Toon posts:

[OUTLOOK 2003] Unable to open your default e-mailfolders.

Pagina: 1
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze morgen Attensa RSS Reader geinstalled vor Outlook. Na de installatie was het niet meer mogelijk om mijn mails te controleren (send error: can't find account-settings blahblah). Ik heb het programma geuninstalled. En nu kan ik niet meer in Outlook. Wanneer ik outlook probeer te starten dan krijg ik steevast de melding "Unable to open your default mailfolders" en als ik op "show help" klik, zegt hij:

This error can occur if you attempt to run Outlook from a Terminal Server session when the OST file is in use by the console session. To access this instance of Outlook, exit the current Terminal Server session and start a new session by using the following Run command (click Start, then click Run):
mstsc.exe /CONSOLE
You must be an administrator on the computer that is accessing the console session. You cannot access a console session running on Microsoft Windows 2000 Server or Microsoft Windows XP Home edition. But you can from a computer running Microsoft Windows Server 2003 or Microsoft Windows XP Professional.
For more information about using Outlook and Terminal Server, see Knowledge Base article 826488.

Niet echt relevant.

Hoe krijg ik mijn outlook terug aan de praat. Mijn Pst-file staat nog mooi op diezelfde plaats, dus wat is er gebeurd? Dit alles is op mijn werklaptop, dus los van mijn mails moet ik sowieso mijn agenda terug aan de praat krijgen, anders wordt het een verlofdag morgen. Ik heb al het internet afgeschuimd en hier gezocht, maar vind nieks relevants.

MVG,

Thomas

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je een Exchange account of alleen POP3-accounts? Misschien kun je beschrijven hoe de instellingen staan. Je kunt in Outlook aangeven wat de default datafile is, maar als je ook een Exchange-connectie hebt dan is dat misschien wat lastiger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:32:
Heb je een Exchange account of alleen POP3-accounts? Misschien kun je beschrijven hoe de instellingen staan. Je kunt in Outlook aangeven wat de default datafile is, maar als je ook een Exchange-connectie hebt dan is dat misschien wat lastiger.
Enkel 4 POP-3 Accounts. Staan standaard onder accounts, met 4 'Rules' die ervoor zorgen dat iedere mail in de juiste map beland. Mijn *.pst file staat op een andere partitie. Maar deze staat er nog steeds, en ziet er op het eerste zicht niet echt gewijzigd uit ..
Nu moet ik gewoon eventjes in outlook kunnen, dan importeer ik hem opnieuw en ben ik terug vertrokken.. maar ik begrijp niet dat ik een foutmelding krijg dat hij iets niet vind, maar dat ik het ook niet kan aanduiden ...

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 00:24

WPN

draai het programma: Scanpst.exe
dat zou ergens in je office directory moeten staan (bij mij C:\Program Files\Microsoft Office\Office12)

wel ff een backup maken van je pst voor je iets doet natuurlijk

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:38:
draai het programma: Scanpst.exe
dat zou ergens in je office directory moeten staan (bij mij C:\Program Files\Microsoft Office\Office12)

wel ff een backup maken van je pst voor je iets doet natuurlijk
net gedaan, verandert niets aan de situatie...

• WPN

WPN

je krijgt daar geen meldingen ofiets ??

start outlook eens via de RUN/commandline met
code:
1
outlook.exe /firstrun

dit zou outlook moeten starten alsof het voor de eerste keer start

zorg natuurlijk weer wel voor een backup van je pst cq haal je pst weg van de locatie waar outlook ernaar zoekt

[ Voor 11% gewijzigd door WPN op 23-09-2007 13:05 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:02:
je krijgt daar geen meldingen ofiets ??

start outlook eens via de RUN/commandline met
code:
1
outlook.exe /firstrun

dit zou outlook moeten starten alsof het voor de eerste keer start

zorg natuurlijk weer wel voor een backup van je pst cq haal je pst weg van de locatie waar outlook ernaar zoekt
Als ik dat command run, krijg ik gewoon diezelfde error. Ik gebruikte wel 2 verschillende agenda's naast elkaar. Het is zéér belangrijk dat deze alletwee gerecovered worden. Want die agenda's heb ik enkel hier op die laptop. Mijn laatste backup van mijn pst dateerd van 20/09. Dus drie dagen terug in tijd is eventueel nog overbrugbaar. Maar als ik niet de garantie heb dat in die PST files alle info van mijn outlook (accountsettings/agenda's ...) zit is een reinstall zeker geen optie.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Backuppen en op andere PC openen is stap 1.

Probeer eens een safe mode start van Outlook:
Start > Run > Outlook /safe

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:20:
Backuppen en op andere PC openen is stap 1.

Probeer eens een safe mode start van Outlook:
Start > Run > Outlook /safe
Ik ben sinds vrijdag op verplaatsing. Dus de laptop is de enige pc die ik kan gebruiken. Mijn backup van mijn pst zegt last modified 20/09/07 19:30.
Mijn huidige pst zegt identiek hetzelfde. Waar is al mijn werk (ingeboekte afspraken, binnen gekomen mails) van vrijdag, gisteren en vandaag dan naartoe? Heeft Outlook nog elders een soort temp bestand en schrijft hij maar op regelmatige basis weg naar de pst?

Ik probeer nu de safe mode ..
gedaan: hij blijft dezelfde foutmelding geven.. Het wordt voor mij ook steeds meer en meer duidelijk dat in die pst's dus totaal niet de info zit die ik nodig heb (enkel personal folders en mails). In welk bestand staan mijn agenda's en tasks en contactpersonen dan? Want dit is de info die voor mij veel belangrijker is dan mijn emails. Zowieso heb ik een gesyncte PDA. Maar deze kan enkel 1 Agenda syncen. Dus het is me vooral om de andere agenda's te doen....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 13:30 ]

• WPN

WPN

hoeveel profiles heb je voor je outlook?

kan je vinden in de start -> configuratie scherm -> Mail
probeer een nieuw profiel aan te maken en dan in te lezen

in principe moet al je data in de pst files staan

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:38:
hoeveel profiles heb je voor je outlook?

kan je vinden in de start -> configuratie scherm -> Mail
probeer een nieuw profiel aan te maken en dan in te lezen

in principe moet al je data in de pst files staan
zéér interessant. Want hier zie ik nu dat hij inderdaad onder c:/program files/..../Outlook een pst file gebruikt van +- 500 mb, en deze is up to date. Maar mijn pst bestand dat ikzelf gebruikte en waar ik over spreek staat op een andere locatie. Ik vervang beide bestanden, en maal een backup van die laatste.

• WPN

WPN

draai dan ook op die nieuwe gevonden pst die scanpst.exe eens

en zorg de je backup wel apart houd, je krijgt nu dus even 2 backups van beide files

[ Voor 42% gewijzigd door WPN op 23-09-2007 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:18:
draai dan ook op die nieuwe gevonden pst die scanpst.exe eens

en zorg de je backup wel apart houd, je krijgt nu dus even 2 backups van beide files
Alles opgelost.
Nu heb ik hem terug draaien als vanouds. De oplossing zat als volgt:
Configuratiescherm: Mail
Nieuw profiel maken.
in nieuw profiel pst inladen.
Nu kon ik outlook terug draaien. maar had ik wel alles dubbel (pst bestand in de oulookdir en mijn pst file met drie dagen verchil).in outlook mijn backup er terug uitgesmeten en alles werkt terug als voordien.

MAAR! Nu mijn bemerking. Hoe komt het dat er naast mijn pstbestand op mijn andere partitie (1.5 GB groot, laatst gewijzigd op 20/09) nog een outlook.pst draait in de standaard locatie van 400mb? Want ik dacht dat ik rechtstreeks werkte in mijn pst bestand op andere partitie, en die pst werd ook altijd gebackuped. Maar die loopt dus blijkbaar enkele dagen achter op de outlook.pst zelf.

BEDANKT!!

• WPN

WPN

kan het niet verklaren qua grootte enzow, maar ik heb het idee dat die RSS reader die je geinstalleerd hebt iets met je pst gedaan heeft en bij (un)install alles naar de oude directory heeft gereset ofzow....

maar dat is giswerk

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:47:
kan het niet verklaren qua grootte enzow, maar ik heb het idee dat die RSS reader die je geinstalleerd hebt iets met je pst gedaan heeft en bij (un)install alles naar de oude directory heeft gereset ofzow....

maar dat is giswerk
Dit is inderdaad het geval geweest. Maar nu heb ik alles terug. Maar iets nieuws ontdekt. Ik kan niet meer op send/recieve klikken. En als ik iets wil wijzigen in mijn emailaccount zegt hij "The specified account was not found. It might been deleted." Leuk! dus nu heb ik alles terug, maar kan ik niets meer doen met mijn mailaccounts.Ik heb geprobeerd één te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar blijft hetzelfde. Oplossingen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:37:
[...]

Dit is inderdaad het geval geweest. Maar nu heb ik alles terug. Maar iets nieuws ontdekt. Ik kan niet meer op send/recieve klikken. En als ik iets wil wijzigen in mijn emailaccount zegt hij "The specified account was not found. It might been deleted." Leuk! dus nu heb ik alles terug, maar kan ik niets meer doen met mijn mailaccounts.Ik heb geprobeerd één te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar blijft hetzelfde. Oplossingen?
Ok, blijkbaar is er niets verandert. Ik heb nu opnieuw hetzelfde probleem. En zelf als ik mijn oude pst bestand als default zet, kan ik zelf mijn agenda niet meer openen .... Serieus om zeep denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:32:
[...]

Ok, blijkbaar is er niets verandert. Ik heb nu opnieuw hetzelfde probleem. En zelf als ik mijn oude pst bestand als default zet, kan ik zelf mijn agenda niet meer openen .... Serieus om zeep denk ik..
Ok, en toen werkte alles terug. Ben benieuwd voor hoe lang. Maar mijn oplossing was precies niet compleet. Mag op slot, bedankt!
Pagina: 1