[DELL] DRAC/5 Linux client

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen dat mensen niet eerder tegen dit probleem aan zijn gelopen dus, ik probeer het hier maar eens. Vanmiddag heeft iemand voor mij een DRAC5 module aangebracht op een Delletje, nu werkt die webinterface totaal niet onder Firefox en onder IE is het een 'beveiligings risico', maar heb ik het nu wel werkend.

Is het mogelijk om van de services van die module gebruik te maken met een losse client? Ik heb begrepen dat het een VNC protocol is, maar een standaard client kan er niet naar toe verbinden. Uiteraard ben ik opzoek naar een Linux client, want Qemu met ActiveX is niet echt om over naar huis te schrijven.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Wij hebben in onze servers ook een aantal DRAC kaartjes. De webinterface werkt hier prima via IE. De melding van een beveiligingsrisico: tja, het blijft windows..... 8)7

Het is ook mogelijk om via SNMP te loggen naar een centrale plaats (werkstation of server met daarachter een database) Deze data kan je monitoren via Dell OpenManage. Hiermee kan je allerlei apparatuur monitoren, zolang ze maar het SNMP-protocol ondersteunen.

Misschien is het wat voor je om te proberen.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 09:26

Asteroid9

General Failure

Die melding komt vermoedelijk alleen omdat de hostname niet correspondeert met het SSL certificaat.
Zit geloof ik een soort standaard 'localhost' certificaat bij, heeft verder niks met Windows te maken.

Ach, dat certificaat eenmalig toevoegen aan je certificate store en je hebt er geen last meer van... ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -