Surround+eind versterker voor beter stereo beel

Pagina: 1
Acties:

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
Aangezien ik het stereobeeld van mijn receiver (marantz sr5400 ose) niet super vind, maar tegelijk niet het surround wil opgeven ben ik gaan kijken voor een eindversterker. (sr5400 heeft pre-out)
Alleen hoe werkt dit precies en ga ik er op vooruit. Als eindversterker heb ik de nad c272 op het oog. Maar het signaal van de cd speler gaat uiteraard eerst naar de sr5400.
Ook heeft deze nad meer vermogen, maar hoe zet je zoiets harder?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
philippevk schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:45:
Aangezien ik het stereobeeld van mijn receiver (marantz sr5400 ose) niet super vind, maar tegelijk niet het surround wil opgeven ben ik gaan kijken voor een eindversterker. (sr5400 heeft pre-out)
Alleen hoe werkt dit precies en ga ik er op vooruit. Als eindversterker heb ik de nad c272 op het oog. Maar het signaal van de cd speler gaat uiteraard eerst naar de sr5400.
Ook heeft deze nad meer vermogen, maar hoe zet je zoiets harder?
Dit zijn wel heel basic vragen, die je met de search en google ook had kunnen vinden.
Een eindversterker vervangt de eindversterker in je receiver. Je blijft de voorversterker, waar je het volume, toonregelingen en DSP mee regelt, gewoon gebruiken.

Je geeft aan dat je niet tevreden bent met de Marantz, maar blijft 'em wel gebruiken als voorversterker. Wij kunnen niet gokken welk gedeelte van je Marantz de boosdoener is voor jouw klachten. Je zult dus moeten proberen om daar zelf achter te komen door verschillende combinaties te proberen.

Mijn advies: koop een integrated stereoversterker zodat je Marantz niet mee doet tijdens muziek. Je blijft dan gewoon je speakers gebruiken, die je doormiddel van een schakelbox aansluit op de Marantz en de stereoversterker.

[ Voor 5% gewijzigd door Barry|IA op 23-09-2007 21:52 . Reden: informatie toegevoegd ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz