Toon posts:

Hdd wil niet formateren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht maar kan er niets mee doen aangezien met hdd niet mee wil doen... Ik weet niet wat ik nog kan proberen en dacht dus even hier raad te vragen:

Samsung SpinPoint T166, 500GB...

Ik probeerde windows xp erop te installeren maar dit mislukte omdat de setup telkens blijft hangen. ( Deed ik een partie van 50gb formateren, bleef hij hangen op 4%, deed ik eentje van 30gb formateren, bleef hij hangen op 6%)

Het is niet zo dat ik extra sata drivers van een diskette moet laden aangezien het een sp1 cd is en deze standaard die drivers meekrijgen denk ik, hoe dan ook, de schijf word gewoon gezien/gevonden dus dit is niet het probleem.

Ik plugde de hdd in een andere pc en ga in windows bij systeembeheer een partie maken/formateren ( van de volle 500gb ) en dit lijkt goed te gaan, maar wel erg snel voor 500gb, vond ik. Het duurde slechts een halve minuut ofzo om van 1% naar 100% te gaan.

En telkens opnieuw dan valt de pc gewoon uit bij 100%, voor het echt gedaan is want als ik dan de schijf probeer te benaderen in windows verkenner krijg ik die melding van: "volume moet eerste geformateerd worden".

( Ik heb ook met fdisk al eens een partitie erop gemaakt en daar kreeg ik geen problemen bij die erg lange "checking drive integrity"... )

Iemand nog een idee van wat ik kan proberen? Is deze harde schijf gewoon kappot?

Dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer na de fdisk eens de hdd te formatteren met format.com vanuit Dos. Als je schijf brak is blijft deze altijd leuk hangen op trying to recover allocation units, of hij stopt gewoon volledig. Als dat het geval is weet je vrij zeker dat die disk gewoon niet goed is.

Dat windows het ding in een halve minuut kan formatten kan prima, dan staat waarschijnlijk quickformat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dadelijk aan het fdisken maar: windows kan het niet formateren, pc valt gewoon telkens opnieuw uit voor het compleet is. ( Overigens staat snelformateren uit. )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan is een halve minuut voor 500GB wel heel erg snel. Het formatteren van die dingen zou veel langer moeten doeren. Ik denk bijna dat je schijf brakkig is.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-02 20:30

CDAAbeltje

Cool Down !

Het formateren van mij Sata-II schijf heeft ook idd wel een tikkie langer geduurt dan een halve minuut ! Ging het maar zo snel :P

Denkt dat gewoon je schijf niet helemaal lekker is maar wat Terw_Dan ook al zegt, probeer het eens in dos ! De kans dat het daar wel werkt is zeer groot aanwezig (mits je schijf nog niet helemaal in verre staat van ontbinding is)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met fdisk een partitie aangemaakt en dan format c: gedaan. Dit werkt ook niet, hij blijft inderdaad hangen waar Terw_Dan zegt, "trying to recover allocation units"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:50:
Ik heb met fdisk een partitie aangemaakt en dan format c: gedaan. Dit werkt ook niet, hij blijft inderdaad hangen waar Terw_Dan zegt, "trying to recover allocation units"
Dan kun je die schijf mooi terugsturen, want dan is hij defect. Trying to recover allocation units is een poging badsectors te herstellen. Iets waar hij zeker op zo'n grote disk dagen lang mee bezig zal zijn en totaal geen resultaat zal bieden. Je schijf is fysiek defect, dus daar kun je helaas niets meer mee. Een gevalletje garantie dus.

Verwijderd

Topicstarter
Gevalletje DOA btw ;) Maar oke, bedankt voor al jullie hulp!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
het hoefd niet persee je hdd te zijn heeft wel het meeste kans.
om dat uit te sluiten kun je hem testen met een programmatje van samsung hutil.
dat resultaat is ongeveer 99.9% kloppent.

maar suc6 verder

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dezejongeman schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:15:
het hoefd niet persee je hdd te zijn heeft wel het meeste kans.
om dat uit te sluiten kun je hem testen met een programmatje van samsung hutil.
dat resultaat is ongeveer 99.9% kloppent.

maar suc6 verder
Een trying to recover allocation unit ligt altijd bij de hdd. Ik zou niet eens meer de moeite nemen om het te testen met een of andere testutil, het probleem is overduidelijk.
Pagina: 1