Ik maak op mijn website gebruik van de zgn FancyUpload module om files te uploaden.. Tot voor kort ging dit altijd perfect, tot ik vandaag van de crew van de website te horen kreeg dat het uploaden niet meer werkt en dat er een error 500 als boodschap gegeven wordt..
Ik ben hiervoor in de log files gaan grasduinen van de server en kwam de oorzaak als volgt tegen:
Ik heb nu al mijn rechten op mappen nagekeken etc...maar helaas.
Nu heb ik wel een .htaccess bestand op de server staan en dat zou problemen kunnen geven heb ik gevonden op het internet, dit is mijn .htaccess:
Na toevoeging van de laatste regel zou het probleem opgelost moeten zijn maar ook heleaas niet..
Als ik het script lokaal draai op mijn apache server dan lukt het wel perfect.
Dus de vragen die ik heb :
> Wat kan er verkeerd zijn, het is duidellijk geen code probleem maar eerder een config probleem
> Hoe kan het dat dit enkele weken geleden nog wel perfect werkte ? (ben daar 200% van overtuigd, heb het script toen zelf getest om vanalles te uploaden..
Ik ben hiervoor in de log files gaan grasduinen van de server en kwam de oorzaak als volgt tegen:
code:
1
| [Sat Sep 22 19:49:19 2007] [error] [client 84.198.39.66] mod_security: Access denied with code 500. Error processing request body: Multipart: final boundary missing [severity "EMERGENCY"] [hostname "www.website.be"] [uri "/crew/FancyUpload/upload.php?indexed=yes&pad=fotos&add=63"] |
Ik heb nu al mijn rechten op mappen nagekeken etc...maar helaas.
Nu heb ik wel een .htaccess bestand op de server staan en dat zou problemen kunnen geven heb ik gevonden op het internet, dit is mijn .htaccess:
code:
1
2
| php_value sendmail_from info@website.be SecFilterInheritance Off |
Na toevoeging van de laatste regel zou het probleem opgelost moeten zijn maar ook heleaas niet..
Als ik het script lokaal draai op mijn apache server dan lukt het wel perfect.
Dus de vragen die ik heb :
> Wat kan er verkeerd zijn, het is duidellijk geen code probleem maar eerder een config probleem
> Hoe kan het dat dit enkele weken geleden nog wel perfect werkte ? (ben daar 200% van overtuigd, heb het script toen zelf getest om vanalles te uploaden..