Ik heb mijn ouwe pc gerecycleerd als HTPC met Vista Ultimate. Daar zit een onboard Realtek ALC650 geluidschip op met optische uitgang, die ik heb verbonden met deze toslink kabel naar de optische ingang van mijn (Aldi) Magnum receiver. Nu geeft dat bijna altijd gekraak telkens nadat een geluid is afgespeeld (dus niet tijdens een film, maar wel als hij gedaan is, of als ik Windows bezig ben). Als ik mijn Telenet Digicorder optisch aansluit op de receiver krijg ik geen gekraak. Drivers zijn de nieuwste van Realtek.
In mijn HTPC zit ook nog een Soundblaster Audigy, dus heb ik dezetoslink naar 3,5mm jack adapter gekocht en in de 3,5mm optische uitgang op deze geluidskaart gestoken, in de hoop dat ik geen gekraak meer zou krijgen. Maar op een of andere manier zit die adapter nogal los op die toslink kabel, als ik hem keihard erop druk, springt hij er zelfs af. Ik weet niet of dat normaal is, ik dacht dat het moest vast klikken. Nu komt er dus geen geluid uit in Vista, ik heb SPDIF Out geselecteerd. De drivers zijn de laatste van Creative voor Vista.
Is die adapter niet goed gemaakt, of ben ik ergens iets vergeten in te stellen?
In mijn HTPC zit ook nog een Soundblaster Audigy, dus heb ik dezetoslink naar 3,5mm jack adapter gekocht en in de 3,5mm optische uitgang op deze geluidskaart gestoken, in de hoop dat ik geen gekraak meer zou krijgen. Maar op een of andere manier zit die adapter nogal los op die toslink kabel, als ik hem keihard erop druk, springt hij er zelfs af. Ik weet niet of dat normaal is, ik dacht dat het moest vast klikken. Nu komt er dus geen geluid uit in Vista, ik heb SPDIF Out geselecteerd. De drivers zijn de laatste van Creative voor Vista.
Is die adapter niet goed gemaakt, of ben ik ergens iets vergeten in te stellen?