bestaat er een tool om een paswoord op een .app te zetten?

Pagina: 1
Acties:

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ik zou voor het opstarten van Mail graag beveiligen met een paswoord. weet iemand hier een tooltje voor? ik heb er al lang naar gezocht maar niets gevonden vreemd genoeg. :{
Moet wel voor een intel mac zijn btw..

[ Voor 10% gewijzigd door dadj op 23-09-2007 16:25 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan Mail toch gewoon zo instellen dat hij niet het wachtwoord van je account onthoudt?

Anders kan je ook gewoon een wachtwoord op je eigen gebruikersaccount van Mac OS X zetten en een gastaccount aanmaken voor anderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Johnny op 23-09-2007 19:10 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Waarom wil je dit? Wil je voorkomen dat iemand onder jouw account inlogt?
Of wil je voorkomen dat iemand de gecachde mail in Mail.app ziet?

Een andere account voor eventuele andere gebruikers is natuurlijk altijd fijner.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:02:
Waarom wil je dit? Wil je voorkomen dat iemand onder jouw account inlogt?
Of wil je voorkomen dat iemand de gecachde mail in Mail.app ziet?

Een andere account voor eventuele andere gebruikers is natuurlijk altijd fijner.
wil voorkomen dat iemand de gecachde mail in Mail.app ziet. Zonder uit te hoeven loggen of te switchen.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:07

dotcode

///\00/\\

Waarom gebruik je geen eigen account om je mail te lezen op de computer? Je kan de mappen encrypten zodat niemand ze kan lezen.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

dadj schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:38:
[...]

wil voorkomen dat iemand de gecachde mail in Mail.app ziet. Zonder uit te hoeven loggen of te switchen.
Tja. Je kunt bv. mail.app nu wel in een beveiligde .dmg gaan stoppen maar dan zijn je mailfiles zelf nog gewoon leesbaar.

Ik zou dit niet zelf gaan klussen maar inderdaad gewoon het user-systeem gebruiken dat OS X je aanbiedt. Daar hebben slimmere mensen dan jij en ik over nagedacht ;)

Zoef

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou persoonlijk elke keer als je wegloopt even macje vergrendelen. Dan heb je gelijk alles vergrendeld ipv alleen je mail.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Falcon schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:37:
Ik zou persoonlijk elke keer als je wegloopt even macje vergrendelen. Dan heb je gelijk alles vergrendeld ipv alleen je mail.
ww op je screensaver en schermhoek aanwijzen als 'start screensaver'

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
zijn allemaal goede suggesties maar het blijven workarounds wat mij betreft. in windows kan je op je mail file makkelijk een paswoord zetten. dat mis ik een beetje.. dat en een splitscreen finder.. :}

[ Voor 9% gewijzigd door dadj op 24-09-2007 19:06 . Reden: smartass ]

Pagina: 1