Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JOOMLA] Broncode opzoeken CB-inlogscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 1.549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Geruime tijd ben ik nu tijd aan het steken in het zoeken naar de broncode voor het inloggen d.m.v. Community Builder. Ik wil namelijk mijn inlogscherm niet aan de zijkant hebben zoals het standaard het geval is, maar als een content-item.

Een voorbeeld (let even niet op de layout van dit item) is hier terug te zien. Op moment dat er op de knop 'Inloggen' wordt getikt krijg je een 403. Dan maakt het niet uit of/wat je ingevuld hebt en of die gegevens (on)juist zijn.

De oorzaak weet ik en staat in de broncode van het inlogscherm:

code:
1
2
3
4
5
6
<input name="op2" value="login" type="hidden" />
<input name="lang" value="dutch" type="hidden" />
<input name="force_session" value="1" type="hidden" />
<input name="return" type="hidden" />
<input name="message" value="0" type="hidden" />
<input name="j1f66f20b4a6e598c72cf53a62ccfbbd5" value="1" type="hidden" />

De laatste regel veranderd. Ik kan alleen niet terugvinden op welke momenten.

Dus:
Op dit moment heb ik dus een hard copy van de broncode uit het inlogschermpje gekopieerd naar een nieuw content item. Dit werk maar heel even, omdat die laatste regel veranderd.
Ik zoek nu de broncode (PHP) van het standaard CB-inlogscherm wat ervoor zorgt dat alles goed blijft gaan.

Zoeken via Google levert héél veel op, maar niet hetgene dat ik zoek. Via dev.joomla.org kom ik er ook niet uit... Via FTP heb ik ook al de mappen van CB doorgelopen, maar ook in die broncodes kom ik niet vooruit.

Iemand nog een ideetje?

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik zit er best mee omhoog, dus daarom tóch maar even een kickje om 't onder de aandacht te brengen... :)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

PHP:
1
2
3
4
if ( is_callable("josSpoofValue")) {
        $validate = josSpoofValue();
        echo "<input type=\"hidden\" name=\"" .  $validate . "\" value=\"1\" />\n";
    }

Het gaat om die josSpoofValue in mod_cblogin.php in de modules directory.

Die functie moet je aanroepen in jouw script. Aangezien je vanuit een content item wilt inloggen zal die niet gaan lukken tenzij je bijvoorbeeld een component maakt.

JayGTeam (213177)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Als je je login form in een content item wil hebben kun je dat heel simpel doen door de module op een positie te zetten en deze positie in te laden in de content door de volgende tag,

{mosloadposition user9}

User 9 staat in dit geval dus voor de positie. Je kunt deze tag gewoon gebruiken in bijvoorbeeld een static content item om zo een eigen inlog pagina te maken.

Hoeft dus allemaal niet zo heel moeilijk, het kan ook makkelijk ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• AaroN

AaroN

JayGTeam (213177)

Dat is een hele fijne tip. Die kende ik nog niet :?

Slechte zaak :P

JayGTeam (213177)

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Reind schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:44:
[...]

{mosloadposition user9}

[...]
Dit is gewoonweg een geweldige tip, en precies wat ik hebben wil! _/-\o_
Het opent gelijk wel een heleboel andere mogelijkheden, zeg.

Bedankt!

• R2D2
  • Niet online
Bastiaan schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:43:
[...]

Dit is gewoonweg een geweldige tip, en precies wat ik hebben wil! _/-\o_
Het opent gelijk wel een heleboel andere mogelijkheden, zeg.

Bedankt!
Tis een functie die niet heel vaak genoemd word en voor zover mij bekend ook nergens terug te vinden is in de documentatie. Ik gebruik hem zelf vaak ook voor websites die ik bouw voor andere mensen. Grote voordeel is dat je zo modules in je content kunt plaatsen, een poll bijvoorbeeld kan zo dus geintergreegd worden in een stuk tekst om maar een ander voorbeeld te noemen.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Dat is wat ik ook bedoel ja :)

Ik heb even zitten Googlelen (?). Op mosloadposition vind je inderdaad e.e.a., simpelweg nu je weet waarop gezocht moet worden. Jammer dat dit soort functies niet in één overzichtelijke lijst staan. Dit zijn precies die dingetjes die zó eenvoudig maar toch ontzettend handig zijn.

• AaroN

AaroN

JayGTeam (213177)

Ja, vind het echt erg jammer dat dat zo slecht staat aangegeven, dat is wel een beetje gemis in de Joomla community. Net als het feit dat een goede API voor 1.0 ontbreekt.

JayGTeam (213177)

• R2D2
  • Niet online
Als het goed is word dat met versie 1.5 allemaal beter, Joomla 1.0.xx is natuurlijk nog een overblijfsel uit het mambo tijdperk. Vaak wil zoeken op de oude forums ook nog wel eens helpen ;)

Pagina: 1