Probleem met x1950pro

Pagina: 1
Acties:

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb een x1950pro op de kop getikt vorige week, het was een demomodel maar hij was 20 Euro goedkoper en ze hadden me verzekerd dat hij het nog perfect deed (Salland automatiseringen).

Maar wat nu blijkt, als ik AA in games aanzet dan geeft hij rare ruisjes/stippen op het beeld weer.Het gekke is dat hij het zonder AA wel goed doet, maar dan ziet het er uiteraard stukken minder mooi uit...

Hier een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/2671/stippiesrs8.th.jpg

En hier nog 1tje:

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/5017/meerstippieswd0.th.jpg

Heb de nieuwste Catalyst drivers geinstalleerd (7.9) en ook al geprobeerd met de drivers die Asus zelf mee heeft geleverd maar hij blijft raar beeld geven.

Iemand een oplossing of is het gewoon een brakke/kapotte videokaart?

Ga naar www.jellerbert.nl

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

waarschijnlijk een brakke kaart, maar het is nooit slecht om ff wat dingen na te lopen.

memtest draaien voor errors,

dan een tafelventilator voor je opengeschroefde peezee en testen of je artivactz hebt

je pc spy / mal / virusware vrij maken (kan nooit kwaad)

oude drivers proberen (7.8 oid) en nieuwe (beta) drivers proberen

maar nogmaals, waarschijnlijk een brakke kaart of een hitte probleem (vandaar de test met de tafelfan)

edit: trouwens, kan je voeding de kaart wel aan? waarschijnlijk minimaal 450 watt van een GOED MERK (check voedingentopic over fatsoenlijke merken)

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 23-09-2007 16:46 ]

-_-

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 22:38
Ik heb zelf ook een Sapphire Radeon X1950 Pro AGP, en dit klinkt als de typische warme VRams. Probeer inderdaad een keer met een tafelventilator je kaart extra te koelen. De X1950Pro heeft namelijk wel vaker dat de VRams snel warm worden ( met artifacts als gevolg ). Anders kan je ook kijken of een minder nieuwe driver werkt ( 7.7 werkt blijkbaar het beste met de kaart die jij hebt, de nieuwere drivers zijn nu ideaal voor de HD2900XT ofzo, en niet de X1950Pro. ). Als dat allebei niet werkt denk ik dat je een keer je PC opnieuw kán installeren, en anders misschien toch een kleine miskoop gedaan ( al is er vaak wel een oplossing voor dit soort problemen ).

Houdt een temperatuurlogboekje bij met ATi-Tool, en kijk daarin ofdat je kaart warm loopt tijdens het gamen.

Quote: kan je voeding de kaart wel aan? waarschijnlijk minimaal 450 watt van een GOED MERK (check voedingentopic over fatsoenlijke merken)

Ikzelf heb hier een 400W voeding waarvan ik het merk geneens weet ( omdat het nergens op staat ), maar volgens mij is het iets van een iCute voeding, wat niet bepaald goed merk is. Zolang je niet overdrijft heeft die kaart die 450 aanbevolen niet zomaar nodig ( in mijn geval )

[ Voor 25% gewijzigd door Gydeon op 23-09-2007 16:52 ]

• Jellerbert
Mijn pc is nog maar net nieuw = 1 week. De specificaties van mijn systeem zijn:
Asus M2N4-SLI moederbord
Amd 6 x2 4400+
Samsung 320 gb
2 x 1 GB Kinstong 667mhz

Dit alles zit in een Antec Sonata 3 kast, met dus een 500W Earthwatt voeding. Lijkt me genoeg om het boeltje goed draaiende te houden!

En die x1950pro... hij wordt tijdens het gamen max ong 68 graden zover ik gemeten heb met Rivatuner. Heb xp net opnieuw geinstalleerd, dus aan spyware oid kan het ook eigenlijk niet liggen.

Ben bang dat hij toch gewoon kaput is :'( Ik zal nog even proberen XP opnieuw te installeren en wat oudere drivers te proberen maar anders stuur ik hem morgen gewoon weer terug...

Iemand ervaringen met Salland wat betreft RMA gevalletjes?

ps. Wel leuk detail: Ik zou eerst al een x1950pro krijgen, maar die heeft TNT doormidden gebroken. Dus na 5 dagen wachten had ik nog steeds niks. En nu had ik er eentje besteld doet hij het weer neit goed 8)7

EDIT: Ik ga eerst even pannenkoeken bakken :) En @ Gydeon ik heb geen tafelventilator, maar ik zal het wel ff proberen met een stofzuiger. Dat werkt vast ook wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Jellerbert op 23-09-2007 16:55 ]

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 22:38
Als je die stofzuiger de warme lucht weg laat zuigen zou het geen probleem moeten zijn. Zolang je kaart maar koude lucht aanzuigt in die koeling zou het moeten werken ( je PC moet het namelijk ook doen zónder steeds een stofzuiger erbij te hoeven houden :P )

Verwijderd

mbt RMA

Mijn sapphire X1950PRO 512 mb pci-e heb ik de 22- 9 ontvangen en 25-9 een RMA voor aangevraagd bij Salland.

28-9 hebben ze mijn kaart ontvangen, is dus nog even afwachten. Je wordt wel netjes geinformeerd over de status van je RMA.

Succes met je kaart.

• Jellerbert
Ze hebben die van mij inmiddels ook ontvangen, maar de status staat nu al 4 dagen op 'Wordt getest'. Lijkt me niet dat ze daar zo lang mee bezig zijn, dus ik zal maar weer even bellen... 45 ct per min 8)7

Pagina: 1