IBM Netvista 6270 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Beste mensen,

Ik zit met een probleem, namelijk het volgende:

Ik heb hier naast mij een IBM NetVista 6270 systeem staan, wat een collega van mij over genomen heeft uit onze overgekochte Super de Boer. Dit systeem heeft daar 7 jaren trouwe dienst gedraait en is nog goed voor de kids. Hij heeft dit systeem overgekocht maar nu is er een probleem.

Hij heeft hier een draadloze stick voor gekocht om dit systeem ook op het internet te krijgen en toen begon het geklooi. We konden op een gegeven moment niet meer inloggen met de normale inloggegevens. Dit ook omdat hij graag wou dat hij niet in hoefde te loggen maar dat het systeem zo door liep. Nu kunnen we dus alleen nog maar met een compleet 'gelockte' account op het systeem komen, de rest van de accounts zijn onbereikbaar of het wachtwoord is kwijt. Hiervoor heb ik dus geprobeerd met NTuserpasswd het wachwoord voor de standaart account weg te halen, deze was echter gelockt dus dit kon niet. Ik kan met de enigste account die ik nog heb helemaal niets, geen configuratiescherm, geen cd speler, geen C:/ schijf, geen diskette station, helemaal niets.

Dus ik denk, ik gooi Windows er opnieuw op. Echter start (na het resetten van de bios) geen een enkele cd automatisch voor Windows op. Dit staat ook niet in het BIOS aangegeven waar ik dat kan instellen. Als ik nu als enigste dat weet kan ik verder, maar ik heb álle menu's meerdere keren doorgespit en kan het niet vinden.

Ik kan ook in Windows nérgens in het configuratiescherm, systeemherstel of wat dan ook komen, dit is allemaal uitgeschakeld. Ik kan zelfs de startpagina en startbalken in IE niet veranderen.

Is er íemand die mij uit de brand kan helpen?
Alvast super hartelijk bedankt!

Even de systeemspecs:

IBM NetVista 6270
10GB Quantum Fireball hardeschijf (ata)
128MB SDRAM
Intel Pentium III 866MHz
Cd speler
Diskette druif

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Niemand die een ideetje heeft?

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Wat voor bios heb je? Welke windows?
Je moet wel de volgorde van booten in je bios
wijzigen. Anders start je cd niet vanzelf op.
En heeft googlen niets opgeleverd!
Hang hem evt. in een andere pc en kijk of je
hem benaderen kunt en daar evt opnieuw te
formateren en dan opnieuw installeren je windows.
Overigens zit er een hersteldisk bij het systeem, hiermee
al wat geprobeert?
En kijk eens op www.ibm.com/pc/support

[ Voor 32% gewijzigd door donnervogel op 23-09-2007 19:31 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o.

Wat betreft het Windows probleem, neem eens een kijkje in Softe Goederen. Aangaande 'het niet booten van CD', weet je zeker dat dit niet in het BIOS staat? Als ik bij IBM kijk kan ik daar een manual downloaden en daar staat dat bij 'Start Options' de zogenaamde 'Startup Sequence' is in te stellen :). Afijn, download die manual en blader deze eens door.

Mocht je uiteindelijk alsnog niet kunnen booten van CD dan zijn er twee opties: Je hebt booten van CD ingsteld maar het werkt niet: Het optische station of de media is defect. Dit kun je vrij makkelijk testen en mocht je er niet uitkomen zie Opslagmedia & I/O Controllers :). Anderzijds kan het ook zijn dat je überhaupt niet kunt instellen dat het systeem van CD moet booten. Dit zou dan een gebrek in het BIOS zijn en daarvoor moet je in Processors, Mobo's & Geheugen wezen :). Mocht het er daadwerkelijk niet instaan probeer dan wel eerst zelf even te achterhalen waarom het er niet instaat, wie weet is het heel voor de hand liggend :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.