Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AJAX/JavaScript] Ads verwisselen om de 10 seconde

Pagina: 1
Acties:

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 19:45

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Topicstarter
Ik vraag me af wat semantisch gezien de mooiste/beste/simpelste oplossing is voor het volgende:

Ik heb een Ad module in een CMS waarin de beheerde de volgende gegevens over een ad kan vastleggen in de database
code:
1
2
3
4
block_id (Het blok waar de Ad moet komen)
media_id (Referentie naar een media object van het type JPG of GIF)
title 
url (link waar de ad naar moet doorklikken)

Nu wil ik een script maken wat om de 10 seconden wisselt tussen alle ads die hetzelfde block_id hebben.

Mogelijke opties:
- JavaScript met een window.setTimeout() die bepaalde divs visible/invisible maakt en of uit een array de innerHTML van een div verandert
- AJAX oplossing die gegevens ophaalt uit de database, op het daadwerkelijk moment van 10 seconden.

Ik heb de search gebruik en rondgekeken op Google, dus het gaat me niet zozeer om een kant en klaar script maar meer om het idee wat erachter zit. Zie ik dingen over het hoofd en wat kan ik het makkelijkste doen?

[ Voor 8% gewijzigd door GandalfTheGrey op 23-09-2007 17:34 ]

Computer Specs

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 23:52
een ajax request doen en dan een URL van de server terugkrijgen, die je dan vervolgens in het betreffende img/object tag doet ofzo?

hallo

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 19:45

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Topicstarter
Nouja zowel de IMG locatie als het URL waar je naar toe gaat als je op Ad klikt dan.

Computer Specs

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Ik zou een Array opbouwen in javascript met de informatie erin, en die array laten doorlopen.
Lijkt me het best.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

GandalfTheGrey schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:33:
Ik vraag me af wat semantisch gezien de mooiste/beste/simpelste oplossing is voor het volgende:
[...]
Ik geloof dat semantiek hier weinig mee te maken heeft ;)

Verder denk ik dat je beide oplossingsvormen 'mooi' kan implementeren, de simpelste oplossing de non-AJAX versie is en de beste oplossing afhankelijk is van de hoeveelheid ads waartussen je gemiddeld moet rouleren - daar zit ergens een omslagpunt tussen de (on)wenselijkheid van de extra inline scripting/markup noodzakelijk voor de roulatie zonder gebruik te maken van AJAX en de extra complexiteit die een AJAX oplossing met zich meebrengt (en dus ws meer devtijd nodig heeft).

Intentionally left blank