Voeding Fan werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:57
Ben er net achter gekomen dat de Fan in mijn voeding het niet doet. Mijn voeding wordt wel warm (Heet) maar de fan draait niet, hij zou automatish sneller moeten draaien als hij waremer wordt maar dat gebeurt dus niet

Voeding:

Be Quiet Straight Power, 450 Watt,

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja, en wat is je vraag precies?

Hangt er aan je voeding toevallig niet zo'n klein stekkertje met twee, drie of vier pinnetjes? Die moet je op je moederbord aansluiten zodat de fan geregeld wordt. Ook kun je deze, als hij nu wel aangesloten is, proberen eruit te laten, dan zou het ook kunnen werken.

Indien dit niets uitmaakt, en de voeding écht heet wordt, zou ik, als er nog garantie op de voeding zit, terug gaan naar de winkel of contact opnemen met de fabrikant. Mocht dat niet lukken kun je de voeding open schroeven, het fannetje los solderen, en vervangen voor een gelijkwaardig fannetje.

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:29
Dan kan je dus kiezen...

Of terug sturen, of dat bakkie open schroeven en een 12V puntje zoeken om fan aan te leggen...

En mijn reactie wordt teniet gedaan...

[ Voor 16% gewijzigd door Behzo op 23-09-2007 13:21 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:27

Theo

moederbord

Je kunt het beste de voeindg even openhalen en kijken of de fan wel aangesloten is. Ook kun je de fan uit de voeding halen en direct op 12 volt aansluiten om te kijken of de fan stuk is of de fanregeling in de voeding.
Als de fanregeling stuk is kun je het beste de hele voeding vervangen. Mocht de fan stuk zijn dan kun je gewoon een andere fan terugplaatsen. Let er dan wel op dat je het stroomkabeltje van de vervangende fan niet aansluit op de puntjes waar de oude fan zat. Sluit de fan dan aan op de 12 volt uitgangen van de voeding. Dit moet je doen omdat de fanregelaar is ingesteld op de originele fan, en niet op jouw vervangende fan. Hierdoor kan de voeindg best gemakkelijk oververhit raken en stuk gaan.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Rorando
Dank voor de snelle reacties.

@The_Zeroorez
Zit geen kabletje bij voor aansluiten van fan, niet dat ik kan vinden..

@Behzo/theodouma
Ik heb nog garantie op mijn voeding, ik kan de fanguard er wel afhalen zodat ik bij de fan kan, maar gaat hierdooor de garantie niet weg ( De "warranty Void if seal is broken" stikketjes blijven dan wel heel)

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:29
Gebruik dan je garantie, en zorg dat je weer een goede voeding krijgt...

Via ja fanguard kan je weinig, en een voeding uit elkaar halen neemt de nodige risico's met zich mee...

Mijn advies: RMA met die hap...

• Rorando
Dan zal ik wel een mailtje naar azerty stuuren voor RMA

Bedankt voor de snelle hulp

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kan het niet zijn dat de fan gaat werken als de voeding zwaar wordt belast?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zygivt schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:18:
kan het niet zijn dat de fan gaat werken als de voeding zwaar wordt belast?
Gaat niet om belasting maar om de temp. In principe hoort een fan altijd te draaien. Hij mag wel langzaam draaien en harder als ie meer belast wordt maar hij hoort altijd te draaien.

De onderdelen van de voeding hebben altijd wel iets airflow nodig anders gaat het goed fout.

Ik zou ook niet met de PC gaan werken en zeker niet gamen als de fan niet draait. Het kan zijn dat als de voeding kapot gaat dat ie onderdelen van je PC mee neemt, dat wil natuurlijk niemand.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2007 18:22 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

Thandor

SilverStreak

Bekijk gewoon of het zo hoort of niet. Het is zoals PilatuS reeds zegt meestal zo dat een fan gewoon in werking blijft. Er zijn echter wel uitzonderingen, je kunt dus voedingen met twee ventilatoren tegenkomen waarvan één ventilator slechts in noodgevallen bijspringt. Antec heeft een aantal van dit soort voedingen.

Mocht het dus niet zo horen en heb je garantie -> RMA. Geen garantie? -> Vervangen die fan, daar is geen topic voor nodig! ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.