Toon posts:

[LOTR BFME2] weigert op te starten

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdagavond kreeg ik af te rekenen met een befaamd blauw scherm iedere keer als ik WIndows XP wou starten - vanwege een 'unmounted boot volume'. Dit was het gevolg van het verkeerd afsluiten van Windows d.m.v. de aan-/uit knop (door mijn 15-jarige neef die bij ons inwoont). Ik heb dit euvel laten herstellen bij mijn lokale pc-boer en sindsdien weigert mijn pc het spel 'Lord of the Rings: Battle For Middle Earth II' op te starten. Het beeld wordt dan even zwart en vervolgens kom ik weer terecht in Windows. De volgende tekst verschijnt dan telkens op mijn scherm:

Direct3D error (D3DERR_DRIVERINTERNALERROR)
3 adressen:
(Unknown)(0):game.data Debug::PostStaticInit
(unknown)(0): game.dataCoord3D::add
(unknown)(0): game data Coord3D::Sub
Because of the severity of this error the game will now exit

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit spel weer kan spelen op mijn pc?

Dank bij voorbaat!

P.S.1: toen er op de aan-/uit knop werd gedrukt was dit spel zich aan het afsluiten. Heeft dit misschien onherstelbare schade aangericht?

P.S.2: ik heb van dit ogenblik gebruik gemaakt om een nieuw latje RAM-geheugen bij te laten steken (512 MB). Ik denk niet dat dit enig effect zou kunnen hebben op dit probleem, maar ik wou dit volledigheidshalve toch even vermelden.

P.S.3: ik heb dit spel al twee keer proberen te herinstalleren, maar ook dit verhielp het probleem niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 20:06 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Misschien is een bestand beschadigd geraakt bij het verkeerd afsluiten? Heb je al geprobeerd het spel opnieuw te installeren?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Nieuwe versie van de DirectX9.0c drivers erop zetten?

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:50:
Misschien is een bestand beschadigd geraakt bij het verkeerd afsluiten? Heb je al geprobeerd het spel opnieuw te installeren?
Ja, tot tweemaal toe zelfs!
leonpwner1 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:51:
Nieuwe versie van de DirectX9.0c drivers erop zetten?
Neen. Dit kan misschien wel nuttig zijn. Waar kan ik die vinden?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zet dat dan even in je TopicStart, dat scheelt giswerk voor de overige lezers ;)
Neen. Dit kan misschien wel nuttig zijn. Waar kan ik die vinden?
Kuch.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:01:
[...]

Zet dat dan even in je TopicStart, dat scheelt giswerk voor de overige lezers ;)

[...]

Kuch.
Wat je eerste punt betreft heb je 100% gelijk! :d En bedankt voor de link. Ik zal die vanavond zeker eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste versie van de DirectX9.0c drivers gedownload, maar ik kan deze niet goed openen met Winzip. Dan komen er allerlei vreemde tekens op mijn scherm. Misschien ligt de oorzaak van het probleem bij de drivers van mijn grafische kaart zelf (ATI 9600 SE). Op de site van ATI zijn er voor mijn kaart twee drivers beschikbaar: de Catalyst software suite en de Display driver. Welke is de meest aangewezen in mijn geval? Zijn deze stabiel? Want ik geloof dat er in het verleden nogal wat problemen geweest zijn met ATI drivers.
Pagina: 1