Toon posts:

Hoe krijg ik alles werkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zal eerst even de situatie schetsen voordat ik een wireless router erbij kreeg:

1) router van de buren (multikabel), niet wireless
2) daaraan een switch van Optibel (met connectie naar mijn PC en telefoon)
dit werkte perfect

Nu heb ik er een laptop bij gekocht die ik draadloos wil hebben. Hiervoor heb ik een wireless router van D-Link aangeschaft, die ik ergens tussen wil plaatsen.

Geprobeerd 1: router multikabel , daarop Optibel switch, PC uitgang vervolgens in de wireless router --> gevolg: internet werkt niet (telefoon wel)

Geprobeerd 2: router multikabel, daarop de wireless router (ingang op WAN), via LAN naar Optibel switch en de PC
-> gevolg: internet werkt niet, telefoon ook niet

Geprobeerd 3: router multikabel, daarop de wireless router maar dan ingang LAN gebruikt, ook via LAN's naar PC en Optibel switch
-> gevolg: internet werkt (volgens mij werkt de wireless router nu als switch), telefoon echter niet

Ik denk dus dat een router met daarachter een switch en daarna nog een switch wat teveel van het goede is, maar ook ben ik ervan overtuigd dat het zou moeten kunnen werken.

Ik dacht zelf misschien nog aan een hubje vlak na de multikabel router, dan 1 uitgang naar de wireless router (ingang LAN) en 1 uitgang naar de Optibel switch. Zou dit mogelijk de oplossing zijn? Of zijn er meerdere / betere opties volgens jullie?

Een lastig verhaal maar ik hoop dat ik het zo duidelijk mogelijk uitgelegd heb.
Iemand suggesties?

Alvast bedankt.

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:15
Is de router wel goed ingesteld?
Met alle wachtwoorden/servers van multikabel?

Verwijderd

Topicstarter
De multikabel router is volgens mij niets mis mee, heeft altijd goed gewerkt die lijn. Daarin is niets veranderd.

Net kwam ik erachter dat de telefoon eventjes wel gewoon werkte (via de wireless router als switch ingesteld, ingang en uitgangen op LAN), maar viel weg en nu doet hij niets meer.
Ook het internet op mijn vaste PC stopt ermee als je er een tijdje van weg bent. Vervolgens ga ik naar netwerkverbindingen --> herstellen en dat loopt 'ie weer.
Het is dus allemaal verre van stabiel (alhoewel de wireless verbinding met de laptop wel goed is en blijft)

Misschien moet ik die wireless router gewoon wegdoen (kan hem nu nog terug brengen) en hiervoor een wireless accespoint nemen.
Strikertje schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:00:
Is de router wel goed ingesteld?
Met alle wachtwoorden/servers van multikabel?

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 15:51

Fido

C:\> park

Als je van de wireless router alleen het switch gedeelte gebruikt, dan zal waarschijnlijk de DHCP server in die router in de weg zitten van de DHCP server in de router die je buurman al heeft. Op deze manier kan je buurman dus ook z'n verbinding kwijt raken. Zet dus de DHCP server in je eigen wireless router uit, als je deze enkel als switch gebruikt

Zowiezo lijkt me deze opstelling het beste. Anders ga je namelijk 2x door NAT en dat kan in sommige applicaties voor problemen zorgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Fido op 23-09-2007 12:59 ]