Toon posts:

het heelal en de oneindigheid...

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik zelf even in de war over dit onderwerp.. hoe kan het nou zijn dat het heelal oneindig is? En als dat zo is.. bevestigd dat dan niet het bestaan van God? :X

Voor mij bevestigd het dan wel het bestaan van God aangezien er hier op aarde niets is wat oneindig is... :/

(Onder God versta ik een hogere entiteit, dus of je het nou Allah of God noemt... ik vind dat dat op hetzelfde uitkomt.)

ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.. :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 02:51:
ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.. :)
Wil je dat echt weten? Ik moet mijn schaterlachen hard inhouden ;)

Hoe weet je dat het heelal oneindig is? Wie zegt dat, en met welke bewijzen? En wat heeft dat met een godheid te maken? Je bent appels met martiaanse xcfdxctc-vruchten aan het vergelijken. Misschien kun je wat meer werk van je topicstart maken, door je argumentatie te onderbouwen met data en links? :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 23-09-2007 03:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 23 september 2007 @ 02:56:
[...]

Wil je dat echt weten? Ik moet mijn schaterlachen hard inhouden ;)

Hoe weet je dat het heelal oneindig is? Wie zegt dat, en met welke bewijzen? En wat heeft dat met een godheid te maken? Je bent appels met martiaanse xcfdxctc-vruchten aan het vergelijken. Misschien kun je wat meer werk van je topicstart maken, door je argumentatie te onderbouwen met data en links? :)
ik ben op dit moment druk aan het zoeken maar kan op het moment nog niet echt iets nuttigs vinden, wel dingen als: "Wij leven in de droom van een reus", "Wij leven op een molecuul", "Wij zitten op een reserve aarde omdat de echte aarde is vernietigd"... :/

verder wel iets gevonden als: "Er zijn meerdere universum, hele ontstaan en verloop hoort gewoon bij het heelal en er zijn ook universums waar alleen materie is en geen energy en andersom uiteraad. Dan heb je ook nog zoiets als 'dark energy' en 'dark materie' je ziet het niet maar het is er wel enzo."

http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_energy
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_matter

http://en.wikipedia.org/wiki/Multiverse_%28science%29

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik bedoel de sprong van oneindigheid van een heelal als bewijs voor het bestaan van een god. Die twee dingen zijn compleet ongerelateerd, en kunnen niet als wederzijds bewijs worden gebruikt. Je doet een aanname die puur gebaseerd is op iets wat je graag wilt, maar compleet invalide is.

Om heel eerlijk te zijn zie ik niet in hoe je deze discussie echt van de grond gaat krijgen, en ik zou er als ik jou was niet veel werk van gaan maken. Zonde van de moeite :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit is wel een beetje magere topicstart. Sowieso mist enige vorm van argumentatie die een verband legt tussen de vermeende 'oneindigheid' van het universum en het bestaan van bovennatuurlijke machten. Leg eerst eens uit wat het betekent dat het heelal 'oneindig' is. Beargumenteer vervolgens dat dat zo is. En leg daarna uit waarom dat het bestaan van iets bovennatuurlijks impliceert.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.