meningen SilenX iXtrema pro fans

Pagina: 1
Acties:

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
wat zijn de ervaringen met deze fans?
op de site staat er aangegeven dat ze (de 120mm in dit geval) 72 CFM kunnen verplaatsen bij 14dB(!!)
eerlijk gezegd vind ik dat een beetje moeilijk te geloven.
ik heb er een paar reviews op nagelezen en hierin is men over het algemeen zeer tevreden erover.
ik vroeg mij af wat jullie meningen erover zijn.
maken ze toevallig een erg hoog of anders naar geluid? (maar dan wel zachtjes)

laten we om te beginnen ze eens vergelijken met bv de antec tricool fans op de "low" setting.

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:01
ze liegen over de spec's dat heb ik ergens op xtremesystems forums gelezen, ik zou als ik jou was naar mooie Papst fans kijken. ze zijn stil + goeie prestaties, alleen niet zo goedkoop, maarja over de prijs heeft iedereen een andere mening over xD

[ Voor 53% gewijzigd door __Deathscythe__ op 22-09-2007 19:10 ]

• Rangourthaman
jamaar ik wil lichtjes :D

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ze worden afgekraakt op Xtremesystems, SilenPCreview en andere fora. Feit is dat ze liegen over hun specs en dat ze helemaal niet zo stil zijn en zeker niet zoveel lucht verplaatsen. Je kan gewoon reviews opzoeken.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Rangourthaman
wat ik er wel over heb gelezen in een bepaalde review is dat bij de normale versie (zonder led) het plastic een waarschijnlijke oorzaak van het geluid is.
nu is het plastic bij de led versie volgens mij anders, zouden deze dan beter presteren kwa geluid?
heeft echt niemand deze fans in gebruik?

Verwijderd

Wat ben jij eigenwijs :D, 2 mensen raden je deze fans af (mét onderbouwing), waarom ga je niet opzoek naar andere merken met lichtjes? Zijn vast zat, ook van bekendere merken die misschien wél goed presteren

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 11:49 ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12
Beetje tweaker bouwt zelf LEDs bij zijn fans. Niet dat het er mooier van wordt, maar goed. Als je echt stille fans wilt hebben, kijk naar Nexus Real Silents. In opvallend oranje!

Oranje boven!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Specs komen niet overeen met de werkelijkheid! Ik heb ook alle reviews gelezen. Ga voor de Noctua Noctua NF-S12-1200 of de NF-S12-800. Nog beter dan de befaamde oranje Nexus.

Deze komen erg goed uit de tests en zijn werkelijk waar erg stil! En ze verplaatsen ook duidelijk meer lucht dan andere fans hier (coolermaster ultra silent 120).

Oja.. en Papst is helaas ook niet alles, of wat het geweest is..

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 24-09-2007 17:24 ]

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik zou niet zeggen dat ze liegen over huns spec's, ze gebruiken een iets andere manier om tot hun geluidsrating te komen dan andere merken.Het is meer een kwestie van "kleine lettertjes" lezen.

Op hun site staat duidelijk:"Measurements are taken in an anechoic chamber from a distance of 1m along each of the 3 axes and a mean is calculated from the readings.
Bij andere bedrijven meet men gewoon op 1m in het verlengede van de luchtstroom en niet langs de "zijkant".

Als je echt heel stille fans wilt kijk dan eens hier:
http://www.silentpcreview.com/article695-page1.html
Staan ook audio fragmenten zodat je zelf kan vergelijken.

en hier is de SilenX getest, om te vergelijken;
http://www.silentpcreview.com/article739-page3.html#silenx

God does not play dice

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 22:28
Silenx is zo slecht nog niet hoor.
Ze zijn redelijk stil.

En inderdaad nexus, noctua en scythe sflex fans zijn stiller.

Biggest bang for buck is natuurlijk nexus voor ~6euro per fan.

Die andere 2 beginnen bij 12euro.

Feit is dat alle fabrikanten liegen over de geluidsmeting en inderdaad bij silenx is het verschil groter dan gemiddeld, maar slecht zijn ze zeker niet.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[message=,noline]Rangourthaman schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 21:28[/message]:
jamaar ik wil lichtjes :D
CoolerMaster Silent serie zijn de stilste dan dacht ik :) Als je LED's wilt tenminste. Op 5 of 7 volt valt het helemaal wel te doen.
Pagina: 1