[VISTA] Partitie niet te gebruiken met RAID1

Pagina: 1
Acties:

• TmZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 09:25
Beste mensen,

Ik heb zojuist windows Vista geinstalleerd in een computer met een RAID1 opstelling. Ik heb deze opgedeeld in 2 partities maar nu is het resultaat dat alleen de 1e partitie zichtbaar is.

Het 2e volume staat wel in de Intel Matrix Storage manager en staat ook in de Device manager, alleen in deze computer krijg ik heb niet te zien.

Het enige verschil tussen de volumes is dat in de Intel Matrix Storage manager de wel zichtbare partitie als systeemvolume gezien wordt en de niet zichbare niet. Echter kan ik niet vinden hoe ik dit kan veranderen (ik weet ook niet of het de reden is)

Ik heb de partitie opnieuw gemaakt en hem uit de device manager verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dit helpt niet.

Ik draai deze raid opstelling op een Gigabyte DS3R (Intel ICH9R raid). Het is een simpele opstelling met 2 identieke schijven en de firmware is recent.

Heeft iemand enig idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen?

Bij voorbaat dank!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 23:32
Watvoor file system heb je de tweede partitie gegeven?

• TmZ
Mickman schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:35:
Watvoor file system heb je de tweede partitie gegeven?
Bij het maken van de tweede partitie kan niks kiezen (moet blijkbaar hetzelfde zijn als de 1e). De 1e is gewoon NTFS dus ik ga er vanuit dat dit bij de 2e net zo is. Maar ik zie het nergens staan eigenlijk.

• TmZ
waarschijnlijk opgelost...

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49
kun je ook de oplossing erbij zetten, dit scheelt nieuwe topic/kicks :)

• TmZ
Tja moest em even opnieuw formatteren maar dat is nog niet klaar, daar zit ik even op te wachten. Hij had om een of andere reden geen file system, ga er vanuit dat het zo wel werkt.

*WERKT* :)

[ Voor 12% gewijzigd door TmZ op 23-09-2007 17:00 ]

Pagina: 1