Sinds kort heb ik een AMD Athlon X2 4200+ gekocht ter vervanging voor mijn Opteron 144.
Sinds ik deze processor heb, heb ik echter in elke game het probleem dat ik na een tijdje spelen ineens een framedrop krijg. Ik hoor dan ook een soort "piep" (of in ieder geval een hoog geluid) uit de computer komen, maar dit is geen piep van het speakertje. Na ongeveer 30sec wordt de framerate weer net als voorheen en is de "piep" ook weer weg. Na een minuutje of 2 spelen herhaalt alles zich weer.
Voorbeeldje: ik ben MOH: Airborne aan het spelen met een framerate van 50FPS. Ineens hoor ik een hoge "piep" uit de kast komen, en de framerate zakt naar zo'n 8FPS. Ongeveer 30 sec. later is alles weer zoals het hoort te zijn.
2min later herhaalt dit zich weer...
Ik dacht in eerst instantie dat mijn CPU misschien aan het throttelen was, alleen wordt deze na een tijdje gamen of benchen niet warmer dan 45 graden...
Het vreemde is ook dat ik dit probleem alleen in games en in de CPU test van 3Dmark'06 heb. Tijdens de CPU test in 3Dmark'03 en '05 is er niets aan de hand.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Verse Windows install
- Hotfix + register'truck'
- Dualcore optimizer + dualcore drivers installeren
- Overgeklokte videokaart weer terug op standaard waardes gezet
Mijn specs:
Enlight 350W (11A @ 12V1, 15A @ 12V2)
AMD Athlon X2 4200+ Toledo @ stock + Thermaltake TR2-R1
2x 1GB Kingston PC3200 DDR dualchannel
Asus A8V-VM SE
Sapphire Radeon X1950GT @ 650/700
2 casefans á 80mm
Windows XP
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, en wat ik hieraan kan doen?
Alvast hartelijk dank!
Sinds ik deze processor heb, heb ik echter in elke game het probleem dat ik na een tijdje spelen ineens een framedrop krijg. Ik hoor dan ook een soort "piep" (of in ieder geval een hoog geluid) uit de computer komen, maar dit is geen piep van het speakertje. Na ongeveer 30sec wordt de framerate weer net als voorheen en is de "piep" ook weer weg. Na een minuutje of 2 spelen herhaalt alles zich weer.
Voorbeeldje: ik ben MOH: Airborne aan het spelen met een framerate van 50FPS. Ineens hoor ik een hoge "piep" uit de kast komen, en de framerate zakt naar zo'n 8FPS. Ongeveer 30 sec. later is alles weer zoals het hoort te zijn.
2min later herhaalt dit zich weer...
Ik dacht in eerst instantie dat mijn CPU misschien aan het throttelen was, alleen wordt deze na een tijdje gamen of benchen niet warmer dan 45 graden...
Het vreemde is ook dat ik dit probleem alleen in games en in de CPU test van 3Dmark'06 heb. Tijdens de CPU test in 3Dmark'03 en '05 is er niets aan de hand.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Verse Windows install
- Hotfix + register'truck'
- Dualcore optimizer + dualcore drivers installeren
- Overgeklokte videokaart weer terug op standaard waardes gezet
Mijn specs:
Enlight 350W (11A @ 12V1, 15A @ 12V2)
AMD Athlon X2 4200+ Toledo @ stock + Thermaltake TR2-R1
2x 1GB Kingston PC3200 DDR dualchannel
Asus A8V-VM SE
Sapphire Radeon X1950GT @ 650/700
2 casefans á 80mm
Windows XP
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, en wat ik hieraan kan doen?
Alvast hartelijk dank!