HP Pavilion zd8186ae laptop: videokaart wel dual-screen?

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:48
Ik zit hier achter de laptop van mijn vriendin. Ze heeft een HP zd8186ae (boven op het ding staat HP pavilion zd8000 en onderop staat 8186ae als model) Ik heb er een tweede scherm op aangesloten, maar het apparaat wil geen dual screen (uitbreiding van bureaublad) weergeven. Het is of de laptop, of het tweede scherm , of beide schermen en dan in dezelfde resolutie klonen of niets.

Het apparaatbeheer geeft weer dat het om een ATI mobility radeon X600 kaartje gaat, maar de bijbehorende drivers willen niet lekker installeren.

Op de website van HP zelf is heel het model niet in de driver database terug te vinden. Heel erg vreemd. De dichtsbijzijnde versie is zd8185.

De FN+F4 toetscombinatie schakelt wel van scherm, maar zorgt er niet voor dat hij in dual-screen mode gaat.

Beeldschermvoorkeuren (Display properties) geeft wel aan dat er een tweede scherm aan hangt, maar dit scherm wordt grijs weergeven.

Heb uiteindelijk ook nog het programma Ultramon geïnstalleerd, maar dit doet ook niets meer. Het lijkt me heel vaag dat de videokaart dual-screen niet ondersteunt. Klonen doet hij namelijk wel, maar bureaublad uitbreiden dus niet. Wat kan ik nog proberen om dit zooitje aan de praat te krijgen?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Probeer eens de drivers van AMD/ATi te downloaden. Die kan je hier vinden. Daarnaast zou je ook eens de Omega Drivers kunnen pakken, die doen wat minder moeilijk op mobility kaarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Mojo op 23-09-2007 23:22 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop