Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

smartphone webbrowsing / ssh ervaring gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een lange tijd te kijken naar een nieuwe phone.. en laten we eerlijk zijn, het meeste spul ziet er niet uit of is gewoon crapware. De enigste (welke nog te betalen was heh) waar mijn oog op is gevallen is de HTC Vox (S710) maar wij hebben hier in nederland geen EDGE. De telefoon ondersteunt geen UMTS dus dan blijft GPRS over (op je lokale wifi netwerkje na natuurlijk).

In hoeverre is de snelheid van GPRS nog redelijk te gebruiken? Ik wil voornamelijk e-mail lezen (imap, zit natuurlijk niet echt haast bij met het ophalen van mail). Web pagina's openen, maar dan wel met plaatjes van bv statestieken van een server en een ssh sessie lijkt me helemaal super.

Wie kan zijn ervaringen delen met mij op dit gebied? alvast bedankt!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met Netlimiter kun je op je Windows PC een snelheidslimiet instellen om zodoende op GPRS snelheid te kunnen surfen, dan kom je erachter in hoeverre het werkbaar is :p. De latency en betrouwbaarheid kun je hier niet mee simuleren :P

🌞🍃

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-11 21:37
Niet alleen snelheid is belangrijk, vooral resolutie is iets om rekening met te houden. De Vox beschikt over een QVGA scherm (320*260). Daar kan je eigenlijk niet behoorlijk mee browsen, en zeker de statistieken en plaatjes waar jij het over hebt.
Ik zou in jou geval een phone nemen met een VGA 640*480 scherm. De X500+ van E-TEN is daar een voorbeeld van. Deze ondersteunt echter ook geen UMTS