[laptop] Slechte kwaliteit beeld HP NX7400

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-07 09:04

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb vann iemand 2ehands een HP NX7400 gekocht, die er XP opnieuw heeft opgezet.

Ik had hiervoor een Acertje, die ik kwijt wilde voor een wat krachtiger laptop.

Maar ik ben echt slecht te spreken over de fletse beeldkwaliteit, die in het niet valt bij de Acer die ik had. Ik heb al opnieuw de drivers van de site geinstalleerd en met de settings (kleur/contast etc) zitten pielen, maar ik krijg gewoon niet de fraaie ervaring als met de Acer of de Toshiba Satellite die ik daarvoor had (gestolen).

Mij viel op dat er geen monitor drivers geinstalleerd stonden en dat de instellingen bij 1280 bij 800 / 32bits maar tot 60hz gaan. De Intel GMA drivers zijn geinstalleerd en duidelijk overal in het configuratiescherm aanwezig, maar hij geeft als ik hem naar hardware laat zoeken drie 'plug en play monitoren' die neem ik aan respectievelijk voor het embedded tft-scherm, scherm via vga-poort en een tv-scherm zijn. Bij alle zegt ie dus 'plug and play' monitor en laten zoeken naar nieuwe stuurprogramma's levert op dat er geen betere drivers te vinden zijn dan de huidige.

Ik kom op de HP site echt niets tegen dat verwijst naar schermdrivers.

Help!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
neanderthaler schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:43:
Heb vann iemand 2ehands een HP NX7400 gekocht, die er XP opnieuw heeft opgezet.

Ik had hiervoor een Acertje, die ik kwijt wilde voor een wat krachtiger laptop.

Maar ik ben echt slecht te spreken over de fletse beeldkwaliteit, die in het niet valt bij de Acer die ik had. Ik heb al opnieuw de drivers van de site geinstalleerd en met de settings (kleur/contast etc) zitten pielen, maar ik krijg gewoon niet de fraaie ervaring als met de Acer of de Toshiba Satellite die ik daarvoor had (gestolen).

Mij viel op dat er geen monitor drivers geinstalleerd stonden en dat de instellingen bij 1280 bij 800 / 32bits maar tot 60hz gaan.
60Hz is vrij normaal voor een TFT-panel. In tegenstelling tot een CRT refreshed een TFT niet, dus daar zal het niet aan liggen. Zie Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"
Ik ben bang dat je toch helaas gewoon een inferieure videokaart en tft-panel hebt nu, en dat het beeld daardoor minder is door bijv. (o.a.) een lagere contrastverhouding. Een monitor-driver gaat daar geen verandering in brengen. Hierin staat geen enkele informatie/instelling over kleurgebruik afaik, enkel over ondersteunde resoluties en refreshrates voor zover ik weet.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
HyperioN. schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:48:
[...]
60Hz is vrij normaal voor een TFT-panel. In tegenstelling tot een CRT refreshed een TFT niet, dus daar zal het niet aan liggen. Zie Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"
Ik ben bang dat je toch helaas gewoon een inferieure videokaart en tft-panel hebt nu, en dat het beeld daardoor minder is door bijv. (o.a.) een lagere contrastverhouding. Een monitor-driver gaat daar geen verandering in brengen. Hierin staat geen enkele informatie/instelling over kleurgebruik afaik, enkel over ondersteunde resoluties en refreshrates voor zover ik weet.
Maar dit is een laptop van een gerenommeerd merk en dan ook nog eens een C2D uitvoering, nieuwprijs was rond de duzend euri. Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit zoals ik deze nu ervaar zo hoort.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:07

Pubbert

random gestoord

Ik heb dezelfde notebook, maar ik kan niet zeggen dat de beeldkwaliteit slecht is.

Als ik er een 19" LCD op aansluit merk ik wel dat het beeld wat minder is, maargoed, is mee te leven.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:32
Het ligt er ook aan wat voor scherm je erin hebt, XGA, SXGA, etc etc

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:07

Pubbert

random gestoord

ik heb een wxga scherm (1280x800 dus)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Thund3r schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:22:
Ik heb dezelfde notebook, maar ik kan niet zeggen dat de beeldkwaliteit slecht is.

Als ik er een 19" LCD op aansluit merk ik wel dat het beeld wat minder is, maargoed, is mee te leven.
Wat zegt die van jou in 'hardwareprofielen' over de monitor? Ook alleen plug 'n' play? En kan hij bij jou ook slechts tot 60hz

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 21:40
Ik denk dat het wel een beetje HP eigen is. Heb meerdere HP laptops gezien die qua scherm gewoon minder zijn dan wat sommige andere merken hebben. Metname schieten ze tekort in contrast.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 22:27
Ik denk dat je nu het verschil merkt tussen een glossy of spiegelend scherm en een mat scherm. Die Acer en die Toshiba waren consumentennotebooks met glossy schermen maar de HP NX7400 is een zakelijke notebook met waarschijnlijk een mat scherm.
Als je de heldere en levendige kleuren van een glossy schermen gewend bent dan kan een mat scherm wat flets overkomen. Daar helpen drivers of instellingen nauwelijks bij.
Pagina: 1