ik heb een hoofpagina:
Nu heeft fotobig.html (die in iframe fotoframe geladen wordt) een javascript functie (sizeit() (deze resized alle div ahdv scherm formaat)) en die wil ik vanuit het hoofscherm (code hierboven), of vanuit het menu aanroepen.
wat ik geprobeerd:
en:
link1
link2
beide werken niet. Is het mogelijk? en zo ja hoe?
EDIT:
heel veel resultatengeven bij mozilla: ... is not a function.
bij:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| [...] <iframe ALLOWTRANSPARENCY id="menuframe" name="menu" src="menu.html" style="z-index:15;top:20px;left:45px;" scrolling="no" frameborder="0" width="150" height="300"></iframe> <iframe ALLOWTRANSPARENCY id="fotoframe" name="foto" src="fotobig.html" scrolling="no" frameborder="0" width="435" height="330" marginwidth="0" marginheight="0"></iframe> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- window.onLoad=onloadform(); function onloadform(){ document.getElementById("fotoframe").style.left="0px"; document.getElementById("fotoframe").style.top="00px"; document.getElementById("fotoframe").style.width=(pageWidth())+"px"; document.getElementById("fotoframe").style.height=(pageHeight())+"px"; //--> </script> [...] |
Nu heeft fotobig.html (die in iframe fotoframe geladen wordt) een javascript functie (sizeit() (deze resized alle div ahdv scherm formaat)) en die wil ik vanuit het hoofscherm (code hierboven), of vanuit het menu aanroepen.
wat ik geprobeerd:
JavaScript:
1
2
| document.getElementById("fotoframe").sizeit(); document.all.fotoframe.sizeit(); |
en:
link1
link2
beide werken niet. Is het mogelijk? en zo ja hoe?
EDIT:
heel veel resultatengeven bij mozilla: ... is not a function.
bij:
JavaScript:
1
2
3
4
| window.frames['foto'].execScript("sizeit()", "JavaScript"); document.getElementById("fotoframe").sizeit(); document.all.fotoframe.execScript("sizeit()", "JavaScript"); document.fotoframe.sizeit(); |
[ Voor 15% gewijzigd door elgringo op 23-09-2007 15:25 ]
if broken it is, fix it you should