Audio cd's MP3 stottert wel FLAC niet?

Pagina: 1
Acties:

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 11:43
De titel is misschien een beetje onduidelijk, maar ik wil er in ieder geval het volgende mee zeggen. Ik heb het wel eens vaker gehad dat als ik een audio cd met liedjes voor mijn vriendin brandde (20 mp3 bestanden door Nero laten converteren naar Audio CD), dat ze wel eens wilde stotteren tijdens het afspelen. Iedereen is er vast wel bekend mee.

Ik dacht echter dat dit voornamelijk te wijten was aan het soort media dat gebruikt werd, alsmede de gebruikte brandsnelheid (lager is beter). Ze heeft namelijk mijn vorige autoradio, en een paar jaar geleden gebruikte ik nog enkel en alleen Verbatim cdr's waar het probleem (toen) niet mee optrad.

Een tijdje terug ging een neef van ons trouwen. Van de band hebben we toen een aantal zelf ingespeelde tracks op cd's gekregen, deze heb ik met Exact Audio Copy gewoon zonder compressie gekopieerd naar 1CD en daarbij een MP3 bestand toegevoegd. Gedurende de ceremonie sloegen de liedjes van de band niet over, en in de MP3 zat 1 'glitch' (gelukkig werd de MP3 gebruikt tijdens het naar buiten lopen, dus heeft het de dag niet beïnvloedt). Op de pc trad dit euvel niet op, maar na de bruiloft kon je het op de autoradio wel horen. Ik kreeg toen een licht vermoeden dat het eraan lag dat het MP3 bestanden waren die naar Audio CD waren geconverteerd, ipv de schuld bij het soort media te leggen en de gekozen brandsnelheid.

Ik ben toen op zoek gegaan naar een uncompressed audio cd'tje, dit heb ik gedownload, en gebruikt als testexemplaar. CD gebrand, MP3's geconverteerd door Nero naar Audio CD, op zowel 10x, 16x als 24x en op Basf Audio, Basf Vinyl Look, Verbatim en Platinum cd geprobeerd. Ongeacht van de combinatie stotterden de MP3's toch af en toe, brandsnelheid maakte hier geen invloed op uit, het gekozen media slechts minimaal hoewel de Platinum wel als 'slechtste' uit de bus kwam naar mijn mening. Opvolgend hieraan de gedownloade uncompressed (FLAC) cd gebrand, ook met Nero laten converteren naar Audio CD, en deze stotterde nooit! Dus ook niet als ik de Platinum CDR's gebruikte en op 24x brandde. (En jah, ik heb dus echt 24 cd's gebrand ;))

Conclusie: Nero doet iets fout als MP3's worden geconverteerd naar Audio CD.

Weet iemand hier een goede oplossing voor? Ik heb dan wel nog geen ander brandprogramma geprobeerd, maar aangezien dit een vrij bekend euvel is, stotterende audio cd's, vraag ik eerst eens of iemand een doeltreffende oplossing weet voor ik straks 10 brandprogramma's geprobeerd heb en een hele stapel cd's zo de schroothoop op gebrand heb voor ik bij de goede oplossing kom.

Nota bene, wat wel vreemd is, als ik een cd met Exact Audio Copy kopieer, dan middels de LAME codec converteer naar MP3, die dan weer met Nero brand, dan stotteren ze ook niet, ook weer niet op 24x en Platinums.

Is Nero dus gewoon kieskeurig wat betreft MP3's? Is LAME zo overduidelijk superieur aan alle andere MP3 encoders? Of is er een andere goede oplossing te vinden? En zo ja, kan die andere oplossing ook overweg met CD Text? Aangezien dit bij Nero gewoon perfect werkt.

Wat ik er ook nog aan wil toevoegen, als ik de MP3's als DataCD brand, en ze in mijn autoradio (die MP3's wel ondersteunt) afspeel, dan slaan ze niet over. Het ligt dus echt aan als die MP3's door Nero gebruikt worden bij een conversie naar Audio CD.

De topicstart is lang zat in elk geval, maar ik wil alleen maar aangeven wat ik allemaal geprobeerd heb en wat mijn conclusie's zijn. Hopelijk kunnen we met zijn allen tot een goed antwoord komen

Wanna play?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00

kraats

Ik rol

Volgens mij is dit een welbekend probleem van NERO. Zie bijvoorbeeld dit artikel: http://www.raymond.cc/blog/archives/2006/06/03/solution-for-mp3-to-audio-cd-skipping-problem/nl/. En zo kun je er veel meer vinden op internet. Welke versie van NERO gebruik je?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Converteer de mp3's eerst handmatig naar wav met dbpoweramp ofzo en brand ze dan op cd :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour