Aansluiten splitter voor ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51
Op mijn werk ga ik morgen de ADSL aansluiten. Nu hebben ze daar zowel een ISDN als een PSTN lijn. De grondkabel van KPN gaat vanuit de grond naar een kastje, ik denk dat dit het ISRA punt is. Uit dit kastje komen twee kabels. Eén kabel gaat naar de ISDN NT1 en van daaruit naar de ISDN centrale. Hier zitten de fax en de pinautomaten op aangesloten. De tweede kabel gaat naar een andere kastje. Hierin wordt de lijn gesplitst in vier kabels die naar de telefoontoestellen gaan.
De adsl is aangevraagd op de PSTN lijn. Moet ik de splitter aansluiten tussen het ISRA punt en het kastje waar de PSTN lijn wordt gesplitst?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rickm schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:27:
De adsl is aangevraagd op de PSTN lijn. Moet ik de splitter aansluiten tussen het ISRA punt en het kastje waar de PSTN lijn wordt gesplitst?
Ja, vóór waar de lijn gesplitst wordt, anders wordt de ADSL-verbinding verbroken als iemand gaat bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 22-09-2007 20:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Het 'kastje' waar de PSTN lijn wordt opgesplitst naar 4 telefoonlijnen is waarschijnlijk een Quattravox ofzo.

Je moet in ieder geval de splitter plaatsen tussen het ISRA punt en deze quattravox.

Het 'Kastje waar de blauwe kabel vanuit de grond naartoe gaat is idd het ISRA punt.

www.google.nl

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:30:
Het 'kastje' waar de PSTN lijn wordt opgesplitst naar 4 telefoonlijnen is waarschijnlijk een Quattravox ofzo.
Nee, dan zou het een ISDN lijn zijn. ;)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

trolleystad schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:31:
[...]

Nee, dan zou het een ISDN lijn zijn. ;)
Ok ;) Het idee is nog steeds hetzelfde natuurlijk.

www.google.nl

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Ongeacht de situatie dient de splitter altijd aangesloten te zijn voor alle andere apparaten op de lijn en alle andere apparaten dienen op de splitter aangesloten te zijn. (Dus nooit parallel aan de splitter.)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
En controleer ook het ISDN NT1 kastje op type nummer. Als dit een S3 of ouder is kan die het ADSL signaal op de PSTN lijn ernaast (in dezelfde bundel immers) verstoren. Iets om even in gedachte te houden als je problemen hebt met je ADSL signaal.

Echter is het juist aansluiten van de splitter nog veel belangrijker, die moet echt als eerste na je ISRA aangesloten zijn voordat de lijn ergens heen gaat of al een afsplitsing kent.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rickm
Oké, dan weet ik voorlopig genoeg

• Rickm
Ik heb een probleempje. Ik heb de lijn gesplitst vóór homevox, dit is het meest rechtste, geopende, kastje op de foto. Als ik de lijn vervolgens aansluit op de modem begint het dsl lampje te knipperen. In de handleiding van Orange staat dat de lijn dan wordt gesynchroniseerd. Dit knipperen stopt echter niet. Wat moet ik doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.rickmakkinga.nl/meterkast2.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Rickm op 23-09-2007 13:54 ]

Verwijderd

Rick.. Je ziet links de zogenoemde NT1 hangen.. deze moet je los maken en je splitter hier tussen zetten.. Dus, tussen je ISRA en de NT1.
Edit: Sorry mijn fout ffe over t PSTN heen gelezen... Maar goed uit je ISRA volgen waar je pstn heen gaat en daar je splitter tussen knallen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 20:48 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Niet als de ADSL over de POTS/PSTN-lijn gaat :)

Je splitter moet inderdaad tussen die grote witte kast op de linkermuur en de open printplaat op de rechtermuur. Je modem moet in in "dsl".

Meestal moet je in je modem nog het een en ander instellen, met name je user en pass, anders kun je niet inloggen op de RADIUS en kun je dus niet internetten.

Bij je modem is waarschijnlijk wel een handleiding geleverd waar in staat hoe je dat moet doen, veel kans KPN-cd in je pc stoppen, alles overige DHCP-servers in je netwerk uitzetten, modem aanzetten, pc aan modem hangen, autorun van de cd runnen en dan de aanwijzingen vormen. Even aangenomen dat de procedure in 3 jaar niet is veranderd :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
bij een gloednieuwe st545v6 of st780 is het min of meer plug and play. gewoon aansluiten en internet op gaan. als alles op default staat kom je automatisch op de easy setup van het modem uit.

PSN: djmurcielago

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Rickm schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:52:
Ik heb een probleempje. Ik heb de lijn gesplitst vóór homevox, dit is het meest rechtste, geopende, kastje op de foto. Als ik de lijn vervolgens aansluit op de modem begint het dsl lampje te knipperen. In de handleiding van Orange staat dat de lijn dan wordt gesynchroniseerd. Dit knipperen stopt echter niet. Wat moet ik doen?

[afbeelding]
De grote kast links waar de helft van open is is je ISRA.

Orange doet geen ADSL over ISDN, dus het moet dan wel op de PSTN lijn zijn ook. Zoek nu de lijn die uit het ISRA komt en ergens anders naartoe gaat. Die moet je dus onderbreken om de splitter ertussen te plaatsen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1