Toon posts:

DFI+Opteron start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een DFI N4 SLi gekocht. Nu wilde ik mijn Opteron erin doen maar hij wilt niet starten. Mijn verder configuratie bestaat uit een 8800 en HyperX geheugen. Overigens brand het lampje van het moederbord wel. Op de doos of in het boekje staat ook niet expliciet dat het moederbord Opteron ondersteund.

Als dit ook zo is is dit dan te verhelpen met een biosflash ofzo?(als ik eerst een andere proc erin doe?)

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer een andere CPU en flash je bios dan !

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik best doen, maar heb liever dat iemand vertelt dat hij ook dit prbleem had, en hoe hij dit verholpen heeft?

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Start op met 1 reepje geheugen in het oranje slot, het verst weg van de cpu. Lukt dit niet, doe dan een cmos clear.

[ Voor 20% gewijzigd door timbry op 22-09-2007 16:51 ]

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd. Hij doet nog steeds niet.

• timbry
Heb je alle stroomstekkers aangesloten?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Als de allereerste bios er gewoon nog op staat dan zul je wel moeten flashen wil je de Opteron kunnen gebruiken.......

Verwijderd

Topicstarter
Hij ging net even aan en toen wat later viel hij weer uit met een San Diego. Het oranje lampje brand nog wel. Kan het ook zijn dat het moederbord kapot is?

• timbry
Welk merk en hoe zwaar is je voeding?

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Mijn opteron 144 wilde ook niet starten op mijn DFI RDX200 CF-DR

Maar dat kwam omdat mijn CPU kapot was, en daarna omdat ik een te zwakke PSU had.

Als het goed is zitten er een paar statuslampjes op je bord (linksonder zitten 4 rode LEDjes)

Die gaan bij het aanzetten aan, en vervolgens een voor een uit. (als het goed is)
Blijft een daarvan aan? Dat zou een makkelijke indicatie van het probleem zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is het probleem echt niet denk ik. Kostte me 80 euro en heeft 500 Watt.

Ik ben er al mee gekapt om het uit te zoeken geen zin meer in. Voor geinteresseerd is het moederbord te koop, een opteron 170 en HyperX 2x1gb.

V&A aangeboden: Te koop:Opteron 170, HyperX 2gb, DFI NF4

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:03
Tja... je hebt zelf kennelijk weinig intresse om het uit te zoeken! *zucht* liever lui dan moe...

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar wat het bij mij is, is dat ALS ik iets koop, dan wilt het nooit starten de eerste keer echt heel erg! Nu heb ik dus echt gewoon geen zin meer in.

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Chiel340 schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:35:
Tja... je hebt zelf kennelijk weinig intresse om het uit te zoeken! *zucht* liever lui dan moe...
Da's misschien zo, maar zelfs als jet het dan aan de praat krijgt kan het nog zo zijn dat het maar half werkt (misschien wel door een tekort aan kennis) en daar heb je ook niks aan :/

Bij mij loopt elke liveCD tijdens het laden van de kernel vast, en nu kan ik alleen Fedora draaien. Niet heel erg, maar onhandig is het wel :>

Verwijderd

Topicstarter
Zet hier maar een slotje op
Pagina: 1