Gezocht: Surround set / Wifi-Ethernet audio en film / hdmi

Pagina: 1
Acties:
  • 2.543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nieuwhier
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04-2024
Hoi,

Gisteren begaf mijn budget surround set het (5 jaar terug 500 euro). Was toen budget ieder geval :-)
Ik heb niet zoveel kaas gegeten van audio/videoland. 2 luidsprekers, 3, 5 of 6. Ik wil goed geluid maar heb geen expert oren dus het hoeft ook niet te goed. Budget, tussen de 1000 en 2000 max.

Wie kan me een richting ophelpen waar ik moet zoeken.

Wat wil ik niet ? Allemaal losse kastjes met evenveel afstandbedieningen.

Wat wil ik er mee doen:
- Aansluiten op mijn hdmi LCD tv
- Mijn xbox en upc kastje erop aansluiten (1 hdmi en 1 scart of tulp)
- Aansluiten op mijn netwerk. Of wifi of wired. Mp3, video, foto's etc. wil ik kunnen afspelen. Bij voorkeur ook internetradiozenders of beeld van internet.
- Van de set wil ik 1 hdmi kabel naar de tv. Meer niet. Dus al het beeld en geluid moet op de set binnenkomen. (dit omdat ik de tv op wil hangen en dus niet allemaal kabels in de muur wil stoppen)
- Een schijf in het apparaat is leuk maar hoeft niet door de netwerk aansluiting
- De set moet een display hebben waar je wat aan hebt zodat je niet ook de tv erbij nodig hebt om muziek aan te zetten of zo.

Ik weet dat ik met mijn xbox foto's, audio en met veel gedoe films kan kijken. Maar ik wil maar 1 apparaat zodat mijn huisgenoten(vrouw en kids) het ook begrijpen en niet bij ieder apparaat 100 menu's door moeten worstelen. Want IK moet dat steeds weer uitleggen. En wees eerlijk, als je even wat mp3's wil luisteren is het niet echt handig als je de tv, de xbox en de set aan moet zetten. Wachten tot alles het doet en dan de menu's doorlopen en de muziek starten. Dan heb je al geen zin meer.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Hou de Denon AVR 3808 in de gaten. Heeft alles wat je beschrijft, volgens mij is het ook het enige apparaat dat alles in een aan je beschrijving voldoet. Je kan natuurlijk ook voor een goedkopere HDMI receiver gaan in combinatie met een Logitech Squeezebox. Heeft als voordeel dat het ook wifi heeft in tegenstelling tot de 3808 en wellicht beter binnen je budget past. Met een 3808 zit je al aan de 1700 euro en dan heb je ook nog luidsprekers nodig. De 4308 heeft wél wifi maar die breekt de bank al helemaal en is denk ik ook higher end dan wat jij zoekt. Maar aan de andere kant kan je in die Denons een goedkope externe harde schijf met muziek prikken, terwijl een Squeezebox toch echt een PC of NAS device als server in de achtergrond nodig heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door PHiXioN op 23-09-2007 02:50 ]

• nieuwhier
Thx Phixion. Wauw; wat een specs heeft die Denon AVR 3808 zeg. Ik zie prijzen van 1300 euro. En dan nog speakers. Maar hij kan alles ja. En ik besef dat wat ik wil nog niet zo breed beschikbaar is.

Bijvoorbeeld kef kht-2005.2 (rond de 500) of KEF KHT 3005 rond de 1100. Op de 2600 moet ik wel rekenen dus :( Lijkt wel een auto kopen, duurder... duurder..

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Maar dan heb je wel erg mooi spul. :P

Aannames zijn fataal.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
nieuwhier schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:21:
Thx Phixion. Wauw; wat een specs heeft die Denon AVR 3808 zeg. Ik zie prijzen van 1300 euro. En dan nog speakers. Maar hij kan alles ja. En ik besef dat wat ik wil nog niet zo breed beschikbaar is.

Bijvoorbeeld kef kht-2005.2 (rond de 500) of KEF KHT 3005 rond de 1100. Op de 2600 moet ik wel rekenen dus :( Lijkt wel een auto kopen, duurder... duurder..
Ik heb sinds kort de KEF KHT2005.2 set, en er ben er zeer tevreden over :D. Heb het allemaal aangesloten op een Yamaha RX-V659.
Die is wat minder geavanceerd qua nieuwe technieken, dus heb jij niks aan, weet ook niet of die Denon beter klinkt, of dat die alleen duurder is door de vele extra functies. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met deze set :).
Mooie strakke bassen en heldere hoge tonen, ook zijn de stemmen (midden tonen) goed aanwezig. Zeer krachtig geluid, helemaal als je je bedenkt hoe klein ze eigenlijk zijn. Groter dan de gemiddelde satelliet speakers hoor, maar stuk kleiner dan een boekenplank model.

Home Assistant Configuratie V&A

• nieuwhier
Ik geloof niet dat ik verschil zal horen tussen de Yamaha RX-V659 en de Denon AVR 3808 :( Zulke geavanceerde oren heb ik niet. Dus de KEF KHT2005.2 set zal dan wellicht wat voor mij zijn.

Qua versterker maak ik het mezelf natuurlijk moeilijk, of juist niet, met zoveel eisen. Over 10 jaar zijn deze eisen normaal en kost het geen drol meer denk ik. Maar ja zolang kan ik niet wachten.

Verwijderd

Een Denon 3808 op van die Kef eitjes is echt totale onzin.
Verdeel je budget op zijn minst 50/50 over de versterker en luidsprekers.

• PHiXioN
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:00:
Een Denon 3808 op van die Kef eitjes is echt totale onzin.
Verdeel je budget op zijn minst 50/50 over de versterker en luidsprekers.
Mee eens, die Denon verdient op zijn minst 2 full range luidsprekers, dus uiteindelijk wordt het wel een duurdere grap. Zo'n Yamaha kan toch geen muziek streamen vanaf een netwerk? Of zie ik het verkeerd? Dat alles in 1 was juist de rede waarom ik die Denon 3808 aanraadde.

Maarja als je een goedkopere receiver neemt in combinatie met een netwerk music player zoals de Squeezebox, kan je ook een Logitech Harmony afstandsbediening erbij nemen en zo inprogrammeren dat de vrouw en kinderen het ook met een paar simpele handelingen kunnen bedienen. Wellicht is dat een interessante optie dan de Denon 3808, waar ik persoonlijk erg enthousiast over ben. Maar als je een goedkopere receiver zoekt dan is Yamaha een van de vele opties, overweeg dan ook goedkopere modellen van Denon en de merken Marantz, Onkyo, Pioneer, Harman Kardon, NAD. En probeer ook uiteraard verschillende luidsprekersets of los verkrijgbare luidsprekers uit, KEF is wel een goed punt om mee te beginnen.

• nieuwhier
Zo leer ik snel bij :-)

Klinkt logisch om het budget evenredig te verdelen. Als ik zo zit te rekenen wat ik bij de 3808 nog allemaal nodig heb om het goed te doen dan zit ik zo aan de 3 a 4K denk ik. Dat is het me niet waard ook. Ik dacht trouwens te zien dat de 3808 wel audio maar geen video kan streamen.

De squeezebox is een leuk ding maar kan geen video streamen. Ik heb een schijf van 1TB aan mijn servertje hangen met daarop kopietjes van mijn home-videos(dvd formaat) en die wil ik graag toegankelijk maken.

Zoals gezegd lieftst 1 apparaat maar ik merk dat ik dat niet vol kan houden. Je komt toch al snel op 1 flinke receiver(om slechts 1 kabel mogelijk te maken naar de tv), 1 dvd speler en iets van een netwerkkastje als de squeezebox met video mogelijkheden.

• PHiXioN
Van een squeezebox met videomogelijkheden heb ik nog nooit gehoord, maar ik kan me voorstellen dat dat niet goedkoop gaat worden. Bepaalde Philipstv's kunnen wel op een netwerk worden aangesloten, maar zover ik weer is dat ook weer niet ideaal. Is een AV verbinding van je pc naar een receiver niet een aantrekkelijkere optie?

Verwijderd

Je kunt altijd nog een HTPC bouwen ;)

• nieuwhier
Het probleem is dat ik het een beetje woonkamer-proof wil maken. Dus eenvoud in bediening. Maar naarmate ik meer zoek en zoek op het kom ik langzaam tot de conclusie dat wat ik zoek niet te vinden is in 1 apparaat.

Mijn pc staat op zolder en de tv beneden dus av kabel zal ook niet echt werken.

Bijna de eenvoudigste optie lijkt toch de xbox360 te gebruiken om video te streamen. Maar audio is weer een ander verhaal want de tv aanzetten om je audio op te starten is geen optie. Krijg ik er hier niet doorheen :-)

Voor je het weet heb ik toch een losse tuner, een los upc kastje, een losse dvd speler, een losse squeezebox(voor mp3 en internetradio), een losse xbox360 voor de video en photo (ook niet simpel overigens want dat kan ook niet alles) met evenveel afstandbediendingen. ja het kan in 1 afstandbediening maar mijn ervaring is inmiddels dat de bediening er dan ook niet simpeler op wordt en je de originele afstandabediening regelmatig nodig hebt voor bijzonder functies enzo. (play, stop en pause lukt nog wel ;-))

Dan is de HTPC bouwen niet eens zo gek. Een tuner, de HTPC(voor dvd, internetradio,audio, video en fotos). En je kan nog gamen ook als je dat zou willen. Tsja. Voorlopig heb ik nog niets gekocht merk ik.

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 08:37
nieuwhier schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:22:
... Ik dacht trouwens te zien dat de 3808 wel audio maar geen video kan streamen....
Daarbij komt trouwen nog dat voor audio over je netwerk toegankelijk te maken voor de 3808 je Windows Media Player nodig hebt, anders werkt het blijkbaar niet. Staat zo zelfs in de manuals (kan je op de Denon site downloaden). Heb lang gezocht op het net, maar vind dus nergens dat het eventueel ook kan op een Linux server (wat ik had gehoopt). Best wel jammer imho :'(

• PHiXioN
bollewolle schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:06:
[...]

Daarbij komt trouwen nog dat voor audio over je netwerk toegankelijk te maken voor de 3808 je Windows Media Player nodig hebt, anders werkt het blijkbaar niet. Staat zo zelfs in de manuals (kan je op de Denon site downloaden). Heb lang gezocht op het net, maar vind dus nergens dat het eventueel ook kan op een Linux server (wat ik had gehoopt). Best wel jammer imho :'(
Dat is ook nieuw voor mij en maakt het meteen een stuk minder interessant.

Ik vrees in elk geval voor de TS dat wat hij wilt er nog geen oplossing is.

• nieuwhier
Ik vrees in elk geval voor de TS dat wat hij wilt er nog geen oplossing is.
Inderdaad. Toch allemaal losse apparaten aan elkaar koppelen wordt het denk ik.

Murphy leest ook mee, ik wilde gisteren eens wat dingen proberen op mijn xbox360 die in de woonkamer staat of en hoe ik opgeslagen dvd's af kon spelen via mijn servertje waar windows media center op staat. Gaat die xbox gewoon stuk...... Tsskkkkk. 6 maanden oud. Nou ja, morgen wordt ie opgehaald ieder geval.

Dat wil ik dan maar proberen; de xbox voor alles met beeld. Fotos, internet streamen en 80 dvd's die ik op een servertje heb staan (vakantiefilms).

Dan mijn zoektoch maar iets beperken dus. Heb je ook netwerkschijven die zowel op USB als netwerk aangesloten kunnen worden ? Dan zou ik de schijf kunnen vullen via het netwerk en gebruiken via USB ...

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 16:05
Voor het geluid is een sonos-systeem is ook erg chique. Veel goedkoper zijn de upnp-apparaten zoals soundbridge en terratec noxon 2.
Moet je eens op googlen en dan de gesponsorde koppeling pakken van "wifigeluid.nl" (op zijn engels). Daar hebben ze meer soortgelijke systemen in de verkoop.
de xbos360 voor het beeld lijkt me dan een goede optie, vooral icm HD natuurlijk.

Versterker 300 euro
speakers 500 euro
upnp apparaat 175 euro
universele afstandsbediening logitech 525 rond de 70 euro

totaal voor rond de 1000 klaar.

[ Voor 54% gewijzigd door maxtrash op 25-09-2007 17:43 ]

• jappie911
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01-2025
Hallo heren,

Ik zat even mee te lezen want ik zoek een soort gelijk iets.

Nu heb ik zelf nog geen xbox of playstation, maar was toch van plan een p.s.3 te gaan kopen, om deze te gebruiken om o.a. muziek,films te streamen, foto's via sd etc, blueray te gebruiken etc.

Als ik zo lees namelijk wordt de ps3 regelmatig geupdated doormiddel van software, waardoor het toch wel een aardig media-center wordt i.c.m. een goede reciever en tv of niet ?

Of kan ik dan toch beter voor een xbox gaan voor dit soort doelen ? (even afgezien van de games)

Daarbij heb ik straks de volgende set;

-Panasonic-32" lcd
-Harman K. reciever 3470
-Harman K. dvd 25
-2x Focal JM-lab Chorus-716s

Is het verstandig hier een PS3 aan te hangen ??

Of beter andere reciever kopen ? Met meer mogelijkheden? (hoeft geen surround)

Bedankt alvast, en sorry for interupting this thread !

• PHiXioN
Waarom ga je niet voor een geïntegreerde stereoversterker? Als je alleen stereo wilt heb je met versterkers meer keuze en ook nog eens van (volgens mij) betere merken dan HK. Denk bijvoorbeeld aan Cambridge, Rotel, NAD. Dan maar een kabeltje extra naar je tv, toch?

Als je er echt een mediacenter van wilt maken zou ik voor een PS3 gaan. Voor de prijs hoef je het niet te laten, want als je een HD-DVD speler bij je X-Box zou willen ben je alsnog dat bedrag kwijt. Verder kan je op een PS3 Linux draaien en is het apparaat wellicht veelzijdiger.

[ Voor 8% gewijzigd door PHiXioN op 27-09-2007 17:09 ]

Verwijderd

Toevallig ben ik ook op zoek naar zo'n apparaat: Goede kwaliteit, aansluiting op bestaand netwerk (via kabel danwel wifi) en met zo min mogelijk boxen. Al die snoeren, en waar moet je ze allemaal weer neerzetten?
Denon heeft een nagelnieuw type, de S302. Opvolger van de S301 uiteraard, en pas sinds afgelopen vrijdag 28 sept in de winkel. Heb hem gezien in Purmerend bij Van Ingen, kost € 2000,-
Is niet zo'n enorm high-end systeem als de AVR3808, maar als je dat niet nodig hebt... Ik heb hem horen spelen, klinkt echt top.

Heb hem trouwens ook op http://www.onecall.com/ProductDetails.aspx?id=88202 gezien voor 'slechts' US$ 1700,- maar ik weet niet hoe dat zit met garantie, en of je een Amerikaans apparaat zomaar in NL werkend krijgt (hebben die bv wel dezelfde FM-frequenties?).
Veel geld, maar op andere websites heb ik gelezen dat Denon top is qua beeld en geluid.

Naast zowel een bekabelde als draadloze netwerk-aansluiting heeft de S302 een USB-poort aan de voorkant, HDMI, is audioversterker, FM-tuner, DVD-speler, super audio CD, en wordt geleverd incl 1 grote speaker en slechts 2 kleinere. Dat is te doen, nietwaar?

Op de Denon-site staat er zelfs nog niets over, maar kijk even op http://www.d-living.de/d-...lo&product_sku=0415800267.
Is wel in het Duits, maargoed.
Heb op een ander forum gelezen dat je bij de S301 wel memorysticks in de USB-poort kan prikken en bv mp3's kan afspelen, maar dat je er geen USB-harddisk op kunt aansluiten. Hoe dat met de S302 zit weet ik niet. Probeer dus even in de winkel uit, of het aan je verwachtingen voldoet.

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 22:10 ]

• nieuwhier
Nou van alles gezien, gehoord en gelezen.

Ik kies denk ik voor de Denon 3808 (nog niet besteld, eerst nog luisteren als ik alles weet).

Luidsprekers weet ik nog niet zeker. KEF KHT 3005 of KEF KHT 5005 ? Heeft iemand andere tips of ideen voor rond de 1250 euro ? 7x160W is de 3808. Deze luidsprekers kunnen maar 100w aan ? (ik moet hier nog wel toestemming krijgen om 8ACHT!!! luidsprekers op te hangen :-().

DVD speler, ik wil kiezen tussen HD en Blu Ray.
Ik denk de laatste:
blue ray samsung bdp1400 http://www.samsung.com/nl/actie/bdp1400/index.htm

• nieuwhier
Zou het kunnen om de 3808 gewoon als 5.1 in te zetten (om het aantal boxen te verminderen in de woonkamer?)

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:43
Ja dat kan gewoon doe ik nou ook met mijn 7.1 Onkyo versterker.

M3 '21

• nieuwhier
Arcenon schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:10:
Ja dat kan gewoon doe ik nou ook met mijn 7.1 Onkyo versterker.
Das mooi. Zal wel een instelling zijn of zo ? 5.1 of 7.1 ?

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 15:23
Hier is mijn oplossing, niet 1 box, maar dat is denk ik toch niet haalbaar:

1. Versterker (receiver of niet maakt niet echt uit)
2. Sonos (voor streamen van muziek)
3. Transgear DVX500, voor het streamen van video
4. Universele ab, zodat ik maar 2 ab's heb (sonos en tv/versterker/dvd)

Ik heb persoonlijk mijn tv aangesloten op de Sonos, de Sonos als enige op mijn versterker (heb zelfs de vv uitgeschakeld, de Sonos is dus bij mij nu ook voorversterker). De DVD speler zit met scart vast aan de tv, en aangezien de tv weer vastzit aan de sonos, hoef ik helemaal niet te wisselen van ingangskanaal op mijn versterker.

Je zou dezelfde truuk uit kunnen halen met een Squeezebox, scheelt zelfs 1 ab (je hebt dan alleen de universele ab nodig). Wel zul je dan al je apparaten aan moeten sluiten op je versterker. Bijkomend voordeel is dat het ook nog voordeliger is dan de Sonos. Ik kan niet zonder het gemak van browsen met de Sonos, dus ik laat het lekker zo.

succes,
Cornelis

PS: volgens mij komen er steeds meer dvd achtige spelers die zowel mp3 als divx kunnen streamen (Kiss dp1600 ofzo?). Dat zou ook een optie kunnen zijn natuurlijk, scheelt weer een doos.

Verwijderd

Je kan bijvoorbeeld ook de Denon 2308 nemen met daarbij de ASD-3N of 3W, waarmee je dan ook weer alles kan wat je zoekt. De ASD-3N(wired network) of ASD-3W (wireless) kunnen via je netwerk gekoppeld worden en dan kan je internetradio luisteren, muziek streamen (MP3, WMA, AAC, FLAC, WAV) naar je versterker en je kan alles bedienen via je afstandsbediening van je Denon receiver, en hij is iets goedkoper als de 3808

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 22:19 ]

• nieuwhier
3. Transgear DVX500, voor het streamen van video
Deze noteer ik. Ik heb nog wat van die soortgenoten gezien. Alleen ga ik dit pas bekijken als ik de rest heb gekocht en aan de praat heb. Vooralsnog ga ik eerst kijken hoever ik met mijn xbox360 kom.

Dat sonos ziet er wel heel erg mooi uit.... Als ik de denon 2308 zou nemen ipv de 3808 en dan los de sonos voor de muziek... Dan betaal ik ongeveer 450 euro meer als alleen de 3808. Ik vind het wel erg mooi, maar het is wel weer een apart apparaat, aparte bediening, versterker moet apart aangezet worden.

De ASD-3N en 2308 bij elkaar is iets, maar niet veel, goedkoper als de 3808. Ik denk dat ik het verschil te klein vind om er een apart apparaat van te maken.

Ik zit alleen nog met de luidsprekers ...

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Als je de 2308 met die dock koopt wordt het prijsverschil tussen de twee wel kleiner en mis je wel de betere componenten van de 3808. Als je niet zo kieskeurig bent is de 2308 natuurlijk ook een prachtige receiver voor een wat vriendelijkere prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door mac1987 op 25-11-2007 20:26 ]

• nieuwhier
mac1987 schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:25:
Als je de 2308 met die dock koopt wordt het prijsverschil tussen de twee wel kleiner en mis je wel de betere componenten van de 3808. Als je niet zo kieskeurig bent is de 2308 natuurlijk ook een prachtige receiver voor een wat vriendelijkere prijs.
Jep dat is waar. Ik zelf zal het verschil niet zo merken denk ik. Zit nu ook nog maar eens te kijken naar een mediacenter pc. Als vervanging van de dvd-speler en om te gebruiken voor audio / video dat ik op schijf heb staan. Dan zou de 2308 afdoende zijn en kan ik het geld gebruiken voor een mediacenter. Geen dvd-speler en een 2308 ipv 3808 scheelt al snel 1100 euro. Dan kom ik een eind met een goeie mediacenter.

Maar dan zit ik weer met upc.... Damnnn.... Deze week krijg ik de HD-tv box van upc binnen ter vervanging van mijn huidige. Dat digitale signaal krijg ik niet in de mediacenter (op de gratis kanalen misschien na dan) dus voor opnemen en EPG kan ik hem niet gebruiken maar wel voor de rest(photo, muziek, internetradio, films streamen, internetten vanaf de bank!). Nou, eerst dat maar weer eens uitzoeken. Zo heb ik in 2010 mijn keuze wel gemaakt denk ik ;-)
Pagina: 1