[OSX] Safari crasht steeds zonder reden

Pagina: 1
Acties:

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Op mn basis MB met 512mb Ram kan ik niet gewoon internetten met Safari zonder dat hij crasht. Ik heb vaak alleen MSN en Safari aan, af en toe iTunes, maar toch crasht hij steeds.
Zeker elk half uur stopt hij er ineens mee en moet ik een Force Quit doen, de net gebeurde het weer en sloot hij zelf gewoon af.
Best vervelend, dus hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn?!

EDIT: Damn nu deed hij het weer! Ik was op hyves en tikte een naam in en hij sloot gewoon zichzelf af, exact het zelfde als 10 minuten geleden!

[ Voor 16% gewijzigd door Póg mo Thóin op 23-09-2007 16:13 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Verwijderd

Safari kan best wel eens instabiel zijn. Het wordt meestal wel erger als je plugins zoals PithHelmet geïnstalleerd hebt. Je kunt proberen de Safari 3 beta te gebruiken (http://www.apple.com/safari/) of een WebKit nightly build (http://webkit.org/). En anders moet je een andere browser pakken, bijvoorbeeld Camino (http://caminobrowser.org/).

Ik hoop in ieder geval dat Safari in Leopard gefixt wordt...

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:24:
Safari kan best wel eens instabiel zijn. Het wordt meestal wel erger als je plugins zoals PithHelmet geïnstalleerd hebt. Je kunt proberen de Safari 3 beta te gebruiken (http://www.apple.com/safari/) of een WebKit nightly build (http://webkit.org/). En anders moet je een andere browser pakken, bijvoorbeeld Camino (http://caminobrowser.org/).

Ik hoop in ieder geval dat Safari in Leopard gefixt wordt...
Ik heb echt nergens last van hoor. Safari werkt bij mij prima.. Ik gebuik momenteel Safari 3 beta, maar ook Safari 2 heeft nog nooit voor problemen gezorgt.

Maar idd, probeer 3 eens.. en anders Safari opnieuw installeren.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ik zal die Safari Beta eens proberen, want het is echt irritant aan het worden. Hij kapt er gewoon steeds mee, en dan zo force quit elke keer kan toch ook nooit goed zijn?

Maar thanx in ieder geval!

Verwijderd

Reset Safari eens. Soms als de cache vol zit wil die nog wel eens instabiel worden.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
iron_mike010 schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:09:
EDIT: Damn nu deed hij het weer! Ik was op hyves en tikte een naam in en hij sloot gewoon zichzelf af, exact het zelfde als 10 minuten geleden!
Als je bij je vrienden een naam in tikt ja: Is een bug in Safari icm Flash en Quicktime, niks aan te doen :(
Ik ben om die reden over gegaan naar Firefox omdat ie er bij mij ook altijd uit klapte op de sites waar ik redelijk vaak op actief ben (o.a. Hyves dus).

Vandaag ook een hoop gescheld mogen aanhoren van mijn vriendin omdat Hotmail er telkens uit klapte in Safari bij het invoegen van een bestand, in Firefox nergens last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 23-09-2007 18:54 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Oh echt, nou handig om te weten!

Maarja, sindsdien is hij ook weer een paar keer gecrasht. Heb nu Safari gereset en ik kijk wel weer ff. :)

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 14:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik snap niet waarom mensen Safari gebruiken.
Zo'n slechte/trage browser.

Firefox is zoveel maal beter. Mijn mening natuurlijk.
En het is niet leuk als een programma om geen reden crashed.
Maar remove hem van dock en installeer FF. :)
Je zal nooit meer omkijken.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Uberprutser
multipasser schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:58:
Firefox is zoveel maal beter. Mijn mening natuurlijk.
Firefox heeft ook de nodige irritante zaken maar ja die neem ik dan ook voor lief. Sommige sites doen het bijvoorbeeld niet in Firefox (popups in webwinkels e.d.) waardoor ik alsnog af en toe Safari nodig heb.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Nou, ik heb FF ook gebruikt en die crashte veel vaker ;)
Misschien hetzelfde probleem trouwens lol. Maar verder vind ik Safari wel fijn en ik heb geen zin om 10000en programmas te hebben. Ik houd van cleane macjes(vooral omdat ik 512mb heb:D)

[ Voor 1% gewijzigd door Póg mo Thóin op 23-09-2007 19:04 . Reden: spellen is soms moeilijk ]

• Uberprutser
iron_mike010 schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:03:
Nou, ik heb FF ook gebruikt en die crashte veel vaker ;)
Misschien hetzelfde probl;eem trouwens lol. Maar verder vind ik Safari wel fijn en ik heb geen zin om 10000en programmas eht ebben. Ik houd van cleane macjes(vooral omdat ik 512mb heb:D)
Als je Firefox ook zo vaak klapt zou ik het eerder in je machine zoeken...
Kijk eens in je crashlog bijv.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

software crasht nooit zonder reden, hooguit zonder direct aanwijsbare reden. Kijk eens in je logs, en/of verstuur eens een crashreport naar Apple (wordt doorgaans om gevraagd als een app meerdere malen crasht.

Launching containers into space

Verwijderd

Wat dacht je van de reden dat Safari (of de versie van Webkit die Safari 2 gebruikt) vol met bugs (o.a. memory leaks) zit?

Verwijderd

Bij mij crashed Safari ook regelmatig..... Dat gebeurt vooral als ik meerdere pagina's open heb en dat die ook aan het laden zijn. Zeer vreemd....

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:09:
Bij mij crashed Safari ook regelmatig..... Dat gebeurt vooral als ik meerdere pagina's open heb en dat die ook aan het laden zijn. Zeer vreemd....
Dat had ik eerst ook zo, daarna zelfs bij 1 pagina. Maar sinds ik hem heb gereset is er niets aan de hand.

Pagina: 1