ik totaal (nog) geen weet van heb. Kunnen jullie mij enigzins een steuntje in de goeie richting geven?

De opstelling:
1X TRIAX schotel 64 CM + DUAL LNB
Dreambox 7025 Twin tuner + met 1 smardcard

Of gaat mijn idee niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 15:50
Twin tuner is toch echt meer om 1 zender te kijken en de ander op te nemen.
Miss dat je voor de 2e connectie een goedkopere DM500 neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rav994 schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:40:
Twin tuner is toch echt meer om 1 zender te kijken en de ander op te nemen.
Miss dat je voor de 2e connectie een goedkopere DM500 neemt.
Dus ik zou beter 2X een DM500 kunnen aanschaffen, waarbij als ik nog wat wil opnemen (als ik niet thuis ben) het via de ethernet naar mijn pc kan doorsluizen? Maar dan zal ik ook 2x een Smardcard aan moeten schaffen? Of kan je ook nog eens via ethernet de smardcard intern kunnen sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Als je 2 dreamboxen aanschaft, dan hoef je maar 1 smartcard te gebruiken.
Hoe je dat voorelkaar krijgt mag hier niet besproken worden, maar daar is genoeg informatie over te vinden.

De 7025 is inderdaad bedoeld zo dat je 1 zender kan kijken en de ander kan opnemen.
Dat opnemen kan op een pc op het netwerk, maar in de 7025 kan je ook een hardeschijf zetten :)
Dat maakt het net een stuk eenvoudiger.

Dan zit je alleen nog met het nadeel dat je schotel hebt... Je zal (aangezien je dan 3 tuners hebt) ook 3 lnb's moeten aanschaffen. Of koop een quad lnb

Koop je 2 dm500's dan heb je natuurlijk genoeg aan een dual lnb.
Je kan ook kijken naar een dm600. Een singletuner waar je een notebook HD in kan stoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 23-09-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
Sharen kan gewoon, ik denk niet dat ik dat hier mag uitleggen allemaal.
Zoek maar eens op gbox of op cccam, op de sat4all forum kan je ook veel vinden.
Nadeel van de dm500 is zijn kleine flash, kun je minder mee experimenteren zeg maar.
Als 2e ontvanger is hij wel prima, de 7000 serie heeft ook een kleine flash maar heeft USB support dan kun je een USB stick als flash gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:52:
Als je 2 dreamboxen aanschaft, dan hoef je maar 1 smartcard te gebruiken.
Hoe je dat voorelkaar krijgt mag hier niet besproken worden, maar daar is genoeg informatie over te vinden.

De 7025 is inderdaad bedoeld zo dat je 1 zender kan kijken en de ander kan opnemen.
Dat opnemen kan op een pc op het netwerk, maar in de 7025 kan je ook een hardeschijf zetten :)
Dat maakt het net een stuk eenvoudiger.

Dan zit je alleen nog met het nadeel dat je schotel hebt... Je zal (aangezien je dan 3 tuners hebt) ook 3 lnb's moeten aanschaffen. Of koop een quad lnb

Koop je 2 dm500's dan heb je natuurlijk genoeg aan een dual lnb.
Je kan ook kijken naar een dm600. Een singletuner waar je een notebook HD in kan stoppen.
Hmmss dat intern sharen is dus mogelijk :) Maar als ik 2 DM500 in huis haal heb ik toch maar 1 schotel nodig met een dual lnb?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 19:58 . Reden: Te snel gelezen... dual LNB is dus genoeg :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja dan heb je aan een 1 schotel met dual lnb genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 23-09-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg :)

Dit zal mijn keuze gaan worden:

TRIAX schotel 64 CM + DUAL LNB
1x Dreambox 600 (waarbij ik mijn oude hd van mijn laptop in zal proppen) 80 Gig
1x Dreambox 500 voor in de slaapkamer
Waarbij ik 1 smardcard aanschaf die in de DM600 zal komen te zitten. (dat intern sharen zal idd hier niet besproken mogen worden), maar ik zal zeker eens op jullie aangeven sites bezoeken :)

Tenzij er nog nog belangrijke opmerkingen zijn m.b.t. mijn opstelling, mag dit draadje op slot!

Tnx voor de feedback!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Een opmerking nog.
Ipv de standaard firmware van dream moet je eens kijken naar een alternatieve firmware.
De gemini firmware is een aanrader.

N.B.
Draadjes gaan alleen op slot als ze niet aan de voorwaarden voldoen.
Draadjes met een oplossing blijven gewoon open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:09:
Een opmerking nog.
Ipv de standaard firmware van dream moet je eens kijken naar een alternatieve firmware.
De gemini firmware is een aanrader.

N.B.
Draadjes gaan alleen op slot als ze niet aan de voorwaarden voldoen.
Draadjes met een oplossing blijven gewoon open :)
Over die Gemini-firmware had ik al op de eerste dag tijdens mijn zoektocht op internet veel over gelezen. Ik ben dan ook zeker van plan om daarmee eens lekker mee te gaan stoeien :) En idd, het biedt veel mogelijkheden. En dat is nou wat een beetje Tweaker graag wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Native
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:46
Nu heb ik toevallig van het weekend een 2e dreambox gekocht. Ik wou een 500 kopen, maar die worden niet meer geleverd. De opvolger is de 600 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De 500 is trouwens nog prima leverbaar. Genoeg winkels die hem nog te koop hebben.
Vraag me af of ze echt met productie gestopt zijn. De 500 is een stuk goedkoper dan de 600.. dus echt een opvolger kan ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
Let wel op dat je geen cloon koopt die zij er genoeg in de omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 08:55
job schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:20:
Vraag me af of ze echt met productie gestopt zijn.
Productie is gestopt, de opvolger is de 500+. Wordt normaal in oktober leverbaar, maar met Dream weet je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Oke :) Bedankt voor de info.
In elkgeval wel logisch.. de 600 zou niet de opvolger van de 500 kunnen zijn.
De 500+ heb ik nog niets van gehoord, dus ik ga eens opzoek naar wat info.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 25-09-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je lokale satshop er genoeg vanaf weet, kunnen ze je met cardsharing & firmware helpen. De DM500 kloon is van vergelijkbare kwaliteit met de 'echte', ik heb er allebei genoeg van verkocht om het te weten :)

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 08:55
De 500+ staat op de site van de belgische distributeur. Het enige verschil tov de 500 dat ik aan de buitenkant zie is een extra modem-aansluiting.
Pagina: 1