snelheid netwerk niet echt dus...

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik heb 2 netwerkkaartjes gekocht...35,- per stuk comptechworld en een hub (want ik ga binnenkort uitbreiden)

Maar die snelheid van die kaartjes is volgens mij beneden peil.

Ik had een netwerkkaartje gebruikt tijdens een LANparty en door mij ging gta2 constant laggen :( (nou weet ik wel dat dat spel een superkutte netcode heeft maar toch...)

Denk dat ie dus niet echt lekker compatible is met andere kaartjes.

En thuis als ik dus een bestand ga overzetten haalt ie max 600 kbyte/s
Dat is dus de helft van wat ie eigenlijk moet kunnen halen.

Het is pci kaart en de andere een ISA, maar waar ligt het nou aan ? verkeerde drivers, te lange kabel ? (5 + 10 meter), hub, ISA?

thnx

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

De kabel is iig niet te lang, 1 UTP-kabel mag 100 meter zijn

knippert het collision lampje vaak op de hub, als die erop zit ?

iemand anders een ID?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

600Kb is normaal voor een standaard netwerkkaart.
Dit komt omdat hij waarschijnlijk in half duplex werkt. In full-duplex (dus zenden en ontvangen tegelijk) moet hij sneller zijn.
Maar een half Mb per seconde moet genoeg zijn voor ieder spelletje (op dit moment dus)
Je kunt het toch ook via internet spelen?? daar heb je maar 5 Kb ter beschikking per seconde. Ik denk dat je het beter ergens bij de hub ofzoiets kunt zoeken.
(probeer anders een een kaartje van een kennis ofzo).

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
als ik een film kijk rechtstreeks brand het collision lampje heel vaak...dat is een knipperlichtje dan eigenlijk....? is dat niet goed ?

ennu met gta2 4 players op een 10/100 mbit netwerk moet hij toch niet laggen ??

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
ow en ook zeer irritant is dat als ik ffe een installatiebestand van 50 mb overpomp (bv counterstrike 6.5 ) dan mislukt ie ALTIJD..dan krijg ik een i/o error oid of ik het nou opnieuw doe maakt niet uit :(

• DaNose
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij mij was het probleem opgelost toen ik PCI/ISA veranderde naar PCI/PCI. Ik vind de snelheid evengoed tegenvallen, ik haal max 820 KB per seconde. Ik weet dat TCP/IP een behoorlijke overhead heeft maar 30%!!!!

Verwijderd

kwa snelheid moet het toch hoger kunnen.
net ff de snelheid hier getest:
10Mbit (full duplex): 1143 kB/s
100Mbit (full dulpex): 10986 kB/s
iid Miko, dit is zonder hub(die is ff bezet), dus met crosscable

een beetje collision gaat nog wel, langer dan een halve minuut ofzo en je kunt overnieuw beginnen (corrupte data)
600kB/s is de helft van de 10Mbit :(

heb je misschien internetverkeer via de hub?
of kijk alle pc's ff na, instellingen half/full-duplex enzo

Verwijderd

Heren,

Full duplex via een Hub is niet mogelijk, dit kan alleen met een switched hub (of switch). FD testen door een kabeltje tussen de 2 pc's te hangen (een crossover kabeltje). 100 meter is inderdaad de max, 150 met cat-5 kabel. Het feit dat je corrupte data krijgt is te wijten aan de kwaliteit van het netwerkkaartje. Kun je kiezen uit verschillende protocollen om het te testen, TCP/IP kent nog wat error-correction, daar moet je bij NetBios of NetBeui niet mee aankomen..
Probleem is nl dat als er een collision optreedt (die alleen kan optreden als zowel A en B aan het zenden zijn op 't zelfde moment), en je hebt een slecht kaartje die geen of slechte timeout strategieen kent, de collisions extreem hard oplopen, en de datarate gereduceerd wordt tot de snelheid van een koe. (en geen powerkoe ;-)

Mijn advies: koop kaartjes van 3com en een switch van 3com, dan zullen je problemen over zijn. Nadeel alleen dat je dan bij elkaar al dik 600 pieken kwijt bent..

M.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:41

admiral866

The King Personality Disorder

is zo'n switched hub veel duurder dan een gewone (die geen full duplex kan)???
En moet je dan nog steeds normale utp-kabels gebruiken ?. Dus geen crosslink?

Verwijderd

Hoi,

Ik heb 3 pc-tjes met 10/100 nics door een hubje aan mekaar geknoopt. De nics zijn allemaal van verschillende merken, ik heb een LevelOne(realtek), een Compaq(intel) en een winbond, en het hubje is een target 8 poorts, self-switching, self-partioning 10/100 TX hubje. De snelheid ligt rond de 10 mb per seconde op iedere pc, dus het werkt best aardig, maar als ik het goed begrijp draai ik nog altijd maar half-duplex?
Wat wel vreemd is, is dat als ik in de device manager de netwerkkaart op 100/full zet ipv. Auto, valt de verbinding weg, dooft het link-ledje op de hub en begint het 100m-ledje te knipperen.
hoe zit het nu? draait de boel nu op half of full duplex?

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
pffff 600 ballen voor een wat beter netwerk NO WAY !!!!!

Verwijderd

Ik snap 't al het draait op half :( duplex...
in een van de manuals (ja levelOne geeft er een manual van een heel a4-je bij ;) ) stond het zo:
transmission rate: 100Mbps, 200Mbps full duplex, aangezien ik niet verder kom dan een kleine 100Mbps neem ik aan dat die target hub niet switcht :'( en ik dus in half-duplex mode werk...

Verwijderd

Wow decs "100Mbit (full dulpex): 10986 kB/s
" is heeeeeeeel snel hor, Ik heb thuis ook ene crossed en ik ga ongeveer 3000 kilobyte/s
, ligt het misschien aan mijn harde schijven ? ik heb nl 1x 7200 rpm en de andere pc 5400 rpm

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

Hoe controleren jullie de snelheid van jullie's netwerk?
want ik wil ook wel eens controleren hoe snel mijn netwerk is vergeleken met jullie

(2x 10/100mbit netwerkkaarten verbonden met crosslinkkabel)

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

kchong999, vraag me niet hoe die network benchmark van Sisoft sandra de snelheid meet.
beetje belachelijk snel, vertrouw die benchmark niet meer zo :(

Wat voor proggie's zijn er nog meer?

als ik de tijd in de gaten hou bij een data-overdracht, kom ik op zo'n 3500kB/s uit. das beter lijkt me.
Waar zijn switches te koop?

Verwijderd

Ik gebruik DUmeter, erg handig, die houdt bijvoorbeeld de totalen bij en je hebt ook nog een leuk grafiekje.
http://www.hageltech.com/dumeter is de link gloof ik
Pagina: 1