compleet systeem of zelf assembleren

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Beste,

is het voordeliger om zelf je computer te assembleren ?

Of kan je best een compleet systeem ergens bestellen dat het meest op je lijf staat geschreven ?
Zo ja, waar bestellen jullie dan je complete systemen (ben Belg)

Alvast bedankt,
Pj ;)

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:38

KRG

Bijna altijd loont het om zelf iets samen te stellen. Zo krijg je ook geen ongewenste hardware/software die je eigenlijk niet wilde, maar er wel bij 'kreeg'.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

belg .. niet zelf asembleren, laten doen !!! :+

maar serieus .. kun je dat zelf niet uitrekenen en vergelijken met een winkel :?

btw ik koop meestal m'n spul bij paradigit (nooit prefab)

Iperf

Verwijderd

Voordeliger? Ligt eraan wat je wilt en wat voor een aanbiedingen er zijn... Erg logisch op zich; sommige winkelketens kopen computeren in zulke hoeveelheden dat ze een nette korting krijgen en zodoende dus het hele systeem goedkoper kunnen leveren dan dat webshops de artikelen los kunnen verkopen...

Ook zijn er wel eens computers tegen dumprijzen; deze zijn uit relatief oude hardware gemaakt en worden tegen een 'lage' prijs verkocht en zodoende ben je dus in een webshop bijv. duurder uit aangezien ze alleen duurdere alternatieven hebben.

In het algemeen is zelf assembleren wel goedkoper (je krijgt meer power voor je geld), maar tegelijkertijd ben je ook duurder uit aangezien je krachterige onderdelen wilt hebben en zult bestellen... Het ligt dus echt aan je budget en je wensen!

En verder heb je natuurlijk nog de garantie op een volledig systeem als je hem in de winkel koopt, waar je met een zelf geasembleerd systeem geen beroep op kunt doen (dan heb je bijv. 1 jaar garantie op je hardware maar zul je toch tegen eigen kosten je hardware moeten opsturen. Het is niet zo dat er dan iemand bij je thuis langskomt en je computer eens grondig onderzoekt)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het gaat toch niet om deze laptop 15.4 of 17"
die je zelf wil asembleren ?

maar als je 2 pc tegelijk wil kopen dan zillen die paar euro's voor een kant en klare machien ook niet veel meer uitmaken dacht ik zp

Iperf

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 05:19
fish schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:10:
belg .. niet zelf asembleren, laten doen !!! :+

maar serieus .. kun je dat zelf niet uitrekenen en vergelijken met een winkel :?

btw ik koop meestal m'n spul bij paradigit (nooit prefab)
offtopic:
nofi maar bij paradigit ben je vaak duurder uit :X

Prefab kan voordeliger zijn in sommige gevallen, echter moet je geluk hebben dat precies jouw systeem (de specs die jij nodig hebt) in de aanbieding is bij bijvoorbeeld Dell ofzo.

Mijn voorkeur ligt echter bij zelfbouw omdat je dan precies weet wat erin zit en dus geen geklooi hebt met drivers zoeken als je een format doet, en ook geen risico op custom mobo's en bios zonder geavanceerde opties.

Verwijderd

Wat ook nog kan schelen is wanneer je zelf software hebt, zoals een retail Windows en bv. Nero enz. Vaak wordt dat bij je PC geleverd (OEM variant). En daar betaal je voor. Niet altijd heb je de optie om puur en alleen de hardware te kopen. Afgezien van het feit dat de voorgeinstalleerde software vaak vergeven is van reclamerommel en demoversies waar je niet op zit te wachten, betaal je in feite dubbel. Je hebt immers al bv. een Windows XP gekocht ooit. Zonde om daar 2 keer geld voor uit te trekken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

n0pe schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:16:
[...]

offtopic:
nofi maar bij paradigit ben je vaak duurder uit :X
sorry maar ik heb gewoon goede ervaring zonder gezeik.
zo had bij een mobo gekocht .. ging stuk binnen een jaar. zonder bon (kwijt) whatever hebben het mobotje herkend aan het serienummer en ze hebben een nieuwe (voor me ingebouwd) zonder morren

wat is dan duurder ;)

Iperf

• Xzero14
fish schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:15:
het gaat toch niet om deze laptop 15.4 of 17"
die je zelf wil asembleren ?
Zelf een notebook assembleren zou er wel ietsje over zijn hé ;) :D

Maar tis goed, keuze gevallen, zelf assembleren ...
Is het perfect wat je wil, en meestal nog goedkoper.

Bedankt voor alle reacties.

Wel nog iets, zit je niet aan geweldig veel verzendingkosten als je elk onderdeel van de voordeligste online webshop laat komen ?

• MochiGohan
  • Laatst online: 15-01 15:38
Xzero14 schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:43:
[...]

Zelf een notebook assembleren zou er wel ietsje over zijn hé ;) :D

Maar tis goed, keuze gevallen, zelf assembleren ...
Is het perfect wat je wil, en meestal nog goedkoper.

Bedankt voor alle reacties.

Wel nog iets, zit je niet aan geweldig veel verzendingkosten als je elk onderdeel van de voordeligste online webshop laat komen ?
Ja, dat is zo.. daarom haal je zoveel mogelijk producten bij 1 webshop ;)

Verwijderd

Xzero14 schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:43:
Ja duh. En dat kun je zelf ook wel bedenken. Gewoon pakketten samenstellen bij hooguit 2 of 3 winkels. Verzendkosten afzetten tegen artikelprijzen. Het gaat er om dat de totaalprijs lager is, en niet enkel de artikels zelf.

• Xzero14
Ok,

Hopen dat dezelfde shops telkens weer goedkoper zijn op dezelfde producuten.

Pj

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Modbreak:Deze reply is in ieder geval niet echt serieus, laat maar gewoon achterwege ;).

[ Voor 70% gewijzigd door Thandor op 23-09-2007 19:18 ]

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Je hebt gewoon meer vrijheid als je hem zelf samenstelt. Onlangs heb ik een systeem van Packerd Bell gezien, Niet echt zwaar maar gewoon duur omdat er 1TB aan opslag in zat! Waarom zou je dat in godsnaam nodig hebben? Zelf samenstellen kan in zo'n geval een voordeel bieden. Ik ben ook belg, ik zou gewoon mijn onderdelen laten afkomen van bv. azerty.nl ofzo, grotere keuze tegenover tones.

http://parkingwerchter.be

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Dit is iets wat je echt prima zelf kunt bekijken m.b.v. de pricewatch of een prijslijst van een winkel :). Stel zelf hetzeflde systeem samen (incl. software, toebehoren, etc.) en bekijk wat het verschil is.

Daar is echt geen topic voor nodig, op slot dus ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.