[Acer monitor op acer pc] No signal

Pagina: 1
Acties:
  • 1.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 234100

Topicstarter
Hallo tweakers,

Vandaag heb ik een Acer E380 (pc) gekocht met daarbij een Acer scherm.

Thuisgekomen bleek het scherm geen signaal (wel logo van acer, daarna 'no signal') van de pc te krijgen. In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat ik het scherm niet netjes volgens het boekje heb aangesloten. Na nog zo'n 5x proberen begon ik te vermoeden dat er iets mis was met de pc. Het scherm doet het wel op een andere pc.

De computer start wél op. Dat is het gekke. Het scherm heeft een VGA- en DIV-aansluiting. Wij sloten 'm aan via de VGA-aansluiting, aangezien ik geen DIV-kabel heb. De lichtjes op het toetsenbord branden ook niet.

Een ander beeldscherm werkt ook niet op de pc. Hebben jullie enig idee wat er mis is en wat ik er aan kan doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 234100 op 22-09-2007 20:14 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

... je koopt een kant-en-klare PC, sluit deze aan, en hij start niet op. Even terug naar de winkel ermee?

Wat ook zou kunnen, als de PC wel gewoon hoorbaar opstart (fans, harddisk), maar je niks te zien krijgt, is dat je de monitor met Sub-D (15-polige, meestal blauwe connector) hebt aangesloten op een eventuele onboard videokaart, terwijl de PC ingesteld staat om via de PCI-Express-kaart op te starten. Wanneer deze enkel over een DVI-uitgang beschikt, moet je een verloopstekkertje tussen de kabel en de videokaart plaatsen.

[ Voor 67% gewijzigd door CodeCaster op 22-09-2007 19:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:40
Gaat de PC überhaupt aan? Wat voor aansluiting heeft het scherm? Wat voor videokaart heeft de PC? Wat bedoel je met "niet netjes volgens het boekje"?

Topicstarter
Sorry voor de ontbrekende info: de computer start wél op. Dat is het gekke. Het scherm heeft een VGA- en DIV-aansluiting. Wij sloten 'm aan via de VGA-aansluiting, aangezien ik geen DIV-kabel heb.

Netjes volgens het boekje: als in, eerst alle stroom overal vanaf. de pc stond al aan de stroom. De pc heeft een ATI 2600pro shared videokaart.

We gaan morgen sowieso terug, maar ze kunnen er in de winkel natuurlijk ook niets aan doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 234100 op 22-09-2007 20:06 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:40
Sommige schermen willen handmatig op de juiste invoer gezet worden (het is trouwens DVI), maar in dat geval zou het vreemd zijn dat hij wel wilde werken op die andere PC, er vanuit gaande dat die ook met een 'gewone' VGA kabel werd aangesloten.

Als "aan de stroom" betekent dat de stekker er al in zat zou ik me geen zorgen maken; hoogstens als de PC aangestaan zou hebben.

Waar zit de VGA aansluiting die je gebruikt trouwens? Naast de DVI aansluiting? Zat er een verloopstukje bij de PC waarmee je een "VGA" kabel op de DVI aansluiting van de videokaart kunt aansluiten?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 234100 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:05:
Sorry voor de ontbrekende info: de computer start wél op. Dat is het gekke. Het scherm heeft een VGA- en DVI-aansluiting. Wij sloten 'm aan via de VGA-aansluiting, aangezien ik geen DVI-kabel heb.

Netjes volgens het boekje: als in, eerst alle stroom overal vanaf. de pc stond al aan de stroom. De pc heeft een ATI 2600pro shared videokaart.

We gaan morgen sowieso terug, maar ze kunnen er in de winkel natuurlijk ook niets aan doen.
De ATI 2600 Pro heeft geen Sub-D(wat jij VGA noemt)-aansluiting. Je hebt het scherm dus waarschijnlijk op de uitgeschakelde onboard videokaart aangesloten. Je hebt dus een verloopstukje (Sub-D naar DVI) nodig, of een DVI-kabel.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 22-09-2007 20:20 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Topicstarter
Ik heb het scherm op die andere pc ook gewoon met een VGA-kabel aangesloten. Er zat geen DVI-verloopje bij. De DVI-aansluiting zit niet in de buurt van de VGA-aansluiting (geloof ik: de pc was een cadeautje aan iemand, dus hij staat hier niet bij mij).

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:18:
[...]

De ATI 2600 Pro heeft geen Sub-D(wat jij VGA noemt)-aansluiting. Je hebt het scherm dus waarschijnlijk op de uitgeschakelde onboard videokaart aangesloten. Je hebt dus een verloopstukje (Sub-D naar DVI) nodig, of een DVI-kabel.
De stekker kan er niet ergens anders in. Maar dan ga ik dus maar een DVI-kabel regelen!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 234100 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:22:
[...]

De stekker kan er niet ergens anders in. Maar dan ga ik dus maar een DVI-kabel regelen!
Hoogstwaarschijnlijk is er bij de PC een klein wit blokje geleverd, wat precies tussen je monitorkabel en je DVI-aansluiting past ;)

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:25:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk is er bij de PC een klein wit blokje geleverd, wat precies tussen je monitorkabel en je DVI-aansluiting past ;)
Hope so! Bedankt voor de hulp. Bespaart me een ritje naar Rotterdam.
Pagina: 1