[iPod nano 2nd] 1 iPod delen op 2 computers

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een iPod nano 2nd gen. 2gb. Deze synchroniseren we altijd met mijn MacBook Pro. Dit doen we altijd handmatig, dus door nummers heen en weer te slepen.

De iPod heeft een Windows indeling.

Nu willen we graag deze iPod ook syncen met een Windows computer.

Muziek afkomstig van mijn Mac kan niet overgezet worden op haar Windows PC
En muziek van haar Windows PC kan niet overgezet worden naar mijn Mac.

Wat ik hiermee bedoel, en wat dus ook mijn probleem is, is dat ik de muziek wat ik met mijn Mac op de ipod gezet heb, niet van de iPod weer op de PC kan zetten. En muziek wat ik met de PC op de iPod zet, kan ik vervolgens niet van de iPod weer op mijn Mac zetten.

Nu is mijn vraag, wat doen we verkeerd, of zien we boven het hoofd?

Ik heb verschillende FAQ's doorgenomen op GoT en docs.info.apple.com, maar ik kan het niet vinden.

Ik heb 'Manually manage music' en 'Enable disk space' aan staan, en 'Sync only checked songs' uit staan.

Software versie 1.1.3
Format: Windows

[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 22-09-2007 20:04 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

De iPod heeft een windows indeling en je synchroniseerd hem met je macbook pro, dus je gebruikt bootcamp en geen osx?
In ieder geval, het punt is dat je een iPod, zoals bekend, niet kan koppelen aan meer dan 1 computer. Je zal je muziek dus over moeten zetten naar de windows computer waar je hem mee wil synchroniseren, daarna je iPod koppelen aan die computer en klaar. Ik stel voor dat je op welke manier dan ook je muziek overzet; netwerk, externe harddisk, usb stick weet ik veel.

"Muziek afkomstig van mijn Mac kan niet overgezet worden op haar Windows PC
En muziek van haar Windows PC kan niet overgezet worden naar mijn Mac."

Hier snap ik niet wat je bedoeld, je stelt het als een feit, maar waarom is dit zo? Een netwerk bouwen tussen een pc en een mac is heel goed mogelijk. Wat bedoel je?

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Ik draai geen bootcamp op mijn MBP, maar koppel de iPod gewoon aan mijn MBP en kan met iTunes de iPod gewoon gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://images.zuidwijk.com/?file=itunes.png

Ik maak GEEN gebruik van de automatische synchronisatie, excuses als ik dat niet duidelijk vermeld heb.

Het gaat erom dat ik zowel met mijn MBP als met de PC muziek op de iPod kan zetten (wat nu ook lukt).

"Muziek afkomstig van mijn Mac kan niet overgezet worden op haar Windows PC
En muziek van haar Windows PC kan niet overgezet worden naar mijn Mac."

Wat ik hiermee bedoel, en wat dus ook mijn probleem is, is dat ik de muziek wat ik met mijn Mac op de ipod gezet heb, niet van de iPod weer op de PC kan zetten. En muziek wat ik met de PC op de iPod zet, kan ik vervolgens niet van de iPod weer op mijn Mac zetten.

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 12:14

Suaver

jokecoat

Het is ook officieel niet toegestaan om muziek van je iPod op 'n andere computer over te zetten. Dit hebben ze niet voor niks gedisabled. Enigste manier is via de verkenner de liedjes opzoeken.

Want als de iPod een Mac indeling heeft, dan zou je 'm niet kunnen inlezen op 'n Windows pc.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Suaver schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:23:
Het is ook officieel niet toegestaan om muziek van je iPod op 'n andere computer over te zetten. Dit hebben ze niet voor niks gedisabled. Enigste manier is via de verkenner de liedjes opzoeken.
Dus ik mag de cd's die ik zelf omgezet heb niet via de iPod overzetten? Nummers die ik gekocht heb via iTunes, mag ik maar op 1 computer gebruiken?

Als dat zo is vind ik dat erg raar. Dat eventueel muziek van iTunes daar voor beveiligd is, ok. Maar muziek die ik zelf van mijn eigen cd's heb omgezet, niet mag overzetten op ons 2e computer...
Want als de iPod een Mac indeling heeft, dan zou je 'm niet kunnen inlezen op 'n Windows pc.
De iPod heeft een "Windows" indeling, en ik kan hem zowel als op mijn Mac als op mijn PC aansluiten en de nummers afspelen, alleen niet kopieren zoals ik al eerder aan gaf.

[ Voor 22% gewijzigd door iMars op 22-09-2007 22:35 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Vanuit iTunes is er in principe alleen eenrichtingsverkeer voor muziek, foto's e.d. mogelijk, nl van de computer naar de iPod. Als je bestanden van de computer naar de iPod naar een andere computer wilt verplaatsen, zou je de bestanden er los op kunnen zetten. Je gebruikt de iPod dan als een soort veredelde USB stick.

Een andere mogelijkheid is om software te gebruiken, die wel de muziek terug kan kopiëren naar de computer, zoals Senuti, iPodDisk, YamiPod.

Muziek die gekocht is via de iTunes store kan wel op meerdere computers worden gebruikt, maar moet wel elke computer autoriseren. In principe is het voldoende om de muziekbestanden over te kopiëren en toe te voegen aan iTunes. Deze zal dan zelf komen met een venster voor je accountgegevens als je zo'n nummer probeert af te spelen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp, kan de muziek alleen naar dezelfde computer terug gezet worden? Dus als ik met mijn Mac muziek op mijn iPod zet, kan ik deze ook weer terug zetten op mijn Mac, maar niet op een andere computer?

Een klasgenoot van mij, van vroeger, heeft een eigen band. Hij heeft ooit eens wat muziek op onze iPod gezet. Nu wilde ik deze laatst op mijn Mac zetten, wat naar mijn beleving niet illegaal is, omdat het zijn eigen muziek is. Maar dat lukte dus niet.

Vind ik eigenlijk wel een groot gemis.
Daedalus schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:26:
Een andere mogelijkheid is om software te gebruiken, die wel de muziek terug kan kopiëren naar de computer, zoals Senuti, iPodDisk, YamiPod.
:| moet ik toch gebruik gaan maken van 3rd party software, terwijl ik juist eigenlijk best tevreden ben met de Apple software...

[ Voor 32% gewijzigd door iMars op 23-09-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt wel muziek van de ipod halen maar het heeft een raare naam en zal soms wat incompleet zijn .
(schijf ipod ):\iPod_Control\Music\ (HIER STAAN ALLEN MAPPEN MET DE MUZIEK IN )
zorg wel dat je belveiligeden mappen en documenten uit aan hebt staan dat je die kunt zien dan kun je zoek naar dat nummer en kun je hem op je pc zetten en afspelen met een media player (besten is vlc er voor )

(Dat is nou het groote -punt van de ipod ik heb zelf het probleem ook gehad
maar dan moet je efe google noor software die dit wel mogenlijk maakt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmail schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:00:
Dus als ik het goed begrijp, kan de muziek alleen naar dezelfde computer terug gezet worden? Dus als ik met mijn Mac muziek op mijn iPod zet, kan ik deze ook weer terug zetten op mijn Mac, maar niet op een andere computer?

Een klasgenoot van mij, van vroeger, heeft een eigen band. Hij heeft ooit eens wat muziek op onze iPod gezet. Nu wilde ik deze laatst op mijn Mac zetten, wat naar mijn beleving niet illegaal is, omdat het zijn eigen muziek is. Maar dat lukte dus niet.

Vind ik eigenlijk wel een groot gemis.

[...]

:| moet ik toch gebruik gaan maken van 3rd party software, terwijl ik juist eigenlijk best tevreden ben met de Apple software...
Je gebruikt toch ook andere non-apple software neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:33:
[...]

Je gebruikt toch ook andere non-apple software neem ik aan ;)
Uhm, ja, zo bedoelde ik dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

webmail schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:00:
Het kan gewoon helemaal niet. Geen idee wiens schuld het is (de platenmaatschappijen?), maar je kunt niet muziek van je iPod naar je computer kopiëren met iTunes. Je moet dus andere programma's gebruiken, of zelf gaan zitten graven op de iPod.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49

ijskonijn

Now MOVE!

Ik zoek altijd de ipod af naar *.mp3, deze kopieer ik dan allemaal naar 1 map en dmv een tooltje laat is al deze bestanden renamen (dat tooltje = mp3 tag studio, kan de ID3 tags lezen en de bestanden hernoemen naar deze ID3 tags). Werkt perfect!

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Pagina: 1