Toon posts:

Koelpasta

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , ik heb een intel core 2 duo proccesor gekocht ( e2140) nou weet ik niet of je koelpasta moet gebruiken ?

de ander zegt van niet , en de ander zegt van wel... wat ken ik het beste doen??

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Boxed? Neen
Tray + 3rdparty cooler? Soms (soms zit die op voorhand op de cooler)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je een nieuwe cooler gebruikt zit er meestal een thermisch geleidende sticker op de koeler, die voldoet prima. Is die er niet, of herbruik je een cooler, dan moet absoluut wel iets vn pasta er tussen doen....

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :)

ja is boxed

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30
daar zit al een thermalpad op, deze is eenmaal te gebruiken, eenmaal eraf gehaald moet er opnieuw wél koelpasta op. Wel even die verdroogde thermalpad eraf halen met n pinpasje oid.

Verwijderd

Topicstarter
ok :)

btw dit is bij amd niet he ? of is het daar hetzelfde??

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 22:14 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:12:
ok :)

btw dit is bij amd niet he ? of is het daar hetzelfde??
Zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
ok , thankz

Verwijderd

Hoeft niet aangezien er standaard koelpasta op de koeler zit. Als je wel voor de beste resultaten wilt gaan zou ik je het wel aanraden. Bijvoorbeeld met Arctic Silver 5 of Arctic Ceramique kan het wel 5 graden schelen t.o.v. standaard pasta. Maar hier hoef je je niet zorgen over te maken als je het alleen op standaardinstellingen gebruikt, alleen bij overklokken etc.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Op de Intel boxed koeling (en voor AMD geldt hetzelfde) zit reeds zogenaamde 'TIM' (Thermal Interface Material) en die is voor standaard gebruik voldoende :). Pas zodra je betere koeling nodig hebt kun je overwegen om er betere warmtegeleidingpasta tussen te doen (en uiteraard eerst de boel schoonmaken!) al kom je dan doorgaans toch uit bij een high-end heatsink/fan :).

Afijn, dit is allemaal wel ietwat basic en hier kun je best wel wat topics over vinden. Deze gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.