prestaties of accu

Pagina: 1
Acties:

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Beste,

ik zit met een serieus probleem (dilemma).

Want : je kan notebooks kopen voor 900 € die dik in orde zijn, maar voor 1200 € (een prijsklasse hoger dus) heb je er die bijna dubbel zo goed zijn
(diks van 80gb naar soms 320 gb enz., stuk betere processoren AMD naar C2D, grafische kaarten)

Maar die dingen vreten ongelofelijk energie.

Het is dus eigenlijk kiezen tussen accu of prestaties (als je niet op 300 € kijkt)

Of zie ik het verkeerd ?

En ja, tis topic tijd voor mij ;) :D

Verwijderd

Doe zelf eens wat onderzoek. Je trapt hier enkel open deuren in namelijk.

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Is het juist of zie ik het verkeerd,

enigste wat ik wens te weten :s

(en ik verzeker jullie, heb al heel wat rondgelezen)

Verwijderd

Die vraag kun je ook prima stellen in je andere topic over laptops.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 11:19
Een Core 2 Duo is niet alleen sneller maar ook zuiniger dan een Core Duo/Turion/Celeron CPU dus meer prestaties gaat niet altijd ten koste van de accuduur.
Net zoals dat een 80 GB hdd op 7200 rpm meer energie kan verbruiken dan een 160 GB hdd op 5400 of 4200 rpm.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

ik zit momenteel met een laptop met een pentium M 740 en 2 videokaarten, een GF go 6600 en een intel 945 oid. De onboard chip vreet bijna niets en dan kan ik er 2 uur mee werken. Zet ik de videokaart aan dan wordt het een uurtje. Dat zijn ook oplossingen waar je naar kunt kijken.

en verwacht nooit dat je mobiel diehard kunt gamen met een laptop. A het ding wordt heet, B het ding vreet energie wat je accu nooit kan geven zonder een batterypack op je rug te solderen en C het ding wordt loeizwaar door alle koper die nodig is om de warmte kwijt te kunnen

-_-

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:20
Daarnaast kunnen duurdere laptops ook voorzien zijn van een 9 of 12 cells accu waardoor de werktijd toch veel hoger ligt ondanks de zwaardere specificaties en hoger energieverbruik. Voor €900 kun je ook wel C2D laptops kopen maar dan moet je geen goede dedicated grafische kaart verwachten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

NoepZor schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:15:
Daarnaast kunnen duurdere laptops ook voorzien zijn van een 9 of 12 cells accu waardoor de werktijd toch veel hoger ligt ondanks de zwaardere specificaties en hoger energieverbruik. Voor €900 kun je ook wel C2D laptops kopen maar dan moet je geen goede dedicated grafische kaart verwachten.
€900,- ?? Dell Dell Dell :P

Inderdaad wat jij zegt, een (Meestal) standaard 6Cell accu is natuurlijk een stuk minder als een 30 euro meer kostende 12Cell accu. Daarbij kun je ook een extra accu bestellen.

Koop je een laptop om te gamen ga er dan vanuit dat je altijd een stopcontact in de buurt moet hebben, teveel zekerheid is natuurlijk altijd goed.
Koop je een laptop voor office, zorg dan dat er een 9 of 12 Cell accu in komt te zitten zodat je ook een uurtje of 3 - 4 of misschien wel meer bezig kunt zijn.
Pagina: 1