[mini showcase] druppels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
In navolging van deze post heb ik enthousiast mn voorzet ringen maar weer eens opgeschroefd en uit de losse hand deze foto's genomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/pics/1mini.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/pics/2mini.jpg

Graag commentaar! :D

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mij niet vergis dient een case uit minimaal 3 foto's te bestaan, ondanks dat je er mini voor hebt zet :)

Nummer 2 is in potentie best leuk maar dan had je een kleiner diafragma moeten nemen waardoor de 'krans' rondom scherp was geweest maar ja.....dan had je ook weer een langere sluiter gehad en dit effect weer niet gekregen.....

even ervan uitgaande dat je geschoten hebt met available light

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 01:30:
Als ik mij niet vergis dient een case uit minimaal 3 foto's te bestaan, ondanks dat je er mini voor hebt zet :)

Nummer 2 is in potentie best leuk maar dan had je een kleiner diafragma moeten nemen waardoor de 'krans' rondom scherp was geweest maar ja.....dan had je ook weer een langere sluiter gehad en dit effect weer niet gekregen.....

even ervan uitgaande dat je geschoten hebt met available light
Ik zal er morgen nog 1 bij posten ;)

Ik vond het licht idd lastig zo (statief zal het gemakkelijker van worden denk ik? :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:05

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik vind deze foto's - los van de afwezige scherpte - geweldig. Juist omdat er niet met een effen achtergrondkleur wordt gewerkt. Wel mogen naar mijn mening de kleuren wat feller.

Statief is wel een stuk makkelijker met dit soort foto's, maar niet om de reden dat het licht daardoor beter wordt. Je gebruikt namelijk een hoge sluitertijd, dus zul je je lichtbronnen of je toestel daarop moeten aanpassen. Een statief gebruik je voor het gemak, het scherpstellen met dit soort (macro-)foto's of lange sluitertijden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bastiaan op 23-09-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
hierbij de derde ;)

eigenlijk de eerste alleen dan onbesneden ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/pics/3mini.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
aardige poging. foto 2 komt in de buurt.
Maar geen van de foto's heeft eigenlijk de goede focus.
Showcase zou ik het dan ook zeker niet noemen. Je hebt nog veel te verbeteren.
Dit is ook niet iets wat je op een kwartiertje doet.
Ik heb destijds 3 uur lang zitten spelen om een aantal foto's te krijgen waar ik tevreden over was, en om het juiste scherpstelpunt te vinden.

Ik zie dat je de foto's uit de hand genomen hebt, Dit is eigenlijk bijna onmogelijk omdat je je scherpstelpunt niet kunt vasthouden. Met zo'n voorzetlens is je DOF zo klein dat de minste beweging van jezelf ook je focusgebied volledig verlegd.

ik zou zeggen probeer het nog eens met een statiefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
MvdKelen schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:07:
aardige poging. foto 2 komt in de buurt.
Maar geen van de foto's heeft eigenlijk de goede focus.
Showcase zou ik het dan ook zeker niet noemen. Je hebt nog veel te verbeteren.
Dit is ook niet iets wat je op een kwartiertje doet.
Ik heb destijds 3 uur lang zitten spelen om een aantal foto's te krijgen waar ik tevreden over was, en om het juiste scherpstelpunt te vinden.

Ik zie dat je de foto's uit de hand genomen hebt, Dit is eigenlijk bijna onmogelijk omdat je je scherpstelpunt niet kunt vasthouden. Met zo'n voorzetlens is je DOF zo klein dat de minste beweging van jezelf ook je focusgebied volledig verlegd.

ik zou zeggen probeer het nog eens met een statiefje.
Ga ik zeker doen :) en iedereen bedankt voor de reacties, zo leer ik weer wat _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door happyguppy op 23-09-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, de kleuren spatten niet, scherpte is totaal afwezig. Je onderwerp zal toch wel énigzins scherp moeten zijn, met name als het feitelijk het enige is wat je in beeld hebt. Bij bijv journalistieke fotografie komt het wat minder nauw, je hebt dan een context, een onderwerp, etc. Hier is het enige wat je hebt de vorm van je foto en die moet dan imo toch in orde zijn.

Afgezien van het feit dat het te weinig foto's zijn vind ik dit geen showcase waardig. Leuke test en erg leuk om te doen, maar sorry, imo niet goed genoeg uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
Ik ga met het commentaar van neo mee. Showcasewaardig vind ik ze niet. Zeker niet gezien het feit dat je de setting redelijk naar je eigen hand kan zetten en daardoor toch echt wel scherpe foto's zou moeten kunnen maken vind ik dit niet meer dan een testcase.
Pagina: 1